Ga naar inhoud
GENEGEERD

Lammetjes


GuywithAplan

Aanbevolen berichten

Vanmiddag werd ik door mijn vrouw geroepen.

.....Kom snel naar de stallen. enfin ik op weg naar de stallen na een kleine200mtr sprint kom ik daar aan.

En wat zie ik daar 1 van de geiten heeft een tweeling gehad. Ik vol vreugde want dit zijn onze eerste lammetjes.

Maar dat is nog niet alles zei mijn vrouw op het moment dat wij daar waren was 1 van de schapen ook in bevalling.

Maar dat leek niet helemaal goed te gaan. Ik ben op de quad gesprongen en naar de buurman gereden(dierenarts).

Samen zijn wij snel terug gereden. Met behulp van de dierenarts heeft het schaap ook 2 lammetjes te wereld gebracht.

Moet helaas mededelen dat een van de lammetjes de geboorte niet heeft overleefd.

Erg jammer natuurlijk maar daar kunnen we niet te lang bij stil staan.

 

Ik heb de geit en het schaap in de winterstal die tegen het huis aan ligt geleid. Zodat we ze goed in de gaten kunnen houden.

De 3 lammetjes maken het erg goed en voeden goed. Het is erg plezierig voor ons om het mee temaken onze eerste lammetjes.

Doen we het toch goed.

 

Dat wou ik even met jullie delen

 

Groetjes

GWAP

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Vanmiddag werd ik door mijn vrouw geroepen.

.....Kom snel naar de stallen. enfin ik op weg naar de stallen na een kleine200mtr sprint kom ik daar aan.

En wat zie ik daar 1 van de geiten heeft een tweeling gehad. Ik vol vreugde want dit zijn onze eerste lammetjes.

Maar dat is nog niet alles zei mijn vrouw op het moment dat wij daar waren was 1 van de schapen ook in bevalling.

Maar dat leek niet helemaal goed te gaan. Ik ben op de quad gesprongen en naar de buurman gereden(dierenarts).

Samen zijn wij snel terug gereden. Met behulp van de dierenarts heeft het schaap ook 2 lammetjes te wereld gebracht.

Moet helaas mededelen dat een van de lammetjes de geboorte niet heeft overleefd.

Erg jammer natuurlijk maar daar kunnen we niet te lang bij stil staan.

 

Ik heb de geit en het schaap in de winterstal die tegen het huis aan ligt geleid. Zodat we ze goed in de gaten kunnen houden.

De 3 lammetjes maken het erg goed en voeden goed. Het is erg plezierig voor ons om het mee temaken onze eerste lammetjes.

Doen we het toch goed.

 

Dat wou ik even met jullie delen

 

Groetjes

GWAP

 

Dat klinkt als een feestmaal met de kerst.:p

 

Gefeliciteerd GWAP met de gezinsuitbreiding.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd!

Om dit voor het eerst mee te maken lijkt me echt heel bijzonder. Daarna trouwens ook :)

 

Was zeker bijzonder voor ons ik heb het wel vaker meegemaakt vaak op boerderij geholpen en gewerkt in mijn jeugd.

Maar om het voor het eerst in je eigen stal mee te maken was zeker leuk.

En als het goed is gaat het deze dagen of weken nog 3 keer gebeuren want we hebben nog 1 drachtige geit en 2 schapen.

Kan niet wachten:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...