Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 17 van de 17
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Je hebt pillen, maar die kun je niet te lang nemen. Goed voor touristen. Voor langere tijd moet je zorgen dat je niet gestoken wordt. Neem de plekken weg waar muskieten leven (stilstaand water). Fumigeren om je huis.
    Verder komen de muskieten af op de geur die je afscheidt. Eigenlijk is het Co2 geloof ik dat uit je huid komt. En zweet. Dus insmeren met lemon grass of andere muggenwerende olie. Draag geen donkere kleding, want daar zitten ze graag op. Lange mouwen, sokken (ik word altijd in mijn voeten gestoken), witte kleding. Als je het licht aandoet dan ramen dicht. Bloedgroep O is aantrekkelijker.
    Verder ligt het ook aan de tijd van het jaar. Tijdens de droge tijd zijn er wel muggen en wordt je ook gestoken maar is er geen gevaar voor besmetting. Er zijn ook verschillende soorten muggen en niet allemaal gevaarlijk. En alleen de vrouwtjes maken je ziek
    Als je behoorlijke koorts krijgt meteen naar het ziekenhuis aan het infuus. je gaat niet dood aan de malaria maar aan de gevolgen van de koorts. Uitdroging, hartaanval, oververhitting van de hersenen.
    Laatst gewijzigd door roelf; 15-04-14 om 19:37.
    Usury causes high prices (inflation), then heavy debts, a landless people, lower birth rates and declining population, and finally immigration of new peoples needed to borrow money into existence and pay taxes, or slaves are emancipated to achieve the same object. A debt-free potential borrower is of far greater value than a heavily indebted native citizen.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roelf Bekijk Berichten
    Je hebt pillen, maar die kun je niet te lang nemen. Goed voor touristen.
    Niet alle toeristen nemen malariapillen. Ik nooit meer na de eerste keer. Doodziek was ik. Zo ziek als van die pillen ben ik zelden geweest.
    Ik heb al mijn verdere reizen overleefd zonder pillen, met de wetenschap dat ik naar ziekenhuis moest als ik wel ziek werd. Dat risico was het waard.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2012

Super El Niño op komst

Bron: BNR.

Het zijn vooral de gebieden rond en onder de evenaar die er last van gaan krijgen.
    Maar het zou de wereld economie ook wel eens kunnen raken.

Bron: Wikipedia.

El Niño heeft altijd al een grote invloed op grote gebieden gehad.
    En dat zou deze keer nog eens extra groot zijn?

In ieder geval eentje om in de gaten te houden.

[MOD: draadje samengevoegd met bestaand draadje.. Zoekfunctie: El Niño
    Laatst gewijzigd door Floshtf; 05-10-15 om 04:58.
    "Kennis geeft je macht over je omstandigheden". "Bij het overleven kun je niet zonder humor ". Mijn Moeder: "Heb je je verstand bij je?"
    "Of de wereld zoals wij die kennen nu wel of niet vergaat, kennis en genieten van overleven, geeft verdieping aan het 'gewone' leven".
    Arabisch spreekwoord: "Woorden zijn als water. Eenmaal in het zand, krijg je het niet snel terug".

*Disclaimer : Neem niets zomaar van mij aan. Zoek het ook zelf uit.*

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Is die Super El Nino dan wat laat volgens zijn eigen kalender? Volgens het schema zouden we hem net gehad moeten hebben, als ik het zo uitreken.

Elke 7 a 8 jaar
    '82, '83 -- '97, '98 zit vijftien jaar tussen.
    '97, '98 -- '12, '13 ook.

'15, '16 is wel een paar jaar scheef.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Toef
    Guest
    Goeie post [MENTION=1184]Marc67NL[/MENTION] het is inderdaad iets om in de gaten te houden, van vorige El Niño waren al veel naweëen.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raycoupe Bekijk Berichten
    Is die Super El Nino dan wat laat volgens zijn eigen kalender? Volgens het schema zouden we hem net gehad moeten hebben, als ik het zo uitreken.

Elke 7 a 8 jaar
    '82, '83 -- '97, '98 zit vijftien jaar tussen.
    '97, '98 -- '12, '13 ook.

'15, '16 is wel een paar jaar scheef.
    Volgens Wiki:
    Onregelmatig, maar toch gemiddeld eens in de drie tot zeven jaar,
    Ik denk dat het wat moeilijk uit te rekenen is. Maar:
    (Ook volgens Wiki)
    Het ontstaan van een El Niño is gekoppeld aan twee voorwaarden:

1. In de eerste plaats moet er in het oosten van de Grote Oceaan meer warm water zijn dan normaal. De passaatwinden stuwen continu het door de zon opgewarmde oppervlaktewater richting Indonesië. Daar ontstaat een dikke laag warm water terwijl langs de kust van Peru juist koel water opwelt.
    2. Ten tweede moet het warmere water naar Zuid-Amerika teruggeduwd worden. In sommige jaren woeden in dit gebied gedurende de regentijd (oktober tot en met april), westerstormen die tegen de richting van de passaat in het water terugduwen naar Zuid-Amerika. De opwarming daar houdt zichzelf in stand: een El Niño is geboren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toef Bekijk Berichten
    Goeie post [MENTION=1184]Marc67NL[/MENTION] het is inderdaad iets om in de gaten te houden, van vorige El Niño waren al veel naweëen.
    Dank je.
    "Kennis geeft je macht over je omstandigheden". "Bij het overleven kun je niet zonder humor ". Mijn Moeder: "Heb je je verstand bij je?"
    "Of de wereld zoals wij die kennen nu wel of niet vergaat, kennis en genieten van overleven, geeft verdieping aan het 'gewone' leven".
    Arabisch spreekwoord: "Woorden zijn als water. Eenmaal in het zand, krijg je het niet snel terug".

*Disclaimer : Neem niets zomaar van mij aan. Zoek het ook zelf uit.*

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc67NL Bekijk Berichten
    Volgens Wiki:

Ik denk dat het wat moeilijk uit te rekenen is. Maar:
    (Ook volgens Wiki)
    Ah, dan kan het van alles zijn idd, ik ging even uit van de informatie in je openingspost.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Vergelijkbare onderwerpen

1. Fiat vs Goud, veranderingen op komst
    Door Kans in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 08-04-14, 15:25
  2. Hittegolf op komst!!!
    Door Nonkel Jones in forum Eten en drinken
    Reacties: 48
    Laatste Bericht: 20-06-13, 13:19

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten