Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 41
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Communicator Bekijk Berichten
    DIT IS LEGAAL:

LPD frequenties:
    De frequentieband van deze porto's beginnen bij 433.075 MHz. en eindigen op 434.750 MHz. in stappen van 25 KHz. Deze zijn opgedeeld in 69 kanalen.
    Het zendvermogen bedraagt 10 Mw. FM

PMR frequenties:
    Voor PMR zijn 8 kanalen aangewezen in het frequentiegedeelte 446.000-446.100 Mhz
    met een kanaalraster van 6,25 kHz. Het zendvermogen bedraagt 500 MWatt EMR

CB Frequenties:
    deze frequenties beginnen bij 26,965MHz tot 27.405MHz Met een maximaal vermogen van 4 Watt.

DIT IS ILLEGAAL:

Alles wat buiten de bovenstaande frequenties en Wattages valt!
    Mits je over de juiste licentie beschikt!
    Ergens toch een hele dikke factor (Een miljard als ik goed kan tellen) verkeerd wat het legale zendvermogen betreft.

Best Megawatt (MW aka 1.000.000 Watt ) vervangen door milliwatt (mW aka 0,001 Watt) in je voorbeeld.

Kwestie van de vermogen puntjes op de i te zetten.

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    hallo Ghostwhiper, bedankt voor je reactie. Ik denk dat ik eruit ben. Op dit moment is de Baofeng het beste alternatief voor mij. Iedereen moet dat voor zichzelf bepalen, met soms een beetje hulp van een ander, Je weet zelf dat wat je doet is altijd afhankelijk van wat je wilt, wat je budget is etc.
    Zo werken we verder aan de lijst.De mazzel.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    [MENTION=1395]Hans[/MENTION]

Zo'n Baofeng UV-5R is een fantastisch ding (heb er zelf ťťn in mijn prepkit zitten), maar als je in Nederland geen N of F-licentie hebt,
    mag je hem niet "Onder handbereik" hebben, ook niet als deze is beperkt tot een bepaald frequentiegebied of vermogen.
    Voor zover ik weet gelden in Duitsland dezelfde (CEPT) regels als in Nederland.

Ik mag je, als gelicenseerde HAM, geen advies geven om hem te kopen of niet, maar doe je voordeel met bovenstaande informatie.

Groeten,

QF
    Unfortunately even with duct tape, this forum can't be fixed anymore.

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuickFix Bekijk Berichten
    [MENTION=1395]Hans[/MENTION]

Zo'n Baofeng UV-5R is een fantastisch ding (heb er zelf ťťn in mijn prepkit zitten), maar als je in Nederland geen N of F-licentie hebt,
    mag je hem niet "Onder handbereik" hebben, ook niet als deze is beperkt tot een bepaald frequentiegebied of vermogen.
    Voor zover ik weet gelden in Duitsland dezelfde (CEPT) regels als in Nederland.

Ik mag je, als gelicenseerde HAM, geen advies geven om hem te kopen of niet, maar doe je voordeel met bovenstaande informatie.

Groeten,

QF
    Niet onder handbereik... Wat is dit toch een kutland. Of kut Europa...

EDIT: Hoe wordt je een gelicenseerde HAM? Veel geld aan verenigingen, cursussen en ambtenaren geven? Als het te doen is is het wel de moeite waard.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phaelin Bekijk Berichten
    EDIT: Hoe wordt je een gelicenseerde HAM? Veel geld aan verenigingen, cursussen en ambtenaren geven? Als het te doen is is het wel de moeite waard.
    Het grootste probleem is dat je wel enigzins (elektro-) technisch moet zijn en moet leren.

Je hoeft geen lid te zijn van een club, maar is voor de studie wel aan te raden, al is het behalen van een machtiging
    tegenwoordig een stuk eenvoudiger dan vroeger.

In het kort komt het erop neer dat het examen uit twee onderdelen bestaat:
    • Een stukje techniek (hoe werkt een oscillator bijvoorbeeld en los die-en-die formule op)
    • Een stukje regelgeving (met hoeveel vermogen mag je als F- of N-licentiehouder op zus-en-me-zo frequentie zenden)

Dat is tenminste uit de tijd dat ik mijn machtiging haalde (toen had je nog de A, C en D categoriŽn) en je ook daadwerkelijk
    "Staatsexamen" moest doen.
    Tegenwoordig doe je examen bij een initiatief als deze en zijn er alleen nog de categoriŽn N (="Novice") en F (="Full")
    Uiteraard mag je met Full (= volledig) meer, dan met Novice (= beginner).

De doorsnee prepper heeft echter meer dan genoeg aan een N-licentie.

Voor exacte informatie kun je (in Nederland) terecht bij de VERON of VRZA en Duitsland heeft de DARC.
    De Nederlandse toezichthouder is het Agentschap Telecom in Groningen.

Vergeet niet dat, als je eenmaal een licentie hebt, je (openbaar) geregistreerd staat.

Dat is op zich geen probleem, maar als je als prepper anoniem wenst te blijven, moet je dan natuurlijk niet op een forum
    als dit je callsign gaan lopen roeptoeteren, want dan weet iedereen je adres.

Groeten.

QF
    Laatst gewijzigd door QuickFix; 21-09-14 om 02:08.

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuickFix Bekijk Berichten
    Het grootste probleem is dat je wel enigzins (elektro-) technisch moet zijn en moet leren.

Je hoeft geen lid te zijn van een club, maar is voor de studie wel aan te raden, al is het behalen van een machtiging
    tegenwoordig een stuk eenvoudiger dan vroeger.

In het kort komt het erop neer dat het examen uit twee onderdelen bestaat:
    • Een stukje techniek (hoe werkt een oscillator bijvoorbeeld en los die-en-die formule op)
    • Een stukje regelgeving (met hoeveel vermogen mag je als F- of N-licentiehouder op zus-en-me-zo frequentie zenden)

Dat is tenminste uit de tijd dat ik mijn machtiging haalde (toen had je nog de A, C en D categoriŽn) en je ook daadwerkelijk
    "Staatsexamen" moest doen.
    Tegenwoordig doe je examen bij een initiatief als deze en zijn er alleen nog de categoriŽn N (="Novice") en F (="Full")
    Uiteraard mag je met Full (= volledig) meer, dan met Novice (= beginner).

De doorsnee prepper heeft echter meer dan genoeg aan een N-licentie.

Voor exacte informatie kun je (in Nederland) terecht bij de VERON of VRZA en Duitsland heeft de DARC.
    De Nederlandse toezichthouder is het Agentschap Telecom in Groningen.

Vergeet niet dat, als je eenmaal een licentie hebt, je (openbaar) geregistreerd staat.

Dat is op zich geen probleem, maar als je als prepper anoniem wenst te blijven, moet je dan natuurlijk niet op een forum
    als dit je callsign gaan lopen roeptoeteren, want dan weet iedereen je adres.

Groeten.

QF
    K, dank. Daar kan ik wel wat mee. Studeren kan ik wel, da's geen probleem. Elektro technisch.... wat minder. Ik ga er naar kijken.

EDIT: Misschien is het leuk om ergens op dit forum een korte handleiding 'zenden en ontvangen voor dummies' te plaatsen? Voor nitwits zoals ik die er vrijwel niets van weten. Ik hoef niet zonodig te zenden maar ontvangen zou al leuk zijn. En zenden op manieren die niet mogen zou ik willen kunnen in geval van een shtf situatie.
    Laatst gewijzigd door phaelin; 21-09-14 om 02:27.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Hehehe, zo moeilijk is het niet hoor: gewoon knoppie indrukken en praten.
    Als je klaar bent met praten, knoppie weer loslaten.

Verder: praat rustig en duidelijk en vertel bij iedere uitzending wie je bent (je "Callsign").

In Nederland mag je altijd en overal naar luisteren, dus een scanner (tegenwoordig heel goedkoop te krijgen)
    zou een eerste stap kunnen zijn.
    Zenden mag alleen zoals aangegeven bovenin dit draadje, maar niets weerhoudt je er van om tegenwoordig
    een zend-ontvanger aan te schaffen waarvoor je geen vergunning hebt

Maar nogmaals: *officieel* mag je als niet-licentiehouder geen zendapparatuur buiten bovenstaande bezitten.
    (Meer zeg ik niet...)

Speel je liever op safe en wil je geen licentie halen: schaf dan een goede 27mc of PMR radio aan, dat is meer dan
    voldoende voor het "Normale" prepper-gebruik (ik verwacht niet dat er veel radio-zendamateurs ook preppers zijn;
    het radio-zendamateurisme is aan het doodbloeden, de gemiddelde leeftijd op HAM-events loopt tegenwoordig
    tegen de 60-65 jaar...)

Groeten,

QF
    Laatst gewijzigd door QuickFix; 21-09-14 om 02:43.

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Mwa, dat zou je nog verbazen denk ik. Menig prepper heeft zendmogelijkheid als backup

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Communicator Bekijk Berichten
    Mits je over de juiste licentie beschikt!
    Tenzij...

......

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jobs Bekijk Berichten
    Tenzij...
    Hahaha, normaal ben ik zo'n mierenn**ker die dat meteen opvalt, maar ditmaal zag jij het eerder.

Vergelijkbare onderwerpen

1. 35 redenen om niet te preppen (voor niet preppers):
    Door Lekker in forum Koffiecorner
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 29-01-15, 00:29
  2. Zenden zonder je bol/bil te laten peilen
    Door Kans in forum Communicatie
    Reacties: 76
    Laatste Bericht: 26-05-13, 12:32

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten