Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14
    Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012

Pinautomaten verdwijnen door plofkraken

Door een golf van plofkraken moet een groeiend aantal dorpen in Nederland het stellen zonder pinautomaat. De Rabobank besluit steeds vaker om geen automaat meer terug te plaatsen na een kraak.
    http://www.nu.nl/binnenland/2852790/...lofkraken.html
    http://www.z24.nl/z24geld/artikel_36...lofkraken.html

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Of is dit als langzame voorbereiding bedoeld

Na de flappentap moet je naar de bank:
    sorrie effe lunchen,
    We hebben dit bedrag niet cash, komt u volgende week terug?
    Korte storing, morgen kunnen we u helpen, vriendelijke glimlach krijg je nog wel.

Na drie dagen: meneer u kunt wel boos worden maar de computer doet het gewoon niet, heeft u een afschrift zodat u kunt bewijzen dat u een rekening heeft?
    Volgende dag, de glimlach is definitief verdwenen bij het bankpersoneel er staan bewapende veiligheidsmensen buiten en binnen de bank, het kost je vier uur om aan de beurt te komen.
    Ja maar meneer, hier staat wel dat u x duizend op uw rekening had staan 10 dagen geleden, maar wat staat er nu nog op?
    Je ontploft, nou meneer na overleg met de directeur krijgt u honderd euro voorschot, dan wordt u toch nog enorm gematst.
    Wilt u dit niet door vertellen u krijgt dit alleen omdat u zo'n enorme goede klant bent, we kunnen dit natuurlijk niet bij iedereen doen.

En je wordt soepel door de achteruitgang op straat gedumpt, je krijgt wat onprettige blikken van andere mensen en besluit met je paar euro snel uit de voeten te komen.
    Bij de bakker kom je erachter dat je net een half brood kunt meekrijgen voor je honderd euri, en langzaam komen die maffe posts van die uhmmm oja maffe preppers weer bovendrijven:
    ASEWVOBDFS, Als Schaap Een Week Vol Ongeloof Bij Dode Flappentap Staan
    HIJNBVSMLB, Honkbalknuppel In Je Nek Bij Verlaten Supermarkt Met Laatste Blikje
    JESS, Je Eerste Slokje Slootwater

Je loopt de winkel uit, en je denkt..... zoeeffff, PLOF.........?
    .........
    De ziekenwagen is nooit meer gekomen......
    Laatst gewijzigd door Kans; 06-07-12 om 10:14.
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Ik kijk er net even anders naar. Wanneer we niet meer kunnen pinnen bij de flappentap en we dus gen cash meer hebben, zal er alleen nog maar met pin of creditkaart betaald kunnen worden bij welke winkel dan ook. Dit betekend, dat iedere financiele move die je maakt, opgeslagen wordt en bekend is wat je gekocht hebt en op welk tijdstip, ergo, dus ook waar jij was. Ik hoef niet uit te leggen dat in deze tijd het maar een klein kunstje is om alles op te slaan en indien nodig te gebruiken. M.i is het weghalen van de pin automaten een volgende stap in het proces waarin onze werkelijke vrijheid steeds verder ingeperkt wordt en moet je het zien in de lijn van rekening rijden, RIFD chips overal in e.d

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Hoi Frank, ik snap je zorg.
    Maar wie gaat wat bijhouden van 20 miljoen mensen?
    En wat ga je ermee doen?
    Ze weten al bijna alles, als ze willen, ik neem dat als uitgangspunt.

Het is wel eng dat er dan met een druk op de knop, alles stil komt te staan.
    Kan natuurlijk ook een fout of ongeluk zijn.
    Dus daar prep ik voor en heb cash..
    Dat we onze vrijheid lamgzaam kwijt raken, helemaal mee eens , gaat 'langzaam' maar zeker en is zeker niet goed...

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Banned
    Ingeschreven
    Apr 2012
    M.a.w. het kunstje van langzaam de kikker koken in het pannetje. Vooral niet te snel, want dan springt de kikker uit z'n vel.

(volgens mij gebruik ik hier nu meerdere uitdrukkingen door elkaar, maar de bedoeling is wel duidelijk)

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Ik krijg de laatste tijd elke vrijdag het gevoel dat ik naar de bank moet gaan omdat het weekend voor de deur staat en er in theorie erg veel zou kunnen gebeuren. Moet zeggen dat ik al 2 keer de verleiding niet heb kunnen weerstaan om ook echt naar de bank te zijn geweest
    Kwaliteit komt altijd boven drijven.

Dick Berts
    Guest
    @Mr. Gold. Dat is ook het kloterige aan deze crisis. De boel staat al heel lang volkomen op scherp, maar dat kan nog best even zo blijven. De klap komt altijd onverwacht. Ik ben ook bang dat het een extreem harde klap gaat worden....

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Il heb veel scenarios in mijn hoofd.
    De meest Voor de handliggende zijn grote gemeenschappelijke stappen die pijn doen maar net niet de boel ontwrichten.
    Dus de euro wordt geherwaardeerd laten we zeggen in stappen van 25% minder waarde.
    Spullen op de bon, benzine, voedsel.
    Energie met blackouts en duurder.

We worden helemaal uitgekleed en in zulke stappen dat er geen massale opstanden komen.
    Eigenlijk gebeurd dit al dmv inflatie, maar we komen zo langzaam in de fase waarbij dit soort subtiele dingen niet meer voldoende werken.
    Als we boven de 15-20% werkeloosheid uitkomen dan krijgen we weer een nieuwe strategie. Enz. Enz.

Met een collapse schiet maar een heel kleine groep iets op, dus ze gaan we voor het langzame scenario.
    Tenzij er iets onverwachts gebeurt en die kans is ook groot dan is het process moeilijk te sturen en dan?

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Ik ken mensen die alleen maar pinnen en weinig voedsel in huis hebben want ze kopen alles dagvers. Of eten via Thuisbezorgd.nl. Die gaan het knap moeilijk krijgen straks.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TyrionLannister Bekijk Berichten
    Ik ken mensen die alleen maar pinnen en weinig voedsel in huis hebben want ze kopen alles dagvers. Of eten via Thuisbezorgd.nl. Die gaan het knap moeilijk krijgen straks.
    Dan maar hopen dat ze niet weten dat jij het anders aanpakt,of ze moeten je heel na staan en je wil delen natuurlijk.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten