Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kettingzaag anders gebruiken


hamster

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Heel leuk gevonden, maar uit ervaring weet ik dat de zaag ook kan vastslaan. Een beetje gevaarlijk toch. Dan beter een afkort zaag gebruiken.:o

 

Een afkortzaag is niet ontworpen om rond hout te zagen . Ook dit systeem vind ik nogal gevaarlijk . Maar de Duitsers zijn altijd al vindingrijk geweest .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@hamster leuk gevonden , maar wat @FincaInSpanje zegt , als de zaag vast slaat of je komt een spijkertje tegen moet je er toch verdraait goed mee oppassen

Als ik die man was zou ik het geheel dan toch iets steviger monteren ,dat voorkomt een hoop narigheid denk ik

gr will

 

inderdaad, persoonlijk zou ik zo iets nooit doen hou hem liever zelf vast precies wat @FincalnSpanje zegt kijk maar naar de foto die @Keyser Suze erbij zette

maar ik zie dat niemand er echte ervaring mee heeft? of de intensie om het te gaan doen? en om de vraag te voorkomen ik doe het niet ben gek op mijn vingertjes

 

hamster

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er mooi uit !

Ik heb wel eens overlangs proberen te zagen, maar dan moet je kettingzaag wel vlijmscherp zijn en dan valt het nog tegen..

Dus ik vermoed dat het toch iets minder makkelijk zal zijn dan de video ( waar ze denk dennehout zagen) suggereerd?

En dat je na elke plank of paar planken weer je zaag mag slijpen.

En reken maar dat je aardig wat bezine verstookt..

 

Maar igv tshtf kun je wel planken maken...

Ik zou denk alsnog mijn blokhut van stammetjes maken, alhoewel een boomstam die twee mooi recht gezaagde kanten heeft wel goed zal aansluiten.

Als die niet meer krom trekken ?

 

Ik denk dat een kloofmachine toch hoger op mijn lijstje staat (en deze zaagmachine nog even niet) :cool:

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vrees dat mijn Stihl 271 met zwaard van 35 cm hiervoor niet krachtig genoeg is en ik nog even klant zal blijven bij de houthandel ...

 

Nee hoor kan best, scherpe zaag en wat meer tijd doet wonderen, je kunt alleen niet breder dan ~25-30 cm planken zagen..

Of dat nou zo heel veel uitmaakt tov de meestal max. 35-45 cm tov een groter zaag?

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke maar je meubelen dan? zo kun je tenminste een fatsoenlijke bank , bed etc maken en nog tal van meer dingen waar je recht hout voor nodig hebt, muren inderdaad van stammen met een vlak uiteinde

 

hamster

 

Ziet er mooi uit !

Ik heb wel eens overlangs proberen te zagen, maar dan moet je kettingzaag wel vlijmscherp zijn en dan valt het nog tegen..

Dus ik vermoed dat het toch iets minder makkelijk zal zijn dan de video ( waar ze denk dennehout zagen) suggereerd?

En dat je na elke plank of paar planken weer je zaag mag slijpen.

En reken maar dat je aardig wat bezine verstookt..

 

Maar igv tshtf kun je wel planken maken...

Ik zou denk alsnog mijn blokhut van stammetjes maken, alhoewel een boomstam die twee mooi recht gezaagde kanten heeft wel goed zal aansluiten.

Als die niet meer krom trekken ?

 

Ik denk dat een kloofmachine toch hoger op mijn lijstje staat (en deze zaagmachine nog even niet) :cool:

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...