Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 20 van de 20
    Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Where the unstoppable force meets the immovable object
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lewieke Bekijk Berichten
    En hou op met janken, dat staat niet voor zo'n grote vent.
    Echt een zinvolle edit dit.

Weet je wat het is [MENTION=2429]lewieke[/MENTION] , dat je fier bent op je land begrijp ik en vind ik helemaal prima, maar houdt het daar dan ook bij. Je kan het ook uitdragen door de positieve punten van Vlaanderen te noemen ipv je af te zetten tegen alles wat niet Vlaams is. Denk dat je boodschap dan net iets beter overkomt en je dan, door mij iig, wel serieus genomen wordt.

Maar jij als leraar weet dat natuurlijk allemaal al, conclusie.....?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    [MENTION=2429]lewieke[/MENTION] ik geloof niet dat er heel veel verschillen zitten tussen een NL, BE (Vlaming) en een DU. De culturen verschillen niet zo veel van elkaar. De één drinks Heineken, de ander Jupiler en de ander weer Warsteiner maar het blijft allemaal pils. Ik geloof dan ook dat er maar weinig NL zullen zijn de het heel erg vinden als deze landen zouden samen gaan. Dat is wat anders dan een Federatie met landen waar je weinig mee hebt, zoals in het zuiden en oosten van EU. Hun cultuur verschilt enorm van de onze.
    Al voor de invoering van de euro riep ik dat het te snel ging. We hadden in mijn ogen meer waarde moeten hechten aan de Benelux, en meer samenwerking moeten aan gaan met Duitsland en de Scandinavische landen. Zo'n euro had een kans gehad. Maar helaas, alleen de meerderheid van de Nederlanders begrrep mij, en stemde tegen bij het referendum over de Europese grondwet, maar Bakellende en Bos wilden niet luisteren!

Banned
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Where the unstoppable force meets the immovable object
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreutel Bekijk Berichten
    Al voor de invoering van de euro riep ik dat het te snel ging. We hadden in mijn ogen meer waarde moeten hechten aan de Benelux, en meer samenwerking moeten aan gaan met Duitsland en de Scandinavische landen. Zo'n euro had een kans gehad. Maar helaas, alleen de meerderheid van de Nederlanders begrrep mij, en stemde tegen bij het referendum over de Europese grondwet, maar Bakellende en Bos wilden niet luisteren!
    Ben zelf ook altijd al een voorstander geweest van zo'n N-Europees samenwerkingsverband. Wordt dan wel een soort groot germaans rijk zonder Engeland maar qua (monetaire) cultuur en economie passen we prima bij elkaar.
    Dat gaat alleen nooit gebeuren omdat de rest dan bang is om door Duitsland overvleugeld te worden maar eerlijk gezegd heb ik dat zelf liever dan in de huidige situatie met zowel Duitsland als Frankrijk die het nooit eens worden waardoor er altijd een kansloos en compleet inefficient compromis uit komt qua Europese economische politiek.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Ben zelf niet een echte bier drinker en Heineken ben ik zeker geen fan van. Daarnaast is er een groot verschil tussen bier en pils, maar dat in een andere discussie.

Bij deze trakteer ik al mijn Vlaamse preppers vrienden die naar de SC in Nunspeet komen op een heerlijk Hollands biertje. Ik heb gehoord dat er een stuk of 20 Vlamingen komen, dus dat wordt 1 flesje Heineken en 20 rietjes.

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greener Bekijk Berichten
    Nederlanders zijn ook een trots volk en derhalve dus ook trots op één van hun grootste biermerken ter wereld evenals dj's, kaas, molens enz.

We zijn dus net Vlamingen...

Greener
    dan noem je geloof ik zon beetje nog de dingen op waar je trots op kunt zijn.
    er zijn steeds minder dingen om trots op te zijn

en wat [MENTION=2429]lewieke[/MENTION] al zei, roep je iets als onafhankelijkheid/trots op nederland dan word je al snel gezien als racist ofzo
    nu heb ik het er wel eens met duitsers over, maar die moeten toch een stuk meer slikken als wij door het "verleden"
    daarom word er nogal snel dingen aan europa overgelaten omdat ze zich nog steeds schuldig moeten voelen schijnbaar
    als je als duitser zegt dat je er trots op bent om duitser te zijn (niks mis mee) word je heel raar aangekeken (alsof je je staalhelm en mauser vergeten bent thuis te laten)

IsaBo
    Guest
    Trots op Nederland omdat wij onder de zeespiegel wonen JA, absoluut. Maar trots op dj's? En Lewieke heeft gelijk over Heineken. Niet drinkbaar. Ik krijg er in ieder geval maagpijn van. [MENTION=2429]lewieke[/MENTION] Mijn mening over België is deze. Als de onvrede tussen twee taalgroepen zo groot is dat als ik in franstalig-belgië op vakantie ben ik persé frans moet spreken omdat ze zogenaamd geen nederlands verstaan gewoon vanwege de haat tussen beide groepen, dan wordt het tijd uit elkaar te gaan. Als het zo is dat de ene groep de andere benadeeld alleen vanwege de taal, dan wordt het tijd uit elkaar te gaan. Als het zo is dat belangrijke zaken blijven liggen vanwege de ruzie, dan wordt het tijd uit elkaar te gaan. Dat vind ik van België maar ook van Spanje,Ierland of de Koerden die notabene in drie landen wonen.
    Dit wil niet zeggen dat ik nationalisme nuttig vindt. Maar soms is de mens te klein om groot te denken.

Moderator
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IsaBo Bekijk Berichten
    Trots op Nederland omdat wij onder de zeespiegel wonen JA, absoluut. Maar trots op dj's? En Lewieke heeft gelijk over Heineken. Niet drinkbaar. Ik krijg er in ieder geval maagpijn van. [MENTION=2429]lewieke[/MENTION] Mijn mening over België is deze. Als de onvrede tussen twee taalgroepen zo groot is dat als ik in franstalig-belgië op vakantie ben ik persé frans moet spreken omdat ze zogenaamd geen nederlands verstaan gewoon vanwege de haat tussen beide groepen, dan wordt het tijd uit elkaar te gaan. Als het zo is dat de ene groep de andere benadeeld alleen vanwege de taal, dan wordt het tijd uit elkaar te gaan. Als het zo is dat belangrijke zaken blijven liggen vanwege de ruzie, dan wordt het tijd uit elkaar te gaan. Dat vind ik van België maar ook van Spanje,Ierland of de Koerden die notabene in drie landen wonen.
    Dit wil niet zeggen dat ik nationalisme nuttig vindt. Maar soms is de mens te klein om groot te denken.
    Ben je ook trots op het feit dat wij, de Nederlanders, niet eens voor onze dijken zorgen?
    En dj's en dergelijke waren wat voorbeelden, ik ben daar niet echt trots op.
    Ik ben wel trots op ons koude kikkerlandje ondanks dat al mijn voorouders hier niet eens vandaan kwamen.

Greener
    Et In Arcadia Ego

Get comfortable being uncomfortable!

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013

Kijk, ondanks het feit dat de meerderheid van de Vlamingen vandaag een onafhankelijk(er) Vlaanderen willen, eventueel in een confederatie, waarom niet, zijn we niet tégen de Walen. Het feit dat we ergens voor zijn betekent niet dat we tégen een andere bevolkingsgroep zijn.

We zijn wel tegen misbruik, onredelijke belastingen, ongelijke behandeling en verschillende regels in eenzelfde land. Dat is wat wij nu meemaken. Ik kan je garanderen dat ik de andere kant van het land bijzonder op prijs stel, dat ik de Walen best wel fijne mensen vind en bovendien beheers ik het Frans tot in de puntjes. Ik onderhoud er zelfs warme contacten en heb er vrienden. De discussies bestaan enkel dankzij de politici. Moet het zo moeilijk zijn ? Laat elk landsgedeelte zijn eigen boontjes doppen en organiseer uit praktisch oogpunt een aantal dingen samen. Ik denk daarbij aan defensie, luchthavens, waterbevoorrading, energieproductie, ... .

Vandaag is er één bevolkingsgroep die systematisch de andere onderhoudt. Ik kan tientallen voorbeelden geven maar ik beperk me tot enkele : Er staan 40x meer flitscamera's in Vlaanderen dan in Walloni¨¨e. De bekeuringen worden gestort in een nationale pot die wordt verdeed. Werklozen in Vlaanderen worden van de werklozensteun geschopt en verplicht jobs aan te nemen, ook onder hun niveau, de andere kant doet dat niet.De medische (over)consumptie ligt aan de andere kant véél hoger dan in Vlaanderen, zo zijn er nog talloze voorbeelden. Niet te verwonderen dat we zelfbestuur willen.

IsaBo
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lewieke Bekijk Berichten
    Niet te verwonderen dat we zelfbestuur willen.
    Dan zijn we het toch eens.

Edit: toch even een aanvulling: Dezelfde verschillen zie je waarschijnlijk in Nederland tussen zeg Drenthe en Holland.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Dan zijn we het toch eens.
    Absoluut. Alleen het stukje over onvrede klopte naar mijn gevoel niet helemaal. Vlamingen zijn niet tegen Walen. We zijn tegen het feit dat we moéten samen besturen en een te verschillende visie hebben.

Vergelijkbare onderwerpen

1. De JSF kampt met problemen
    Door lewieke in forum Binnenland
    Reacties: 21
    Laatste Bericht: 06-07-15, 18:44
  2. Site problemen?
    Door phaelin in forum Koffiecorner
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 19-03-14, 16:24
  3. Dollar in problemen?
    Door Kans in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 42