Ga naar inhoud
GENEGEERD

Reportage Dagblad van het Noorden


LiselotteDvhN

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Ik zal mij allereerst even voorstellen. Mijn naam is Liselotte Schüren (25 jaar) en ik werk voor Dagblad van het Noorden.

 

Eind 2012 heb ik een oproepje op dit forum geplaatst voor een reportage bij RTV Noord (mijn vorige werkgever). Preppers wilden mij destijds graag helpen maar kwamen liever niet op tv/radio, geheel begrijpelijk. Ik heb toen het volgende gepost op de website.

 

Desondanks vind ik het ontzettend interessant om te zien hoe begaan en gedreven iedereen hier is. Mocht het niet lukken voor RTV Noord dan hou ik deze websites/verhalen in ieder geval in mijn achterhoofd voor wanneer ik er nog een keer een artikel over wil schrijven (voor een ander medium). Misschien is de stap dan net iets kleiner om (eventueel anoniem) je verhaal te doen.

 

Het verhaal is altijd in mijn achterhoofd blijven hangen. Ik werk op dit momenteel bij de krant dus ik wil het verhaal nog een kans geven. Daarom mijn oproep: ik ben op zoek naar één of meerdere preppers die mee wil werken aan een reportage.

 

Ik stel me geen illusies dat mensen op dit forum een bunker in hun achtertuin hebben om te overleven (a la Doomsday Preppers), maar wel hun leven zo inrichten dat ze ten tijde van een crisis (nucleaire ramp, instorten euro, uitvallen elektriciteit, strenge winter etc etc) zelfredzaam zijn i.p.v. afhankelijk (zoals veel anderen) van instanties. Het is ontzettend interessant om te zien dat er wel een aantal mensen zijn die niet langer afwachten maar het heft in eigen handen nemen en zich voorbereiden op deze (eventuele) veranderingen. Een interessante levensfilosofie die ik hopelijk in een portret kan illustreren.

 

Enige eis is dat de preppers die mee willen werken in Noord-Nederland wonen, het liefst in Groningen of Drenthe, eventueel zou Friesland ook nog kunnen.

 

Voorafgaand aan deze oproep heb ik toestemming gevraagd (en gekregen) van Dr. Pepper.

 

Ik hoor graag van jullie!

 

Hartelijke groet,

 

Liselotte Schüren

06-33712001

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ah, je bent goed ingelezen in het onderwerp. Beter dan de gemiddelde fotograaf/filmmaker/journalist. Dat voelt goed aan.

Een geschreven interview voelt ook al een stuk beter aan...maar ja...ik woon te ver weg.

Ik hoop dat je een prepper in de buurt vindt.

 

Ow, misschien leuk voor jou om te weten als Groninger journaliste en prep-geinteresseerde, één van de dingen die me aanzette tot 'voorbereiden', was dat mijn schoonouders en toenmalig vriendje, ingesneeuwd waren bij Uithuizermeeden tijdens de sneeuwstorm in 1979. Zie:

Het lijkt me, dat de Groningers die met aardbevingen geplaagd worden, het klaarzetten van een tas om mee te nemen bij een vlucht niet zo raar vinden als de gemiddelde Nederlander.

Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke verhaal, kom je tegen die tijd een linkje plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Liselotte,

 

Na BNN afgewezen te hebben had ik het interview wel met jou willen doen. Net als @Stuudje schreef vind ook ik je oproep één uit oprechte interesse.

 

Helaas echter ben ik woonachtig in Gelderland dus vrees eerder zuiden dan noorden. Maar extra goed woordje kun je vast gebruiken gezien het 'warme'(soms te het onder je voeten) onthaal dat hier vaak is bij journalisten.

 

Echter wees oprecht en zonder vooroordeel en ik weet zeker dat je iemand vinden kunt.

 

Groetjes Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LiselotteDvhN ik weet niet of je belangstelling voor mij hebt (gutte gutte gut wat klinkt dat weer zielig) omdat ik toch wel een van de jongere preppers hier ben (laatst voor het eerst mogen stemmen geeft wel een goede hint denk ik) maar dat ligt er natuurlijk wel aan aan wat je precies zoekt.

 

Ik geef wel alvast aan dat ik het liefst gehaal anoniem blijf omdat het preppen toch nog steeds "raar" is onder mijn geweldige generatie (haha) dus dit bied misschien wat kleine problemen maar als ik kan helpen doe ik het graag. ik woon net iets buiten groningen stad dus dit is ideaal lijkt mij haha.

 

PM me maar als je vragen hebt:)

 

mvg, MP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha dat is echt puur toeval, misschien had ik mijn oproep een paar dagen eerder moeten plaatsen ;).

 

Ik ben zelf geen prepper maar wel uitermate gefascineerd door het onderwerp (maar daar ben ik dan ook journalist voor, nieuwsgierig naar veel dingen).

 

 

Hallo @LiselotteDvhN, je schrijft dat je (nog) geen prepper bent.

Als je het hier onderstaande filmpje ziet, ga je misschien nog met ons meedoen:o

 

 

filmpje is gemaakt door @Communicator en ook terug te vinden op de wiki pagina

 

Met vriendelijke groet, Popeye.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@LiselotteDvhN ik weet niet of je belangstelling voor mij hebt (gutte gutte gut wat klinkt dat weer zielig) omdat ik toch wel een van de jongere preppers hier ben (laatst voor het eerst mogen stemmen geeft wel een goede hint denk ik) maar dat ligt er natuurlijk wel aan aan wat je precies zoekt.

 

Ik geef wel alvast aan dat ik het liefst gehaal anoniem blijf omdat het preppen toch nog steeds "raar" is onder mijn geweldige generatie (haha) dus dit bied misschien wat kleine problemen maar als ik kan helpen doe ik het graag. ik woon net iets buiten groningen stad dus dit is ideaal lijkt mij haha.

 

PM me maar als je vragen hebt:)

 

mvg, MP

@MyronPrps, dank voor je reactie, ik heb je een PM gestuurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Flow: Excuses voor mijn late reactie. Om antwoord te geven op je vraag: ja, de geïnterviewde mag het artikel van te voren inzien zodat eventuele feitelijke onjuistheden rechtgezet kunnen worden.

 

Verder is de inhoud mijn pakkie an. De eventuele ontevredenheid moet feitelijk gegrond zijn, dus meningen/interpretaties ga ik niet veranderen. Daarom is het altijd belangrijk dat geïnterviewden ook vooraf bedenken wat ze willen zeggen en niet achteraf een betreurde uitspraak willen intrekken.

 

In de praktijk zal dit hoogstwaarschijnlijk erg meevallen en we kunnen altijd over dingen overleggen, maar ik hou wel de regie en de eindverantwoordelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Flow: Excuses voor mijn late reactie. Om antwoord te geven op je vraag: ja, de geïnterviewde mag het artikel van te voren inzien zodat eventuele feitelijke onjuistheden rechtgezet kunnen worden.

 

Verder is de inhoud mijn pakkie an. De eventuele ontevredenheid moet feitelijk gegrond zijn, dus meningen/interpretaties ga ik niet veranderen. Daarom is het altijd belangrijk dat geïnterviewden ook vooraf bedenken wat ze willen zeggen en niet achteraf een betreurde uitspraak willen intrekken.

 

In de praktijk zal dit hoogstwaarschijnlijk erg meevallen en we kunnen altijd over dingen overleggen, maar ik hou wel de regie en de eindverantwoordelijkheid.

 

Geen probleem;) @keysersuze jij nog toevoegingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Flow: Excuses voor mijn late reactie. Om antwoord te geven op je vraag: ja, de geïnterviewde mag het artikel van te voren inzien zodat eventuele feitelijke onjuistheden rechtgezet kunnen worden.

 

Verder is de inhoud mijn pakkie an. De eventuele ontevredenheid moet feitelijk gegrond zijn, dus meningen/interpretaties ga ik niet veranderen. Daarom is het altijd belangrijk dat geïnterviewden ook vooraf bedenken wat ze willen zeggen en niet achteraf een betreurde uitspraak willen intrekken.

 

In de praktijk zal dit hoogstwaarschijnlijk erg meevallen en we kunnen altijd over dingen overleggen, maar ik hou wel de regie en de eindverantwoordelijkheid.

 

Geen probleem;) @Keyser Suze jij nog toevoegingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Flow: Excuses voor mijn late reactie. Om antwoord te geven op je vraag: ja, de geïnterviewde mag het artikel van te voren inzien zodat eventuele feitelijke onjuistheden rechtgezet kunnen worden.

 

Verder is de inhoud mijn pakkie an. De eventuele ontevredenheid moet feitelijk gegrond zijn, dus meningen/interpretaties ga ik niet veranderen. Daarom is het altijd belangrijk dat geïnterviewden ook vooraf bedenken wat ze willen zeggen en niet achteraf een betreurde uitspraak willen intrekken.

 

In de praktijk zal dit hoogstwaarschijnlijk erg meevallen en we kunnen altijd over dingen overleggen, maar ik hou wel de regie en de eindverantwoordelijkheid.

 

Fijn om te lezen, dat een journaliste op deze manier een aanvraag doet.

Aangezien ik momenteel samen met een andere prepper ook bezig ben met een interview voor een blad in t zuiden, wil ik je wel 1 tip geven.

Geef van te voren je vragen door, en je onderwerpen waar je het precies over wil hebben.

Zo kan de prepper die je interviewt zich ook voorbereiden, en zullen er minder snel fricties ontstaan over de inhoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag allen,

 

Een korte update, ik kan @MyronPrps interviewen voor het verhaal, erg fijn!

 

Er zijn ongetwijfeld meer preppers in Groningen en Drenthe, zijn er nog meer mensen die mee willen werken? Ik zoek nog één of twee mensen om te interviewen. Het zou het verhaal enorm helpen als ik meerdere mensen kan interviewen.

 

Ik hoor graag van jullie, alle suggesties zijn welkom!

 

Liselotte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...