Ga naar inhoud
GENEGEERD

Preppers.nl blog: 17 redenen om fysiek goud te kopen


Dr.Prepper

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

goud is alleen interessant als je heel veel vermogen hebt

zilver is veel beter te behapstukken om 2 redenen

- je kan kleinere bedragen doen nu

- veel beter als ruilhandel omdat nog enigsinds in relatie kan staan tot hetgene wat je wilt hebben (lees het boek Patriots maar eens staat een heel mooi stukje over een Post SHTF ruilmarkt in)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet ik tegenspreken. Aangezien goud deelbaar is kan je ook kleine hoeveelheden kopen in de vorm van munten bijvoorbeeld. Zo zijn er in de familie juwelen van mijn overgrootouders. Die zijn nog altijd even veel waard, relatief gezien. Het grote voordeel van goud is de draagbaarheid. Eenzelfde tegenwaarde in zilver vertegenwoordigt al gauw ettelijke kilo's terwijl we bij goud nog over grammen praten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet ik tegenspreken. Aangezien goud deelbaar is kan je ook kleine hoeveelheden kopen in de vorm van munten bijvoorbeeld. Zo zijn er in de familie juwelen van mijn overgrootouders. Die zijn nog altijd even veel waard, relatief gezien. Het grote voordeel van goud is de draagbaarheid. Eenzelfde tegenwaarde in zilver vertegenwoordigt al gauw ettelijke kilo's terwijl we bij goud nog over grammen praten.

 

ok maar ga jij in een SHTF 1 gram goud betalen voor een paar groenten op de markt? Een beetje gouden munt is nu al meer waard dan 3 volle winkelwagentjes bij de Jumbo, dat zou dan nog veel meer overkill zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok maar ga jij in een SHTF 1 gram goud betalen voor een paar groenten op de markt? Een beetje gouden munt is nu al meer waard dan 3 volle winkelwagentjes bij de Jumbo, dat zou dan nog veel meer overkill zijn.

 

Dan koop je dus 3 volle winkelwagentjes in één keer. Doen we vandaag ook zo ongeveer. We gaan om de twee weken winkelen en slaan dan in voor twee weken, wekelijks kopen we groenten en fruit en 2 à 3x per week vleeswaren.

 

Een typisch boodschappenlijstje wat we vandaag hebben :

36 l melk

24 l water

2 bakken bier

10 kg aardappelen

15 kg meel

5 kg vleeswaren

48 rollen toiletpapier

5 kg groenten en fruit

...

Gemiddelde waarde van onze gewone winkelkar om de twee weken 150€.

Link naar reactie
Delen op andere sites

goud is alleen interessant als je heel veel vermogen hebt

Ik begrijp je idee, denk ik, maar 'veel' is relatief.

Een ounce goud is nu nog redelijk te behappen als er inkomen is en niemand zei iets over hoeveel ounce.

Natuurlijk zijn er prioriteiten mb.t. verdeling tussen goud en zilver, alleen al om de waarde als ruilmiddel.

Maar hoeveel kilo zilvermunten wil je hebben?

Als je ter waarde van een ounce goud investeert in nederlands muntzilver ben je aardig voorzien.

Daarna koop je een ouce goud.

En dan heroverweeg je je aankopen tot nu toe als bezinning op verdere aankopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geef mij maar zilver, ik heb een laag inkomen en geen echte reserves op de bank (mag ik niet eens hebben). Zilver is voor dagelijks gebruik gewoon veel makkelijker, goud daar in tegen is voor mensen met wat meer kapitaal makkelijker om mee te nemen. Moet je vervoer regelen zoals een auto kopen na een shtf of een ticket voor een vliegtuig ergens naar toe, dan is goud een goede oplossing. Veel waarde in een kleine hoeveelheid. Maar voor het dagelijkse leven om te handelen om eten, brandstof of medicijnen? daar is zilver gewoon weer makkelijker, er is een reden waarom er vroeger met zilver werd betaald en alleen het grote kapitaal werd omgezet in goud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt niet zo heel veel uit of je zilver of goud koopt. De prijzen zitten een beetje aan elkaar vast. Als er veel interesse voor goud is dan is er vaak ook interesse voor zilver. Wanneer je echt wat geld over hebt, dan zou je voor goud kunnen gaan en anders voor zilver.

 

Ik heb voor mijn kinderen een spaarrekening die best wel oploopt, maar de rente is momenteel erg laag. Ik overweeg geld hiervan af te halen en er wat goud voor te kopen. Dat moet ik dan wel eerst met mijn vrouw overleggen, maar ik denk dat goud meer in waarde gaat stijgen en de rente dekt niet eens de inflatie momenteel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de mensen die er met een bob op uit gaan is er natuurlijk een grens aan hoeveel zilver je mee kan dragen in je rugzakje.

 

Stel je hebt plaats voor 2kg (ik noem maar wat...)

 

Stel je neemt 2 kg aan zilver mee dan heb je voor 914,- euro aan zilver bij.

Neem je 1,5 kg aan zilver plus 500 gr aan goud mee dan is dat 685,50 + 16078,50 = 16764,- euro

 

Het scheelt nog al iets

 

Dat goud neem je dan als 50x1gram combibaar mee. 1 gram = 30,157 euro Dus ook makkelijk verhandelbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...