Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: De machtsblokken

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012

De machtsblokken

Het is mooi, eigenlijk is het best eng maar goed, om te zien hoe de machtsblokken gemaakt cq bevestigd worden.
    Het westen, Amerika, Canada, Europa en Japan zijn sinds de tweede wereldoorlog vaste maatjes.
    Rusland/USSR is sinds die tijd een, wat minder stabiel/succesvol blok dat nu weer in opkomst is.
    China is recent enorm in macht toegenomen.
    En dan zijn er nog velen die groot zijn en dus veel invloed hebben; India, Afrika (grondstofffen), zuidamerika enz enz.

De recente ontwikkeling in de Oekraine heeft best wat teweeg gebracht.
    Het westerse blok heeft best moeite om dat blok eenduidig te laten acteren, het is niet zo goed zichtbaar aan de oppervlakte maar er zijn best wat strubbelingen, Europa is nou eenmaal wat afhankelijker van energie van Rusland dan Amerika dat is...

Maar minsten net zo belangrijk en veel beter zichtbaar is de nieuwe samenwerking met China, maar nu ineens ook met India.
    De nieuwe energie afspraken, die nu ook nog eens zonder dollars wordt verhandeld, heeft een enorme impact op die petrodollar, maar zeker ook in de machtsblokken:
    http://www.silverbearcafe.com/privat...holygrail.html

Wat ik me eigenlijk afvraag: hoelang vinden wij, Nederland, EU, Europa, het eigenlijk nog zo belangrijk, en waarom, om zo aan Amerika te hangen/ achter Amerika te staan?

Het zjn interessante tijden.

Prep ze,
    K a n s
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Zelf denk ik dat de EU zich niet bij Rusland zal aansluiten. Zoiezo omdat ze te graag de kont van Amerika likken. Maar ook vooral omdat ze de mensenrechten hoog in het vaandel staat.
    Wat niet verkeerd natuurlijk. En aangezien Putin die nogal een negeert.
    Maar misschien is het een verstandig stap als ze het zouden doen.(niet dat ik er zelf een voorstander van ben). Wat ik me dan afvraag stel het gebeurd hoelang het zou duren voordat Putin de touwtjes in handen heeft hier.

Maar zeker een interresante vraag [MENTION=261]Kans[/MENTION]
    Even a tiny acorn becomes a mighty oak..............

If you dont take care of your gear, How can your gear take care of u

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten