Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zelf een handboog maken van oude ski's


Argus

Aanbevolen berichten

Recent ben ik begonnen met het maken van een handboog vanuit oude ski's

Op MP een advertentie gezet of er iemand gratis een paar oude ski's had staan.

Binnen een paar dagen reageerde er iemand en heb de ski's opgehaald.

Onderstaande print heb ik gebruikt als maatvoeringsbasis:

 

[ATTACH=CONFIG]9218[/ATTACH]

 

Daarvanuit heb ik inmiddels de twee armen ruwweg op maat gemaakt, verfijnen moet echter nog gebeuren, hier ga ik morgen weer mee verder.

Tot op dit moment ongeveer 45 minuten bezig geweest.

 

[ATTACH=CONFIG]9219[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]9220[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]9221[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]9222[/ATTACH]

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Geweldig innovatief, ik hoop dat het goed werkt.

Het zou wel toevallig zijn wil de trekkracht uitkomen bij wat je graag wilt hebben, maar slapper maken kan door de ski verder in te dunnen, versterken kan ook als je juist de andere kant op wilt.

 

Ben benieuwd naar het eindresultaat en of het minder werk was dan vanaf scratch beginnen?

 

Succes,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Ik heb een vraag over hoe ik een boog moet maken.

 

Wat voor soort hout moet ik gebruiken.

Wat voor soort touw kan ik gebruiken.

Kan ik een gitaar snaar gebruiken?

 

Ik geef de voorkeur aan taxushout. En een gitaarsnaar ? NEE, echt niet. Als pees gebruik ik een dyneema koord.

 

Zie ook mijn eerdere post:

http://preppers.nl/forum/threads/8755-Handboog-en-pijlen-zelf-maken?highlight=pijl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog op zoek naar taxushout dus daar heb ik geen ervaring mee maar ik gebruik essenhout.

Dyneema koord is the way to go maar bij gebrek hieraan gebruik ik 2mm nylon koord.

 

Essenhout is ook prima. Vraagje: heeft nylon niet teveel rek ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een poosje geleden deze tutorials gekeken, vond ze uiterst goed gemaakt. Deze kerel maakt al jaren bogen die "jacht waardig" zijn, en het mooiste vind ik dat hij ook gewoon laat zien wanneer hij de boog heeft verpest en het spat uit elkaar :-p dan verteld hij precies wat hij verkeert heeft gedaan.

Mischien heb je er wat aan voor je ski avontuur :-) https://www.youtube.com/user/BoarriorBows/playlists

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...