Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 43
    Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phaelin Bekijk Berichten
    Ik heb nog een oude dolk. Dus vier zijden om te slijpen .
    is dat niet verboden?

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Een dolk is legaal om thuis te bezitten, je mag er alleen niet open en bloot mee op straat rondlopen.
    (tenzij zodanig goed verpakt dat het mes niet direct gebruikt kan worden)
    Gezocht: Guillotine in werkende staat, beetje roestig of bot geen bezwaar.
    Binnen afzienbare tijd benodigd voor groot volksfeest in de regio Den Haag.
    Prijsopgave graag inclusief verzendkosten.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Ik ben het ook volledig eens met [MENTION=648]Renanim[/MENTION] en [MENTION=1477]kwakster[/MENTION] .
    Ik gaf aan als ruilmiddel omdat veel mensen het geen barst scheelt hoe ze het mes scherp krijgen. En door de lage prijs is het hierdoor een goed ruilmiddel voor iets dat mensen toch nodig hebben, Dat je je mes ermee verziekt lijkt me wel duidelijk. Ik gebruik ze daarom ook nooit...... Het is ook een mooi alternatief om hierna je eigen skills aan te bieden........als blijkt dat ze d'r mes hebben verziekt (tegen beter weten in)......

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Nu we het toch over Actionmeuk en messen hebben: niet alles is slecht. Een half jaar geleden twee hobby scalpel-setjes gekocht. Ik was verbaasd hoe goed, scherp en stevig deze zijn. Mijn zoon gebruikt er een voor zijn bouwmodellen en ik heb er een in de schuur liggen.
    I prefer dangerous freedom over peaceful slavery.
    Si vis pacem, para bellum

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwakster Bekijk Berichten
    Als dit het type snede is dat je graag op je mes ziet moet je zeker zo'n doortrekslijper kopen:

De "scherpte" die je ermee behaalt is ook van zeer korte duur vanwege de structurele beschadiging van het metaal dat de snede vormt.
    Snap er niets van, gebruik al jaren, en dan bedoel ik ook jaren een oude golok, en sinds een paar jaar die kukri machete. Ze gaan bijna niet bot, en heb ze nu 2 keer geslepen met dat doortrekslijpertje. Laatst nog een halve berkenboom mee kort en klein geslagen. Nog steeds heel scherp.

Ok, berk is zacht.. Maar snap echt soms het probleem niet.

Voor mij is scherp scherp hoor, niet op microscoop niveau misschien, maar zeer zeker prima bruikbaar.

Ok, mijn duurdere mes haal ik niet door dat ding heen, die laat ik liever slijpen door iemand die er verstand van heeft.

Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Ziet er handig uit voor mn dagelijkse keukenmessen.
    Maar zou er persoonlijk niet mijn kapmessen, survival messen en dolken mee slijpen in een shtf, het kan tig keer goedgaan tot het mis gaat :-p
    PS: zou ook niet aanbevelen een kompas bij de action te kopen.

Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phaelin Bekijk Berichten
    Ik heb nog een oude dolk. Dus vier zijden om te slijpen

Daar zal ik dan de ene kant met dat lidl dingetje doen en de ander met m'n falkniven dc4. Zoek de verschillen erna.

Ik denk zowieso dat ik er iets van acht-tien ga kopen. Ik ken een aantal oudere mensjes hier in de buurt die met te botten aardappelschilmesjes hun vingers opensnijden. Kan ik dat ook gelijk regelen voor ze. Dan even uitleggen dat ze 't zelf kunnen en dan krijgen ze hun eigen slijpertje.
    Langs de deuren gaan om messen te slijpen, da's lekker ambachtelijk zeg! Misschien een mooie kar erbij? ;-) #scharensliep

Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2013
    En daarom hoef ik geen duur mes. Het zijn gebruiksvoorwerpen - ik kan ontzettend moeilijk lopen doen over objecten die ik mooi vind en/of die duur waren, en dat vind ik onprettig (want: gedoe, neurotisch gemekker ;-) Het loont wel om een beetje zuinig te zijn op je spullen en geen domme dingen te doen (ik snap mensen niet die hun mes 'wegzetten' door het met de punt in de grond of hout te steken, echt zinloos cowboygedoe) en te snappen hoe je iets goed onderhoudt, maar een duur edc mes kopen en dan 16 slijpgangen en nog napoetsen dat vind ik zelf te ver gaan. Maar misschien komt dat nog Ik ben een vrij recente messenverzamelaar/gebruiker en ik ga voor de Spyderco sharpmaker om te slijpen, lijkt me prima. (Ook goede dingen over gelezen op Bladeforums.com)

Goed blog voor wie met een microscoop naar messen wil kijken:
    http://sharpeningtechniques.blogspot.nl/

Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Hoe mis kan het gaan, het Noorden is het Noorden toch? Heb je er slechte ervaringen mee? :-)

Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rambi Bekijk Berichten
    Hoe mis kan het gaan, het Noorden is het Noorden toch? Heb je er slechte ervaringen mee? :-)
    Tenzij je alleen voor short time events prepped, moet het allemaal wel betrouwbaar zijn voor gelangere tijd. Als je kompas niet tegen een stootje kan word dat een beetje problematisch.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Zijn er ook budget-preppers aanwezig?
    Door prepper053 in forum Survival Algemeen
    Reacties: 762
    Laatste Bericht: 24-09-15, 11:04
  2. Prepper aankopen voor 10 euro (klein budget)
    Door Tom in forum Survival Algemeen
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 10-08-15, 22:22
  3. Reacties: 37
    Laatste Bericht: 13-12-12, 14:48
  4. Reacties: 4
    Laatste Bericht: 12-11-12, 21:55
  5. Reacties: 24
    Laatste Bericht: 12-11-12, 08:57

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten