Bekijk Poll Resultaten: Zou je diensten verlenen of goederen verkopen tegen zilveren munten?

Stemmers
25. Je mag niet op deze poll stemmen
  • JA

24 96,00%
  • NEE

1 4,00%
Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 32
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Palmbird Bekijk Berichten
    Ik ben blij dat deze poll reeds afgenomen is en het resultaat is dat het overgrote deel van de leden die meededen hieraan dus zilveren munten bruikbaar zien voor betaling van diensten en goederen.
    Nu nog het idee van de zilveren rijksdaalder als basismunt verder onder de aandacht krijgen.
    Je merkt terecht op dat het overgrote deel van de mensen die meededen op ja hebben geklikt. Maar aangezien het aantal mensen wat meedeed minder dan 1% is (0,66%) kun je jezelf afvragen hoe representatief je onderzoek is. Zelfs als je alleen naar de actieve leden kijk scoor je nog meer dan 5% respons. Ik zou er geen businessplan op durven schrijven.
    It is I, Gerbewoner! The man with a thousand faces - every one the same.

Survivor
    Ingeschreven
    May 2015
    [MENTION=3715]FKAGB[/MENTION] Inderdaad wat u zegt is juist.
    Zoals op elk forum is het zo dat slechts een klein deel van de leden echt actief is en van de actieve leden maar een klein deel reageert op een topic.
    Het is een beetje vergelijkbaar met landen waar geen stemplicht is .Maar gezien het grote verschil tussen beide groepen is wel duidelijk wat de meerderheid denkt.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2014
    [MENTION=3715]FKAGB[/MENTION] Inderdaad wat u zegt is juist.
    Zoals op elk forum is het zo dat slechts een klein deel van de leden echt actief is en van de actieve leden maar een klein deel reageert op een topic.
    Het is een beetje vergelijkbaar met landen waar geen stemplicht is .Maar gezien het grote verschil tussen beide groepen is wel duidelijk wat de meerderheid denkt.
    Meet wat je wilt meten en interpreteer de cijfers op een correcte manier. Op basis van de uitslag is mijn conclusie dat de meerderheid hier helemaal niet mee bezig is. Het resultaat is niet valide en dan moet je gewoon accepteren dat het onderzoek geen waarde heeft.
    It is I, Gerbewoner! The man with a thousand faces - every one the same.

Survivor
    Ingeschreven
    May 2015
    Inderdaad blijkt dat de meeste preppers hier niet mee bezig zijn.Ik ga echter niet direct akkoord dat dit onderzoek totaal geen waarde heeft.Een voorbeeld bij www.munthunter.nl wordt er soms een poll gedaan welke de mooiste munt van een bepaald jaar is en dan brengen op paar duizend leden er 50 een stem uit en dat levert dan toch voor het forum de mooiste euromunt van het jaar op. Misschien slechte vergelijking qua poll maar ik ben dan ok geen wiskundige.Je weet inderdaad alleen wat de personen die stemden ervan vonden.
    Ik denk dan ook dat minder dan 1 procent van de bevolking behoefte heeft aan zilveren munten.Echter zal meer dan 1 procent van de bevolking in het bezit zijn van minstens 1 zilveren munt.

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Ik zou nu al alles aannemen in een handeltje,zolang het maar de juiste prijs heeft.
    Dat is waarschijnlijk niet de prijs waarvoor de munten zijn aangeschaft of de actuele dag koers.
    Er zal een compensatie moeten zijn voor de lagere liquiditeit.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    ................Ik denk dan ook dat minder dan 1 procent van de bevolking behoefte heeft aan zilveren munten.Echter zal meer dan 1 procent van de bevolking in het bezit zijn van minstens 1 zilveren munt.
    Gemiddeld gemeten, of absoluut? Ik ken heel veel mensen, maar slechts een paar van hen hebben zilveren munten in bezit. Ik ken meer mensen met goud, dan mensen met zilver in bezit. Mijn kennissenkring is niet representatief voor de gemiddelde bevolking.

Survivor
    Ingeschreven
    May 2015
    [MENTION=425]wodan[/MENTION].Ik ga uit van mijn eigen ervaring .Ik woon bijv. een wijk van 50 tal huizen.Ik ben muntenverzamelaar en woon hier al 25 jaar.Door af en toe te babbelen ben ik te weten gekomen dat er minstens nog 2 andere munten verzamelaars in de wijk zitten.Ik ruil soms met ze en mocht al een deel van hun verzameling zien na veelvuldig ruilen.Op 50 huizen hier kan ik dus zeggen dat meer dan 6 procent van de woningen in de wijk meer dan 1 zilveren munt in hun bezit hebben(en dit is dan nog een wijk met arbeiders en geen villa wijk).Ik zeg niet dat mijn wijk representatief is maar aangezien dat dit een gewone wijk is die destijds door een huisvestingsmaatschappij gebouwd werd en dus de vooral mensen uit de onderste schijf van de middenklasse en lager bevat .
    Ik zie die 1 procent dus als een minimum.
    Naast muntverzamelaar weet ik ook dat veel koningsgezinden nog een zilveren munt Boudewijn als aandenken liggen hebben.
    Ook de zilveren munt met de eerste 5 Belgische koningen samen op 1 munt ligt bij velen nog .
    Naast muntverzamelaars heb je ook nog beleggers in zilver die gewoon zilveren munten in hun bezit hebben zomaar omdat het zilver is.(dit percentage zal minder dan 1 procent wellicht zijn van de bevolking).
    Dan heb je ook nog de oudere bevolking die vaak nog sierraden hebben waarin 1 zilveren munt als hanger zit(zag laatst nog oude dame met zilveren Napoleon munt in hanger),mij valt dat direct op
    Op feestjes zag ik ook wel armbandjes uit zilver met een aantal munten erin.Viel me op dat er in de armbandjes vaak Amerikaanse zilveren muntjes zitten.
    Alles in overweging genomen kan ik zeggen dat hier op het platteland in mijn streek meer dan 1 procent minstens 1 zilveren munt heeft.
    O

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    [MENTION=425]wodan[/MENTION].Ik ga uit van mijn eigen ervaring .Ik woon bijv. een wijk van 50 tal huizen.Ik ben muntenverzamelaar en woon hier al 25 jaar.Door af en toe te babbelen ben ik te weten gekomen dat er minstens nog 2 andere munten verzamelaars in de wijk zitten.Ik ruil soms met ze en mocht al een deel van hun verzameling zien na veelvuldig ruilen.Op 50 huizen hier kan ik dus zeggen dat meer dan 6 procent van de woningen in de wijk meer dan 1 zilveren munt in hun bezit hebben(en dit is dan nog een wijk met arbeiders en geen villa wijk).Ik zeg niet dat mijn wijk representatief is maar aangezien dat dit een gewone wijk is die destijds door een huisvestingsmaatschappij gebouwd werd en dus de vooral mensen uit de onderste schijf van de middenklasse en lager bevat .
    Ik zie die 1 procent dus als een minimum.
    Naast muntverzamelaar weet ik ook dat veel koningsgezinden nog een zilveren munt Boudewijn als aandenken liggen hebben.
    Ook de zilveren munt met de eerste 5 Belgische koningen samen op 1 munt ligt bij velen nog .
    Naast muntverzamelaars heb je ook nog beleggers in zilver die gewoon zilveren munten in hun bezit hebben zomaar omdat het zilver is.(dit percentage zal minder dan 1 procent wellicht zijn van de bevolking).
    Dan heb je ook nog de oudere bevolking die vaak nog sierraden hebben waarin 1 zilveren munt als hanger zit(zag laatst nog oude dame met zilveren Napoleon munt in hanger),mij valt dat direct op
    Op feestjes zag ik ook wel armbandjes uit zilver met een aantal munten erin.Viel me op dat er in de armbandjes vaak Amerikaanse zilveren muntjes zitten.
    Alles in overweging genomen kan ik zeggen dat hier op het platteland in mijn streek meer dan 1 procent minstens 1 zilveren munt heeft.
    O
    De 'zilveren' munt met de koningen op kreeg ik bij mijn vormsel van mijn grootvader. Met de boodschap : Goed bijhouden, als ik er niet meer ben, zal die munt veel waard zijn. Intussen is het al een paar decennia zo ver. Mijn grootvader is overleden in 1997. De munt kostte in 1980 - 500fr. Omgerekend 12.5€. Omdat het zilver toen vrij duur was, werd ze verzilverd. Ze kon ook gebruikt worden als betaalmiddel tot 1990. Op vandaag krijg je nog 1 ŗ 2€ voor de munt. Als je al een koper vindt die gek genoeg is. Om het even te duiden. Mijn grootvader maakte de operatie Gutt mee waarbij zijn spaargeld na WO2 waardeloos werd en hij werd 2x onteigend tegen een belachelijke prijs. Op zijn grondstuk van toen staan nu luxeflats, dus zo belangrijk was die onteigening niet. Van zijn kleine pensioentje kocht hij voor mij die munt 500fr was voor de man veel geld. En je raadt het al. Ook voor zijn paar franken werd hij bedrogen.
    Laatst gewijzigd door lewieke; 06-08-15 om 09:17.
    Peace allemaal en fuck al de haters.
    _

Survivor
    Ingeschreven
    May 2015
    [MENTION=2429]lewieke[/MENTION] Van die 500 frank destijds werd duidelijk vermeld verzilverd,dus in feite wist hij wat hij kocht.Voor dezelfde 500 frank in echt zilver moest je meer betalen(dan dan in blauw doosje)
    Die 500 fr is de uitzondering van de Belgische 'zilveren' munten met koningen.De 100,250 en andere waren echt zilveren.Ok de ecu koningsmunten waren van zilver.Ook alle zilveren postzegels,een 55 tal met koningen zijn echt van zilver.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    [MENTION=2429]lewieke[/MENTION] Van die 500 frank destijds werd duidelijk vermeld verzilverd,dus in feite wist hij wat hij kocht.Voor dezelfde 500 frank in echt zilver moest je meer betalen(dan dan in blauw doosje)
    Die 500 fr is de uitzondering van de Belgische 'zilveren' munten met koningen.De 100,250 en andere waren echt zilveren.Ok de ecu koningsmunten waren van zilver.Ook alle zilveren postzegels,een 55 tal met koningen zijn echt van zilver.
    Zelfs al was het een echte zilveren, hoeveel is die waard aan zilver NU? Toen het zilver op 50USD / 31Gram stond, had je winst, maar NU niet vrees ik.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Zilveren munten
    Door Janderman in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 75
    Laatste Bericht: 30-10-15, 16:10
  2. BTW op zilveren munten vanaf 1 januari naar 21%
    Door AWOL in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 41
    Laatste Bericht: 23-11-13, 10:02
  3. Voorzichtig omgaan met zilveren munten?
    Door USAfan in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 30
    Laatste Bericht: 02-08-13, 08:18
  4. Gouden tientjes of zilveren munten ?
    Door Ghost in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 53
    Laatste Bericht: 20-02-13, 18:26
  5. Nominale waarde zilveren munten relevant?
    Door BTF in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 25-06-12, 16:07

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten