Ga naar inhoud
GENEGEERD

(DOWNLOAD) Solar rechargeable fire starter


hamster

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Knijpkat.jpg.876fbe4091492bdf14373ba9c133eb51.jpg

 

Ik zal 'm bij gelegenheid eens uitelkaar schroeven.

@phaelin dat is nergens voor nodig , als je het glaasje eraf haalt (is bajonet sluiting ) dan het lampje wat erin zit (is 2,5 volt 0,2 A ) eruit halen en er een iets zwaarder lampje voor terug zet

en daar het glaasje van doorvijlt aan de bovenkant kun je met het gloeidraadje een stukje char cloth aan steken . @hamster @Raycoupe ik ken deze dingen maar dan om of een clf te laten branden of als taser , char cloth is niet gevoelig voor de vonkjes van de een ontlading (misschien de onlading direct

door een stukje char cloth stof te laten vloeien ) althans mij is het nooit gelukt om hiermee char cloth aan het gloeien te krijgen wel met zo'n dynamo en een open gevijld gloeilampje , het is allemaal wel erg fragiel maar het werkt wel .

gr will

het is

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wafels @Raycoupe @phaelin tnx voor de info maar zodra ik een cameratje heb ga ik het toch proberen misschien met een condensator met een iets grotere opslag en inderdaad ik ken deze opstelling ook als taser, nu ik hierover aan het bomen ben een elek. vliegenmepper heeft dezelfde opstelling en die koop je voor nop bij de action moet ik vandaag toch zijn :D (hou van deze winkel)

 

nu ik jou opmerking lees @Wafels span een dun koperdraadje er tussen en je hebt precies wat jij bedoelt. :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je dan niet veel handiger gewoon zo'n piezo aanstekertje voor 't gasfornuis kopen? Zoals je vroeger had toen 't nog niet in 't fornuis zelf zat?

 

Ja, als je dan toch bij de Blokker bent, vergeet dat ding en koop aanstekers. :p

 

Mocht je nou bij een SHTF elke aansteker, lucifer, firesteel, batterij met staalwol, etc, etc. opgebruikt hebben maar wel een wegwerpcamera hebben liggen en een zonnepaneeltje, dan blijft het een leuk knutselobject.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@phaelin en natuurlijk dat cameraatje op de hoek halen bij de hema weet je zeker dat je voorzien bent maar zoals ik al het is een knutselprojectje en geen must have daarvoor zijn er VEEL betere voorbeelden te noemen

 

hamster

 

Ja, als je dan toch bij de Blokker bent, vergeet dat ding en koop aanstekers. :p

 

Mocht je nou bij een SHTF elke aansteker, lucifer, firesteel, batterij met staalwol, etc, etc. opgebruikt hebben maar wel een wegwerpcamera hebben liggen en een zonnepaneeltje, dan blijft het een leuk knutselobject.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...