Ga naar inhoud
GENEGEERD

VW Transporter T4


DaanvdB

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Zelf rijdt ik een oude (afgeragde, maarja...als student heb je weinig keuze!) Volkswagen Transporter T4. Nu rijden er daar echt nog talloze van rond, maar zou dit een goede auto zijn in een rampsituatie?

 

Voordelen:

- betrouwbaar

- sterk

- Groot-ruim (beide voor passagiers en cargo)

- Veel onderdelen beschikbaar

- Open motor (makkelijk toegankelijk)

 

Nadelen:

- Niet echt zuinig met brandstof

- Zwaar

- Weinig topsnelheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@DaanvdB

 

Kun je die Transporter misschien inwendig aanpassen zodat je achterin zowel kunt slapen, zitten en koken ? Dan heb je in mijn ogen een prima voertuig.

Weinig topsnelheid ? Snelheid is niet zo belangrijk, als je er maar komt met je spullen. In een Porsche kun je niet eens boodschappen doen, maar die is wel snel.

Niet zuinig met brandstof ? Koop een paar jerrycans (http://www.jerrycanshop.nl bijvoorbeeld) en sla die in de bus of in je schuurtje op. Altijd handig.

Zwaar ? De bus mag zwaar zijn, maar hou je spullen licht.

 

Verder wens ik je veel succes met je film !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een fan van Transporters. Helaas mijn portemonee niet. Daarom heb ik vorige week onze T5 verkocht.

 

De T4 die we gehad hebben reed op zonnebloemolie. Het rook naar patat maar het grote voordeel was dat de roetmeting absurt laag scoorde. En toen was frituurolie en zonnebloemolie goedkoper dan nu. Maar als ik nu nog een T4 zou hebben zou ik zelf olie filteren.

 

Veel plezier met je bus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volkswagen Transporter T4... zou dit een goede auto zijn in een rampsituatie?

Nadelen:

- Niet echt zuinig met brandstof

- Zwaar

- Weinig topsnelheid

 

Mijn mening over je vraag: waarom niet? je hebt 'm al en kent de wagen dus goed. Inderdaad is de Transporter een goeie bus. Belangrijk is ook of de auto geschikt is voor je wensen, die beschrijf je niet.

De nadelen die je noemt, zijn dat echt nadelen? of gewoon eigenschappen van een busje :) Overigens, veel moderne auto's zijn ook erg zwaar en vallen ook tegen in verbruik, maar zijn veel beperkter in toepassing.

 

Zelf heb ik een T3 met een luchtgekoelde 2.0 boxer. Rete simpele techniek en bij goed onderhoud en gebruik zeer betrouwbaar. Ook de onderdelen zijn goedkoop en goed zelf te verwerken. Er passen ook onderdelen op van andere VW modellen, het is net Lego. Met een eenvoudige huis/tuin/keuken gereedschap set kan je vrijwel de hele wagen uit elkaar halen.

 

Belangrijk is denk ik als prepper, om een werkplaatshandboek te hebben. En ook om een aantal onderdelen die makkelijk slijten, in voorraad te hebben. Nou weet ik niet wat jouw T4 weegt, welke motor er in zit, het bouwjaar, want er zijn nogal wat verschillende uitvoeringen van. En verder is mijn tip: bezuinig niet op onderhoud, dus gebruik goede onderdelen en hou het ook bij. Een roestige deurrand is niet zo boeiend maar oxides en vuil in je brandstof of elektrise systeem zet de wagen gewoon stil, iets wat je juist niet wil. En goeie remmen en banden ;) een onderschat item!

 

Mijn bus verbruikt 1:10 bij 100kmh, weegt leeg 1450 kg en gaat max 125kmh en heeft het hele jaar M+S banden. Het grove profiel slijt natuurlijk eerder, maar daar staat tegen over dat je heel veel meer terrein aan kan, voor bijvoorbeeld overnachtingen.

 

Een busje is geweldig man! Je kijkt verder door de hoogte, keukentje er in, standkachel, bed, wc. Of hout voor de kachel. Extra water en brandstof containers.Voedsel voorraad. Verzin het maar. Het kan allemaal!

 

In een ramp situatie mag je aannemen dat de wegen vol stromen met vluchtelingen, en dan heb je alles bij je als het vast loopt. Overnachten waar je bent.. en uitgerust weer verder ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dubbelcabine bus die "niet kapot kan"
Da's lastig te bepalen van een T4...uiteindelijk gaat alles stuk.

 

De T3 heeft al bewezen een lange adem te hebben. Zelfs de T2 was tot vorig jaar nog in productie in Brazilie. En de T1 is ook niet te stoppen, en met deuken en gaten nog lol mee te hebben in de bush:

 

[video=youtube;N_-bNOyahWE]

 

Mijn tip zou zijn: kijk naar een T3 doka syncro :) Zal ook mijn volgende bus worden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@DaanvdB Hoe gaat het met je film? leuk dat je toch soort van aan het preppen bent geslagen

 

Ja, het loopt, maar niet helemaal zoals gehoopt. Nog iets van 40 uur online met crowdfunden (75%, hopelijk redden we de 100 zaterdag!). En preppen is best leuk; het helpt je in veel meer situaties. Zoveel zaken komen altijd van pas....het is meer een kwestie van productief denken en bewuster omgaan met zaken dan ik eerst dacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...