Ga naar inhoud
GENEGEERD

Riemtasje voor mijn EDC


elloco999

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een klein tasje dat ik aan mijn riem kan bevestigen, om mijn EDC in te dragen. Het tasje zou zo'n 13x10 cm moeten zijn (13 breed bij 10 hoog, hoogte mag iets kleiner zijn).

 

Maxpedition heeft wel een paar aardige tasjes, maar eigenlijk is alleen de Volta Battery Case de juiste maat. Deze kan ik in NL echter niet vinden, en na een eerdere miskoop wil ik het tasje toch graag eerst in de winkel bekijken voordat ik het koop. Op zich zou ik ook prima kunnen leven met een camera tasje, mits niet te dik. Maar bijna al deze tasjes zijn verticale tasjes i.p.v. horizontale.

 

Ik hoopte dus dat de mensen hier nog goede suggesties hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik ben op zoek naar een klein tasje dat ik aan mijn riem kan bevestigen, om mijn EDC in te dragen. Het tasje zou zo'n 13x10 cm moeten zijn (13 breed bij 10 hoog, hoogte mag iets kleiner zijn).

 

Maxpedition heeft wel een paar aardige tasjes, maar eigenlijk is alleen de Volta Battery Case de juiste maat. Deze kan ik in NL echter niet vinden, en na een eerdere miskoop wil ik het tasje toch graag eerst in de winkel bekijken voordat ik het koop. Op zich zou ik ook prima kunnen leven met een camera tasje, mits niet te dik. Maar bijna al deze tasjes zijn verticale tasjes i.p.v. horizontale.

 

Ik hoopte dus dat de mensen hier nog goede suggesties hebben.

 

Waarom die maat eigenlijk ? En waarom een horizontaal en geen verticaal ?

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op zoek naar een klein tasje dat ik aan mijn riem kan bevestigen, om mijn EDC in te dragen. Het tasje zou zo'n 13x10 cm moeten zijn (13 breed bij 10 hoog, hoogte mag iets kleiner zijn).

 

Maxpedition heeft wel een paar aardige tasjes, maar eigenlijk is alleen de Volta Battery Case de juiste maat. Deze kan ik in NL echter niet vinden, en na een eerdere miskoop wil ik het tasje toch graag eerst in de winkel bekijken voordat ik het koop. Op zich zou ik ook prima kunnen leven met een camera tasje, mits niet te dik. Maar bijna al deze tasjes zijn verticale tasjes i.p.v. horizontale.

 

Ik hoopte dus dat de mensen hier nog goede suggesties hebben.

Kijk anders ook even bij een nintendo ds lite hoesje, deze hebben al de juiste breedte. hier gebruiken we hem bijvoorbeeld ook voor de Sawyer squeeze, dit past perfect en kan geen kant uit zonder dat deze te strak zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

horizontaal valt vaak onder je trui/jas terwijl verticaal er vaak onder uit steekt (denk ik)

 

Die Maxpedition batterij tas waarnaar gelinkt word in de eerste post staat de volgende regel:

* Fits 5 rounds of 12 gauge shotgun shells

 

Moest gelijk aan jou denken :) Oh en natuurlijk de gedachte 'only in America'

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Maxpedition batterij tas waarnaar gelinkt word in de eerste post staat de volgende regel:

* Fits 5 rounds of 12 gauge shotgun shells

 

Moest gelijk aan jou denken :) Oh en natuurlijk de gedachte 'only in America'

 

internet grootspraak van mijn kant, ik heb alleen een pompbuks in .177

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow, wat een hoop reacties in een paar uur.

 

@Stuudje, ik heb al een hoop cameratasjes gevonden, maar nog niet een met de juiste maat en naar mijn smaak. Dat 3e tasje zou perfect zijn als het iets minder hoog en breed was.

 

@Geert, Ik wil graag een tasje van 13x10cm omdat het tasje dat ik nu heb (waar ik dus niet tevreden over ben) die maat is en daar alles in past wat ik mee wil nemen. Tevens is het een maat die ik nog net vind passen aan mijn riem, zonder dat het teveel in de weg zit of gewoon weg niet staat. Aangezien ik het altijd aan mijn riem wil hebben zitten vind ik dat dus wel belangrijk.

 

En om die reden wil ik dus ook een horizontaal tasje, het staat beter (vind ik) en wanneer ik een trui aan heb komt het er niet onder uit.

 

@Wilbert, zelf naaien (of laten naaien) is een optie als ik niet een kant en klaar tasje kan vinden. Bedankt voor de tip.

 

Op heuptasjes had ik zelf al gezocht, maar die zijn bijna allemaal (veel) te groot en hebben meestal een eigen riem en geen lus om het aan mijn riem te bevestigen. Een klein model heuptasje vermaken zodat het aan mijn riem gedragen kan worden heb ik overwogen, maar ik denk dat het resultaat hooguit redelijk zal zijn, dus ik zoek liever een kant en klare oplossing.

 

Portemonnees hebben dezelfde tekortkoming: geen riemlus. Tevens kunnen de meeste portemonnees geen items als b.v. een multitool bevatten.

 

@Vempain, de breedte zou inderdaad (bij een verticaal ds lite tasje) perfect zijn. Dan zou ik de hoogte moeten inkorten. Zeker een optie als ik geen tasje van de juiste maat kan vinden.

 

@phaelin, bedankt voor de link! Ik heb de winkel een mailtje gestuurd of ze ook een filiaal hebben waar ik een keer langs kan komen. Hopelijk is dat mogelijk. Anders denk ik dat ik het tasje maar gewoon besteld en hoop ik er het beste van :)

 

 

Bedankt voor het meedenken allemaal! Mochten jullie nog meer suggesties hebben hoor ik het graag.

 

 

PS, het tasje dat ik nu gebruik is een (nogal impulsief gekochte) koppeltas voor handboeien en zakmes van Makhai. Wat mij niet bevalt aan dit tasje is de erg dikke en stugge achterkant en flappen. Het is gewoon niet prettig in gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel eenvoudig om zelf twee riemlusjes te naaien aan een etui of grote portemonnee. Gebruik daarbij dik garen van kunstvezel.

 

Stevig band voor die riemlusjes kun je vinden in een tweedehandswinkel of in een winkel voor kampeerartikelen of naaiartikelen. Of je knipt het af van een oud tasje dat je zelf hebt liggen. In plaats van band kun je ook dun leer gebruiken of dun koord van kunstvezel, of textiel dat je dubbelvouwt en omzoomt.

 

Etuis kun je vinden in winkels voor huishoudelijke artikelen, telefoons, computers, tassen, outdoor, fotografie, schrijfwaren, drogisterijartikelen, gereedschap, enzovoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Maxpedition Volta. Ik vond het tasje bij de Country Store, waar ik ben langs gegaan toen ik een keer in de buurt van Epe was. Het tasje is bijna ideaal voor mijn doel, het had nog net iets groter mogen zijn, maar dan ook maar iets. Ik heb het tasje gekocht en na wat passen en meten alles er in weten te passen. Voor wie geïnteresseerd is in wat ik er in heb zitten, dat heb ik in het Wat zit er in jouw EDC? draadje gepost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...