Ga naar inhoud
GENEGEERD

De social club zoekt normale preppers


rowdybnn

Aanbevolen berichten

Beste mensen!

 

In verband met de nucleaire top in Den Haag ben ik op zoek naar preppers die in duidelijke taal kunnen uitleggen hoe je (tot op welke hoogte) je kunt

voorbereiden op nucleaire doomscenario's. Is er op dit moment ook angst voor een dergelijke scenario, of gaan we wereldwijd wel lekker..?

Graag zou ik met wat mensen willen brainen over een mogelijk item voor het BNNVARA programma De Social Club.

 

Ik ben te bereiken @ rowdy.de.leeuw@bnnvara.nl

 

Deze oproep is btw goedgekeurd door Dr. Prepper.

 

Alvast dank voor jullie reactie.

 

Vriendelijke groet!

 

Rowdy de Leeuw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zojuist met BNN gesproken, ze willen graag met de prepshop een gesprek en filmen.... Is dit serieus, verstandig, we zijn filemon en sophie nog niet vergeten natuurlijk...slim, ik weet het niet wat denken jullie?

 

Lastig dit hoor. Wel goede reclame natuurlijk. Maar we kennen allemaal wel de 'weglaat- , en belachelijk maak' strategieën van de populaire omroepen. De enige die hier natuurlijk volop ervaring mee heeft is Dick.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig dit hoor. Wel goede reclame natuurlijk. Maar we kennen allemaal wel de 'weglaat- , en belachelijk maak' strategieën van de populaire omroepen. De enige die hier natuurlijk volop ervaring mee heeft is Dick.

 

Het gaat mij niet in het bijzonder om de reclame, maar wel over het constructief veranderen van het beeld dat er bestaat over Preppers, of zich een kans hiervoor, maar ook kans dat het nog erger word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist met BNN gesproken, ze willen graag met de prepshop een gesprek en filmen.... Is dit serieus, verstandig, we zijn filemon en sophie nog niet vergeten natuurlijk...slim, ik weet het niet wat denken jullie?

Goede en duidelijke afspraken maken. Zodra ze heksenboots helmpje op je hoofd willen zetten gelijk weglopen!

Niks doen waarvan jij denkt dat je voor gek gezet wilt worden.

Als je wilt ga ik wel mee. Niet om op tv te komen, maar wel om ervoor te zorgen op de achtergrond dat er geen truucjes worden uitgehaald tijdens filmen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste tv programmamakers zijn er op uit om de uitersten van de preppers te vinden, die doomsdaypreppers.

Ben je dat en wil je je zo profileren, dan zeker doen.

Kan je het verbaal gestoei aan, het hele preppen in een wat normaler perspectief te zetten, dan zeker ook doen.

 

Ik zou het niet kunnen, ik ben te verwarren door truukjes die ze uithalen en reken sowieso op knip en plakwerk in de montage...ik zou het zelf niet doen. Juist omdat ik preppen/consuminderen/moestuinieren/zelfvoorzienender leven/veiligheid in en om huis/bufffers/vaardigheden ontwikkelen enzovoort, té belangrijk vind om belachelijk te laten maken, omdat zo'n programmamaker even zijn punt wil scoren. Bovendien, ik ben een gewoon mens, geen "doomprepper", ik loop niet in camo-outfit in de supermarkt blikken bonen in te slaan. Gewoon een mevrouw/moeder die zelf jam maakt en brood bakt, en regelmatig wandelt, en een voorraadkast heeft.

 

Zouden ze een programma maken, speciaal maken, over hoe je kan voorbereiden, tja, dan wordt het anders.

Er is al meer aan de gang, ook op tv. EHBO begint een item te worden (voorbereiding voor als er geen ambulance meer komt?) mensen zouden het meer moeten leren, maar 3% van de Nederlanders heeft een EHBO-diploma. Zelf whatsapp-groepen in de buurt maken, om de veiligheid wat te vergroten (politie komt toch niet) is ook hip en in. In April komt de VPRO met een moestuinprogramma, sluit ook weer aan bij preppers...maar...is er zeker een nieuwe trend gaande.

Je kan al die manieren om voor te bereiden ook als totaal brengen, een helikopterview erop, allemaal in één serie pakken. Maar goed, ik ben niet de programmamaker van de BNNVARA. (Indien ze meer willen weten daarover mogen ze een PB sturen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Goede en duidelijke afspraken maken. Zodra ze heksenboots helmpje op je hoofd willen zetten gelijk weglopen!

Niks doen waarvan jij denkt dat je voor gek gezet wilt worden.

Als je wilt ga ik wel mee. Niet om op tv te komen, maar wel om ervoor te zorgen op de achtergrond dat er geen truucjes worden uitgehaald tijdens filmen ;)

 

:D

 

Dan moet je bij @Charlie wezen, want die heeft hem net gewonnen.

 

Ik ben trouwens een Normale Prepper.

Ik wil niet op t.v. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat mij niet in het bijzonder om de reclame, maar wel over het constructief veranderen van het beeld dat er bestaat over Preppers, of zich een kans hiervoor, maar ook kans dat het nog erger word.

tricky.......

Gezien de eerdere ervaringen met deze omroep zou ik in eerste instantie ervoor kiezen om het niet te doen. In tweede instantie denk ik dat je nu de kans hebt om het beeld wat geschetst is, recht te zetten.

één en ander hangt af van de voorwaarden, en of je het recht hebt om de beelden die uiteindelijk uitgezonden gaan worden vooraf goed of af te keuren en daarmee als het nodig is, uitzending van de beelden onmogelijk te maken.

Het knip en plak werk van deze omroep kennnen we maar al te goed (verschillen daarin overigens niet van andere omroepen)

 

Je loopt het risico dat je kompleet voor maloot neergezet gaat worden ala Leon. Mijn advies is, om te zien of er vooraf goede afspraken gemaakt kunnen worden en op basis daarvan je beslissing te nemen......

Heb er overigens alle vertrouwen in dat jullie in staat zijn om een goed, eerlijk verhaal te vertellen mits ze jullie die kans ook geven!

 

 

 

EDIT: ik lees de oproep nog eens door en kan me niet aan de indruk ontrekken dat ze op zoek zijn naar iemand die een atoombunker in zijn achtertuin heeft liggen en die met een alu hoedje op loopt omdat hij/zij bang is voor een aanval met nukes.

Als dat de bedoeling is, dan niet doen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

Net in overleg met BNN ze verteld dat ik er vanaf zie om praktische redenen, kinderen geen oppas, en ze in de richting van een expert op dit gebied gewezen. Ik weet er best wat vanaf, maar voel mij niet de aangewezen persoon hierover Nederland te informeren. Wel afgesproken contact te hebben in de toekomst als ze iemand zoeken met de stempel prepper.

 

Jeroen

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, een buur aan het broodbakken krijgen, een vriend meer besef bijbrengen van brandveiligheid in huis, of een kennis helpen een vierkante meter moestuintje te beginnen is ook niet niks doen. Veel kleiner effect dan "heel Nederland" bereiken, maar ook veel realistischer en haalbaarder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"De social club zoekt normale preppers"

 

Met deze stelling geef je heel duidelijk aan, dat jullie (zonder er blijkbaar ooit één gesproken te hebben) preppers abnormaal vinden.

 

Ik vind mezelf best normaal, net als mijn mede-preppers, wat je stelling beledigend maakt.

 

Veel succes met je programma, maar klop hier niet aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha @rowdybnn , normaal is natuurlijk een relatief begrip. Een prepper wordt per definitie als niet-normaal betiteld, want iedereen is voor alles verzekerd, de overheid heeft het beste met je voor, de € is een hele sterke munt, 6 meter beneden NAP blijf je de komende 10 miljoen jaar droog en kernwapens zijn vanuit de koude oorlog, van een bijna uitgestorven vorige generatie en vormen inmiddels geen bedreiging meer.

 

BNN heeft als het gaat om portretteren van mensen geen onberispelijke reputatie. En ik hoop dat jouw Facebook bericht ook niet schamper is bedoeld:

[ATTACH=CONFIG]9075[/ATTACH]

 

Ik wil je best per e-mail informeren in hoeverre er dreiging ervaren wordt (en of die er is), of en hoe we voorbereid zijn. Het afgelopen jaar heb ik regelmatig een inhoudelijke bijdrage geleverd aan dit onderwerp op het forum en topics gestart als:

- De gevolgen van straling

- Radioactief afval en Fukushima

- Low levels of radioactive particles in Europe

- Nukemap 3D. De gevolgen van de bom

- Preppers Dashboard: een overzicht van detectie systemen

- Geigerteller. Hebbeding of niet?

- Karma: filter tegen radioactief vervuild water

- Pocket Geiger Teller

- Bescherming Bevolking. Polygoon journaal uit de oude doos

 

Stuur me maar een persoonlijk bericht als je meer wilt weten over de voorbereidingen. Contact blijft echter wel beperkt tot bits en bytes.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...