Pagina 1 van de 14 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 137
    Peerke
    Guest

[Teken] Week van de teek

Goedemiddag,

Zojuist weer een ochtendje voor Staatsbosbeheer in het groen gewerkt.

Tijdens snoei- en opruimwerkzaamheden liep er een grote teek over mijn vingers, waarna ik mijn teamgenoten hier op heb gewezen.
    Daarom heb ik een tekentangetje aan mijn sleutelbos hangen.

Daarom wijs ik ook jullie erop: In het groen ? Teekcontrole doen !

Ik meen dat Staatsbosbeheer in de week van 14 April "De week van de teek" als thema heeft, om op het risico van de teek te wijzen.
    Link kan ik zogauw niet vinden.

groetjes,

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Goed initiatief, ik heb ook een tekentang thuis, maar voor onderweg de safecard in m'n portomonnee

tekenkaart --> Ik heb 'm bij de apotheek gekocht voor 2,95.

Week van de teek link

Tekenradar

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peerke Bekijk Berichten
    Goedemiddag,

Zojuist weer een ochtendje voor Staatsbosbeheer in het groen gewerkt.
    Wanneer zit je taakstraf er op?

Teek it easy.

Peerke
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Wanneer zit je taakstraf er op?

Teek it easy.
    Het is vrijwilligerswerk Fincaln.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Het is vrijwilligerswerk Fincaln.
    Ja, ik had het al een keer ergens gelezen volgens mij. Je bent in ieder geval goed bezig.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phaelin Bekijk Berichten
    Goed initiatief, ik heb ook een tekentang thuis, maar voor onderweg de safecard in m'n portomonnee

tekenkaart --> Ik heb 'm bij de apotheek gekocht voor 2,95.

Week van de teek link

Tekenradar
    duidelijke links, je vergeet er eentje die wat onopvallend tussen de tekst in staat, de Android app
    https://play.google.com/store/apps/d...id=nl.ddt.tick

Misschien ook een idee voor [MENTION=173]Simurgh[/MENTION] , je kan op http://www.tekenkaart.nl/bestellen.php een display bestellen, lijkt me handig voor in de prepshop namelijk.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Die nimfen zijn erg moeilijk te vinden, zo klein dat ze zijn. Zeker in je bilnaad.. Wie laat die checken? Zo kende ik een boswachter die helemaal nooit heeft gevoeld dat hij gebeten is door een teek. Maar dus echt wel lyme kreeg, en tijdelijk verlamd, toen weer redelijk hersteld, toen weer verlamd en uiteindelijk overleden in een paar jaar tijd. Ik ben in mijn periode als boswachter wekelijks wel 3 x gebeten denk ik.. Tenminste waar ik mij bewust van was. Op een gegeven moment is de lol er soms wel een beetje af om je met warm weer in een vochtig bos te begeven.

Tegenwoordig let ik er echt goed op, tekenwerende broek aan, eigenlijk zou ik ook nog tekenwerende sokken en ondergoed willen aanschaffen als ik meer budget heb.

Bizar eigenlijk dat je grootste vijanden zo klein kunnen zijn dat je ze niet eens ziet.

Peerke
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    Ja, ik had het al een keer ergens gelezen volgens mij. Je bent in ieder geval goed bezig.
    Ja. Maandag bij Natuurmonumenten en vrijdag bij Staatsbosbeheer. Gewoon om me nuttig te maken voor de maatschappij daar ik helaas uitgerangeerd ben op mijn 42e en bezig te blijven en onder de mensen te zijn.

Verder heb ik een gruwelijke pesthekel aan die teken. Ze zijn niet voor niks het meest gehate insect.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Ja. Maandag bij Natuurmonumenten en vrijdag bij Staatsbosbeheer. Gewoon om me nuttig te maken voor de maatschappij daar ik helaas uitgerangeerd ben op mijn 42e en bezig te blijven en onder de mensen te zijn.

Verder heb ik een gruwelijke pesthekel aan die teken. Ze zijn niet voor niks het meest gehate insect.
    Doe maar veel ervaring op dan, misschien kun je later nog wat vrijwilligerswerk bij mij in Spanje opdoen. Ik ben het ermee eens dat wanneer je na de 40 zonder werk komt, dat je uitgerangeerd bent tegenwoordig. Terwijl je een schat aan kennis en ervaring hebt.

Als je wat langer vrijwilligerswerk doet bij bepaalde organisaties, dan kun je soms ook cursussen en trainingen volgen. En heel soms werk vinden in die richting ook als je geluk hebt.

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronin Kogaratsu Bekijk Berichten
    Die nimfen zijn erg moeilijk te vinden, zo klein dat ze zijn. Zeker in je bilnaad.. Wie laat die checken? Zo kende ik een boswachter die helemaal nooit heeft gevoeld dat hij gebeten is door een teek. Maar dus echt wel lyme kreeg, en tijdelijk verlamd, toen weer redelijk hersteld, toen weer verlamd en uiteindelijk overleden in een paar jaar tijd. Ik ben in mijn periode als boswachter wekelijks wel 3 x gebeten denk ik.. Tenminste waar ik mij bewust van was. Op een gegeven moment is de lol er soms wel een beetje af om je met warm weer in een vochtig bos te begeven.

Tegenwoordig let ik er echt goed op, tekenwerende broek aan, eigenlijk zou ik ook nog tekenwerende sokken en ondergoed willen aanschaffen als ik meer budget heb.

Bizar eigenlijk dat je grootste vijanden zo klein kunnen zijn dat je ze niet eens ziet.
    Sneu verhaal.

Toch maar even de schaamte aan de kant zetten.
    Tijdens survivalcursus in de Ardennen was het verplicht je te laten checken door je maatje, ook op dit soort minder charmante plekjes. Zou daar de term bilmaat vandaan zijn gekomen?

Tot nu toe geen gelukkig lyme, maar ieder jaar wordt ik wel te grazen genomen. Anti teek spuitbusjes e.d. werken tot nu toe onvoldoende. Ik kijk ook uit waar ik onderdoor kruip in de zomer, grote teken heb ik zelden last van, maar die rottige nymphjes komen nooit alleen.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Vergelijkbare onderwerpen

1. Teken? signaal? raadsel?
    Door Ronin Kogaratsu in forum Binnenland
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 04-08-13, 17:04
  2. Teken of toeval?
    Door Angela in forum Internationaal
    Reacties: 18
    Laatste Bericht: 14-02-13, 17:30
  3. Help!!! Teken de petitie aub!!! Help!!!
    Door urbanprepper in forum Survival Algemeen
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 25-10-12, 18:49
  4. Is dit een 'eerste' teken?
    Door sormano in forum Binnenland
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 20-09-12, 08:56

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten