Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beveiliging stukje land, BOL etc: Via auto accu (12v)


hamster

Aanbevolen berichten

hoi preppers

 

Aangezien ik last heb van katten in mijn groentetuintje en genoeg onderdelen in huis heb, dacht ik ik maak een schrikdraad apperaat dus op naar google en zoeken vond ik deze en moest gelijk aan een BOL denken dat is ook handig daar..... hmm

Dus vandaar dat ik het maar even hier post.

 

kort samen gevat gaat het via een bobine en een printplaatje en de accu , alles bij elkaar is niet zo heel groot en dus makkelijk mee te nemen (zelfs in aparte delen)

 

voor verdere informatie bekijk deze link

 

 

printplaat-kopie.gif.6577e9e5285a331b86affad998834ea6.gif

 

076-129-01.jpg.022b95e7ba173d5b3163bc7ff65c6ccb.jpg

 

materiaallijst.jpg.e40fc82d27c00e54fd2c11e06200e939.jpg

 

 

Hamster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@hamster en kleine kanttekening voor degene die gaan klooien hiermee :p je moet wel degelijk oppassen met dit soort circuits ! want je kan nergens terugvinden wat de stroomsterkte is van het hoogspanningsdeel ( zoals sommige misschien nog wel weten ,konden oude elektronische ontstekingen van oude auto's dodelijk zijn en dit is niets anders , hoogspanning met meer dan 20 mA

kan dodelijk zijn ) dat je daar even aan denken . Ik denk niet dat dit hier het geval is geval is daar ze een 4001 met een 2N2222A gebruiken maar voorzichtigheid is toch geboden :rolleyes:

Of je een bobine nodig hebt voor schrikdraad voor een kat van je buren ???? ik denk dat dat een beetje overkill is

dit is ook zo'n soort schema'tje en laat goed zien dat er toch aardig wat vermogen in kan zitten

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kennis van mij gebruikte zo'n elektrische vliegenmepper ervoor. Is spot goedkoop en je hoeft er weinig aan te verbouwen ;-)

Je hebt alleen 2 draden nodig, die span je in je tuin en verbind je met de draden die in de vliegenmepper naar het metalen rooster gaan. De drukknop zet je vast met een stuk tape en dat is alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Geert , de buurvrouw van mijn vriendin heeft er eentje die werkt met hoge tonen , er zit een Infrarood sensor bij en zodra die een'' kat'' registreert gaat er een hoge toon geluidsignaal af

en die katten zijn er niet blij mee want het werkt inderdaad er komt daar geen kat meer op haar achterplaatsje en lijkt me inderdaad dier vriendelijker .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadeel van die hoge toontjes is dat als je gehoor goed is je er zelf ook hoofdpijn van krijgt. Deze klinkt inderdaad goed (gaat alleen af als er een een kat geregistreerd wordt) maar er zijn er ook die permanent piepen. Vooral kinderen zijn hier minder blij mee. Mijn gehoor is ook nogal gevoelig dus als m'n buurman zo'n ding op zou hangen (het mag nu, sinds kort goedgekeurd door weet ik veel wie) ga ik 'm denk ik toch saboteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Greener & @Geert & @ de rest,

Die opmerking over de platte kat was een flauwe grap, excuus.

 

Maar wat ik wel van katten vind, of eigenlijk van de meeste baasjes, als we een kat een huisdier vinden, waarom moet @hamster dan een schrikapparaat uitvinden om iemand anders zijn katten uit zijn eigen te tuin te houden?

Huisdier, het woord zegt het al, houd je kat bij je eigen huis.

 

Ik laat mijn Deense Dog of mijn 25 kippen toch ook niet los lopen in iemand anders zijn tuin?

 

Begin nu niet over honden die op straat poepen:

- dat is niet in je eigen privé tuin.

- Ik vind dat net zo vervelend en onfatsoenlijk als een los lopende kat in mijn tuin, ik ruimde het in NL netjes op.

 

Of:

- Een kat is een jager, die moet buiten kunnen! Dat de kat jaagt is de aard, maar moet ik daarom zelf geld investeren in een schrikapparaat om mijn 4 sierduiven, konijn & vissen te beschermen in mijn eigen tuin? Door de overlast van uw huisdier?

 

En ja, mijn Deense dag vind uw tuin ook lekkerder schijten dan zijn eigen, aard van het beestje, zal ik hem dan maar los laten lopen tussen uw mooie Rododendrons? Of door de boerenkool planten van een Prepper.

 

Ik heb niets tegen katten, wel tegen de katten die in mijn tuin rondlopen te jagen op mijn duiven, vissen, schijten in mijn tuin en wat al niet meer.

Zoals ik zei, huisdier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lekker,

 

Jij hebt dus 4 duiven in een kooi? :)

Ik begrijp je frustratie.

 

Greener

 

Ja. Die woonden daar, 2 mooie sierduiven in die mooie grote open kooi. Waar ze naar hartenlust in en uit konden vliegen, on-gefrustreerd.

 

Tot de katten kwamen, toen moest ik de kooi afsluiten als ik niet thuis was. Toen dat niet meer hielp en de katten van de buurt in het gaas hingen en mijn duivenpaartje in de stress schoot heb ik een schrikapparaat moeten kopen + toebehoren tegen die katten. In mijn tuin. Die katten die niet van mij waren en waar ik niet om had gevraagd (of gewild).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Die woonden daar, 2 mooie sierduiven in die mooie grote open kooi. Waar ze naar hartenlust in en uit konden vliegen, on-gefrustreerd.

 

Tot de katten kwamen, toen moest ik de kooi afsluiten als ik niet thuis was. Toen dat niet meer hielp en de katten van de buurt in het gaas hingen en mijn duivenpaartje in de stress schoot heb ik een schrikapparaat moeten kopen + toebehoren tegen die katten. In mijn tuin. Die katten die niet van mij waren en waar ik niet om had gevraagd (of gewild).

 

Dus je duiven mogen alles onderschijten maar de kat van de buurman moet binnen blijven?

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan me voorstellen als je buren komen klagen vanwege de bbq lucht en ze zien hun gebraden kat hangen in je draden dat je dan gelukkiger bent met een 400 euro kostend systeem dat 20 keer in handleidingen en doos beloofd kat vriendelijk te zijn t.o.v. een zelf in elkaar gebraden systeem waar je een paard nog mee plat zou leggen. Dan is het in ieder geval niet jou schuld. Wel effectief natuurlijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Nou en zo'n apparaat zocht ik voor de duiven dus waar ik last van heb.

Heel mijn schutting zit onder de vieze schijt van die duiven. Krijg het er nauwelijks vanaf. Dan heb ik last van spitsmuizen in mijn spauwmuren. En meeltorren. Die afkomen op t voer van de duiven. Duiven brengen dat beestje mee de lucht in. Oops laten het vallen. Hoppa ik heb overlast. Wie kan het oplossen. IK. Is prima.. Maar ik heb wel tegen mijn buurman gezegt dat als zon vliegende rat in mijn tuin zit, of op de schutting, en ik krijg hem neergehaald (hoe dat maakt niet even niet uit) dan maak ik er duivensoep van... En ik zocht dus een spanningsdraad voor op mijn schutting ;-) worden ze al lekker voor geroosterd. En heb verder niks tegen beesten hoor. Ik eet ze graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik weet niet of je het nu wil gebruiken om andermans dieren te roosteren of om je eigen have en goed te beschermen, maar bij mijn BOL gebruikt de man die zijn koeien er laat grazen schriklint op een oplaadbare accu om ze deel voor deel af te laten grazen. Omdat mijn nieuwsgierigheid het weer eens had gewonnen van mijn verstand wilde ik toch wel eens weten of je daar wel wat van merkt (van dat schriklint). Ik kende nog wel schrikdraad van vroeger en dat kon je gerust aanraken.

 

Nou, ik heb het geweten! Van dat schriklint krijg je een enorme opduvel en ik pak het echt nooit meer vast. Volgens mij (maar wellicht is dit wishful thinking) heb je ook schriklint wat aan een accuutje vastzit wat door de zon wordt opgeladen, maar ik weet het niet zeker. De boer laadde elke nacht het de accu op. het waren melkkoien die 's morgens kwamen en 's avonds weggingen (ze moesten dan gemolken worden).

Als ik dat langs mijn grenzen zou zetten en er zou stroom opzitten, klim je er echt niet zomaar even overheen, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een raar topic en nog vreemdere reacties :rolleyes:

 

Beveiligen van je bol?

Tegen een beperkte set dieren denk ik dan?

Of je maakt een versie die dodelijk is maar dan gaan we redelijk etreem, overtreding van wat wetten, en je wordt dan ook promt even voor de risico's gewaarschuwd:)

 

De een heeft een hekel aan katten omdat die voor hen overlast zijn en niet snapt dat de baasjes die katten niet binnen houd, maar vind dat zijn duiven wel vrij mogen rondvliegen, dat dat ook overlast voor anderen kan zijn.. Ach....

 

Tot aan iemand die hoopt dat zo'n schrikdraad duiven van de schutting houd, sorrie ze zullen dat een fijn plekje blijven vinden, zo'n draad werkt op het princiepe dat je met een deel de grond raakt en met een ander deel de schrikdraad, anders voel je niks...

Anders zouden er ook heel veel vogellijkjes onder de hoogspanningsdraden liggen..

 

Tot aan kans die daar weer even zijn bezinning op moet loslaten.

 

Heerlijk een mooie afspiegeling van de maatschappij:cool:

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar is goed omheen te werken hoor. Je moet inderdaad aarde maken om last van schrikdraad te hebben. Maar dat kan ook prima door draden gepaard te spannen.

Min op de ene, plus op de andere. Als je dan beide draden aanraakt is het echt niet lekker.

De vonkoverslag is een halve centimeter per 10.000 volt geloof ik. Dus die twee draden moeten bij schrikdraad van 10.000 volt pakweg een centimeter uit elkaar zitten.

 

Wat een raar topic en nog vreemdere reacties :rolleyes:

Tot aan iemand die hoopt dat zo'n schrikdraad duiven van de schutting houd, sorrie ze zullen dat een fijn plekje blijven vinden, zo'n draad werkt op het princiepe dat je met een deel de grond raakt en met een ander deel de schrikdraad, anders voel je niks...

Anders zouden er ook heel veel vogellijkjes onder de hoogspanningsdraden liggen..

 

Tot aan kans die daar weer even zijn bezinning op moet loslaten.

 

Heerlijk een mooie afspiegeling van de maatschappij:cool:

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie, als ik geluk heb, aan 'niet-uitgenodigde personen' hooguit eens een verdwaalde paddenstoelenzoeker of een overenthousiaste hiker voorbij komen (2-3 man per jaar). Ik heb muurtjes van los gestapelde stenen langs mijn land net als alle andere buren. Ik stik daarnaast ook van de braamstruiken en sleedoorns. Ik houd de wildgroei bij anders wordt het te gek. Nu is het pakweg 120 cm breed en een meter hoog. Ga je ook niet voor je plezier doorheen banjeren.

Gelukkig speelt het voor mij nog niet echt dat ik zoiets moet gebruiken als barrière tegen ongewenste elementen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...