Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 27
    Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Ik heb inderdaad niet de indruk dat spul uit een lassie verpakking nog kiembaar is. Maar ben wel benieuwd.

IsaBo
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Awareness Bekijk Berichten
    De zaaiperiode loopt tot eind april dus ik heb daar dan nog tijd voor.
    Dan moet je evt. nieuw zaad niet bij Vreeken kopen. Zij hebben een levertijd van 5 weken en als ze het niet op voorraad hebben krijg je een "vervanger" ook al heb je aangegeven dat niet te willen. De vervanger hoeft dan geen Quinoa te zijn.
    Ik heb afgelopen november Quinoa bij de Jumbo gekocht en er wat van gezaaid in een bakje met keukenpapier erin. Het kwam heel erg snel op. Ik geloof binnen twee dagen. Daarna heb ik het weggegooid. Het was winter en ik wilde alleen weten of het kon. Mijn Jumbo verkoopt het niet meer maar misschien de Jumbo bij jou in de buurt wel. Hun assortiment is niet overal hetzelfde.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IsaBo Bekijk Berichten
    Dan moet je evt. nieuw zaad niet bij Vreeken kopen. Zij hebben een levertijd van 5 weken en als ze het niet op voorraad hebben krijg je een "vervanger" ook al heb je aangegeven dat niet te willen. De vervanger hoeft dan geen Quinoa te zijn.
    Ik heb afgelopen november Quinoa bij de Jumbo gekocht en er wat van gezaaid in een bakje met keukenpapier erin. Het kwam heel erg snel op. Ik geloof binnen twee dagen. Daarna heb ik het weggegooid. Het was winter en ik wilde alleen weten of het kon. Mijn Jumbo verkoopt het niet meer maar misschien de Jumbo bij jou in de buurt wel. Hun assortiment is niet overal hetzelfde.
    als ze bij de jumbo een product niet meer hebben dan moet je er gewoon om vragen, hier bij ons loopt de eigenaar constant door de winkel dus meestal vraag ik het hem. jumbo formule is dat als er iets niet is en je er om vraagt, dan zorgen ze er voor dat het komt (binnen redelijke mogelijkheid). ik heb hier al om meerdere producten verzocht en die zijn allemaal vast in het assortiment nu, super service.

Adventurer
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Ik heb inderdaad niet de indruk dat spul uit een lassie verpakking nog kiembaar is. Maar ben wel benieuwd.
    Ik had niet goed nagedacht over wat die verkorte kooktijd betekend (waarschijnlijk dus voorgekookt), maar het blijft natuurlijk een experiment!

Ik heb afgelopen november Quinoa bij de Jumbo gekocht en er wat van gezaaid in een bakje met keukenpapier erin. Het kwam heel erg snel op. Ik geloof binnen twee dagen.
    Dat geeft me in ieder geval hoop! Wie weet volgen over twee dagen de eerste foto's van gekiemde (misschien wel voorgekookte) Quinoa

Dan moet je evt. nieuw zaad niet bij Vreeken kopen. Zij hebben een levertijd van 5 weken
    Thnx voor het doorgeven!
    Si vis pacem, para bellum
    Vēnī, vīdī, vīcī

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Awareness Bekijk Berichten
    Ik had niet goed nagedacht over wat die verkorte kooktijd betekend (waarschijnlijk dus voorgekookt), maar het blijft natuurlijk een experiment!

Dat geeft me in ieder geval hoop! Wie weet volgen over twee dagen de eerste foto's van gekiemde (misschien wel voorgekookte) Quinoa

Thnx voor het doorgeven!
    Stuur me een pm, dan kun je biologische quinoa zaad krijgen van me voor je experiment. Als je wilt natuurlijk

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Ik heb vorig jaar april op een klein stukje land quinoa gezaaid als proef. Niet voorgekiemd, maar direct ingezaaid. Deze biologische zaden waren uit een pak van de Natuurwinkel. Het spul groeide als onkruid.
    waar een wil is .......

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Weetje: ook het blad is eetbaar.
    Groeit als onkruid, klinkt goed, veel blad dan.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stuudje Bekijk Berichten
    Weetje: ook het blad is eetbaar.
    Groeit als onkruid, klinkt goed, veel blad dan.
    ja veel blad en wel ruim 2 meter hoog
    waar een wil is .......

Adventurer
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Update: Zelf Quinoa verbouwen; foto's van de voortgang

Na drie dagen spreken de beelden voor zich, er zijn ongeveer negen gaan groeien, waarvan vijf stuks zelfs 2 tot 4 centimeter.

Ik vraag me nu af hoe, wanneer en waarin ik ze volgens jullie het beste kan over zetten/planten?

Groeten,

D_A

Naam:     7-4-2014 (2).jpg
Bekeken:  147
Groote:   190,7 KB

Naam:     7-4-2014.jpg
Bekeken:  146
Groote:   186,5 KB
    Si vis pacem, para bellum
    Vēnī, vīdī, vīcī

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    [MENTION=3487]Dutch_Awareness[/MENTION] wat ontzettend gaaf! Dat betekent dat ze niet zijn voorgekookt uiteraard (zoals ik dacht.....). Maar met die ontkiemende zaadjes had jij dat al gesnopen hahahahaha! Ik ben heel benieuwd naar het verdere experiment en ik ga morgen frietjes planten (zegt KS die zelf meer moet experimenteren en geen aannames moet doen).
    keyserpreppersuze@gmail.com

Vergelijkbare onderwerpen

1. Experiment geslaagd
    Door Lindaja in forum Koffiecorner
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 04-10-13, 13:05
  2. zuring verbouwen
    Door live2survive in forum Tuinieren
    Reacties: 15
    Laatste Bericht: 10-02-13, 11:53
  3. The Alaska Experiment.
    Door S.T.A.L.K.E.R. in forum Koffiecorner