Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 80
    Banned
    Ingeschreven
    May 2012

Klein tentje voor in de BoB

Deze lijken me handig:

survivaltentjes

Ze zijn goedkoop, en redelijk licht.

Wat denken jullie? Niet voor regelmatig gebruik, maar gewoon als je op weg bent naar weet ik veel waar voor een paar nachtjes.

Heksenboot
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phaelin Bekijk Berichten
    Deze lijken me handig:

survivaltentjes

Ze zijn goedkoop, en redelijk licht.

Wat denken jullie? Niet voor regelmatig gebruik, maar gewoon als je op weg bent naar weet ik veel waar voor een paar nachtjes.
    Smaken verschillen, dat zal je zo wel weer zien.

Als je het leuk vindt, gewoon doen.

Ik heb ook zoiets.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Voors en tegens.
    1600 gram vind ik wel zwaar, om een paar dagen op mijn rug mee te dragen.
    Reken ook uit hoe zwaar je uitrusting zou zijn met de rugtas, de slaapspullen en tent erbij.

Verder, lijkt dit tentje me een zomertentje, niet een drie of vierseizoenen tent.
    Ik vraag me dan dingen af als:Wat is de waterdichtheid en hoeveel condensvorming is er? Is de tent stormvast? Is er genoeg ruimte? Voor een SHTF in de zomer is een prima tentje, denk ik.

Maar aan de andere kant, als je niks hebt, en dit kan betalen, lijkt het me beter dan niks. Als je wel wat te besteden hebt zou ik voor een andere tent gaan, lichter en meerseizoenen.

Survivor
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Vorig jaar heb ik twee weken in een vergelijkbare tent gekampeerd. Nadeel aan zo'n tent is dat je vaak algauw met je binnentent tegen het buitendoek aandrukt (met je voeten bijvoorbeeld) en dat je dan 's ochtends wakker wordt met een zeiknatte slaapzak.

Voor een paar weken prima, langere termijn zou ik net als [MENTION=805]Stuudje[/MENTION] investeren in een lichtere tent.

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Ik ben gelukkig vrij klein (174 cm) dus...

Voor deze prijs zou ik 'm kunnen kopen, een keertje een nachtje in kunnen doorbrengen in 't bos, en dan houden als nood geval. Dan kan ik na 't proberen altijd nog besluiten meer te investeren in een betere en lichtere. Maar bugging out is niet mijn prep-prioriteit dus...

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Nou, wat ik bedoel is meer, eerst bepalen wat het doel is.
    Ik let daarbij op:
    Lichtgewicht
    Drie/vierseizoenen
    Regen en stormvast
    Buitentent los op te zetten en dan binnentent erin hangen, kan handig zijn bij regen.
    Opzettijd.
    Beweegruimte

Maar als je gewoon een tentje wil van dertig euro, is dat ook okee.Je loopt echt op een gegeven moment tegen dingen aan, en dan ga je de echte zoektocht naar een tent alsnog maken.

Overigens prima festivaltentjes...maar daarbij reken ik er standaard op dat ze na een of twee festivals de prullenbak ingaan.
    Laatst gewijzigd door Stuudje; 20-03-14 om 15:46.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Lichter dan 1600 gram zal een opgaaf worden, de meesten zijn toch net iets zwaarder en tegen de 2 kg aan.
    Ik zoek ook nog iets compacts 't is erg lastig kiezen als het nog een beetje betaalbaar moet zijn.

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Doel is gewoon dat ik iets heb dat beter is dan niks. Mocht 't hier op een of andere manier echt onhoudbaar worden en ik zou een week onderweg moeten zijn naar een andere locatie. Inderdaad een 'wegwerptent' maar ik ben niet zo van 't' kamperen dus ik ga 't gewoon eens proberen denk ik.

Da's een beetje mijn probleem, ik prep voor een bug-in dus ik concentreer me daar meer op dan op de BoB. Maar als ik 'm dan een keer nodig heb moet 't wel werken natuurlijk.

Daarbij vind ik 't heerlijk om een dag in 't bos te zijn, maar kamperen is niet mijn ding. Nooit gedaan en ik weet er ook heel weinig van. Dus wellicht als tweede doel (van zo'n goedkoop tentje) is wat ervaring opdoen met onvoldoende en/of slecht materiaal dat ik kan verpesten en dan weg kan gooien. Als ik dit probeer in de lente/zomer voor 1 of 2 nachtjes en 't werkt voor geen meter zal ik er niet dood aan gaan maar ik heb wel weer wat geleerd. Ik leer 't beste door 't gewoon te doen en achteraf te bedenken hoe 't beter kan.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Deze kende ik nog niet, waarschijnlijk omdat ik niet in die prijscategorie shop. 2 Persoons, 880 gram: http://www.hiking-site.nl/materialen...sitem.php/1324

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Jammer inderdaad dat ze de waterkolom niet vermelden. Je kunt ook Lidl in de gaten houden, meestal rond deze periode verkopen zij ook een 1 persoons tentje van rond 1.5 kg. Deze heb ik zelf vorig jaar gekocht voor maar circa €15, heeft 2000 mm waterkolom (zeggen ze).
    Geen top tent natuurlijk maar gewoon handig voor het geval dat. Hieronder een review van dat tentje, de kleur die ik vorig jaar had was blauw, had liever de kleur uit het filmpje gehad. Een betaalbare tent onder de 1.5 kg is inderdaad moeilijk te vinden.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Prepper aankopen voor 10 euro (klein budget)
    Door Tom in forum Survival Algemeen
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 10-08-15, 23:22
  2. Vallen voor groot en klein wild
    Door MyronPrps in forum Skills
    Reacties: 44
    Laatste Bericht: 07-01-14, 22:49
  3. Reacties: 18
    Laatste Bericht: 04-12-13, 09:16
  4. tentje in prepperkleur voor maar 5 euro in kringloop
    Door Ronin Kogaratsu in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 37