Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012

Energie, gas water en stroom

Omdat we al een paar keer stil stonden wat de Oekraiense onrust voor de gasleveringen in Europa kan doen, even dit bericht.
    Vooral omdat het niets te maken heeft met de onrusten. Zodat niet later gezegd kan worden, dat het allemaal aan Rusland of Oekraine lag. We hebben in Europa namelijk sowieso een energieprobleem. Nederland die teveel te snel gas uit de grond trekt. Duitsland omdat ze de stroomprijzen omhoog gedaan hebben.

Veel Duitsers bedreigd door 'energiearmoede'

Steeds meer Duitsers kunnen hun stroomrekening niet meer betalen. Daarom is in 2012 bij 321.539 huishoudens de elektriciteit afgesloten. De stroomprijzen in Duitsland zijn de afgelopen jaren flink verhoogd om de overstap van kernenergie naar groene stroom te financieren.

Belangenorganisaties van sociaal zwakkeren als bejaarden en werklozen waarschuwen voor 'energiearmoede', aldus Duitse media vandaag. De grootste oppositiepartij in de Bondsdag, de linkse Die Linke, eist dat het afsluiten van wanbetalers wordt verboden. Volgens het ministerie van Economische Zaken in Berlijn daarentegen worden de gevolgen van de hogere stroomprijzen voldoende opgevangen door de bijstand.
    So Long, and Thanks for All the Fish

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    en wie met een koophuis heeft nog steeds een reden nodig voor een houtkachel?
    je kan er mee koken, verwarmen etc
    water afsluiten zal niet snel gebeuren (eerste levensbehoefte)
    zonder gas en stroom kun je prima leven

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012
    De mensen zijn dan ook niet erg innovatief, ik heb een hoekhuis welke afkoelt tot ongeveer 15 graden in de laatste zachte winter. Als we de petroleum kachel aandoen vliegt de temperatuur omhoog en na 30 minuten is het 19 gaden, de CV hoeft dan niet de hele tijd de ruimte op te warmen.
    Nadat de temperatuur 18 tot 19 graden is doe ik de petroleum kachel weer uit en kan de CV de ruimte warm houden.
    Er is dan ongeveer 0,3 liter petroleum verstookt (Zibro KRA 105) 5 KW vermogen. Heb er 2 van dan nog 2 Corona Petroleum/Diesel kachels van 7 KW.
    en nog wat kleine kachels en een gaskachel met gasfles.
    Verder nog een wand katalyt gaskachel voor gasfles nog in de doos.
    En een Olielamp die erg warm wordt en als kleine kachel dienst kan doen (Dietz Jupiter 2500)

Zelf vind ik 17 graden een fijne kamertemperatuur, dus ik kan erg lang zonder verwarming.
    Ook een kwestie van wennen en conditie.
    Laatst gewijzigd door Tom; 18-04-14 om 20:28.

Survivor
    Ingeschreven
    Sep 2013
    In duitsland zijn huishoudens gemiddeld 80 euro meer kwijt, terwijl grote stroomverbruikers korting krijgen, en niet weinig ook. leve de ENERGIEWENDE. De prijs van omschakelen van atoom naar groen gaat over de rug van de kleine man, zoals gewoonlijk.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Het probleem van energie is dat de meeste energie gecontroleerd wordt door de overheid. Denk daarbij aan gas, olie of petroleum of elektriciteit. Er worden naar goeddunken belastingen, btw, taksen geheven dat het een lieve lust is. De prijs van de energie op zich valt nogal mee, de grootste opdoffer krijgen we door de btw, accijnzen, milieuheffingen, groenestroombelastingen, ... . Als ik mijn gasrekening bekijk, dan bestaat ruim 50% van de prijs uit andere componenten dan het gas. Het enige wat je daartegen kan doen is kiezen voor energiebronnen waar veel minder heffingen (kunnen) op gelegd worden. Denk hierbij aan brandhout, pellets, steenkool, palletten, ... . In Vlaaderen gaan stemmen op om houtkachels te verdienen zogenaamd uit milieuoverwegingen. Volgens mij is het omdat er te weinig heffingen kunnen geheven worden en wil de overheid de volledige controle. Anarchisten als we zijn laten we dat nooit toe en ondergraven we dat beleid.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    ik wil al gaan verhuizen, het liefste een oude eengezinswoning van voor de oorlog. Die hebben vaak nog een redelijke tuin en vaak nog een rookkanaal om een allesbrander op aan te sluiten.
    Voor je een ander kan helpen, moet je eerst jezelf helpen.

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prepper053 Bekijk Berichten
    ik wil al gaan verhuizen, het liefste een oude eengezinswoning van voor de oorlog. Die hebben vaak nog een redelijke tuin en vaak nog een rookkanaal om een allesbrander op aan te sluiten.
    ik zou niet kijken naar een kachel/pijp of het erin zit, het is een kleine investering die snel terug verdient is
    oude kanalen zijn vaak niet goed meer (erosie) die restaureren of vullen met pijp en perliet is vaak duurder en moeilijker
    goede kachelzetters zetten in een dag een pijp in een huis met 2 verdiepingen van beton

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 12gauge Bekijk Berichten
    ik zou niet kijken naar een kachel/pijp of het erin zit, het is een kleine investering die snel terug verdient is
    oude kanalen zijn vaak niet goed meer (erosie) die restaureren of vullen met pijp en perliet is vaak duurder en moeilijker
    goede kachelzetters zetten in een dag een pijp in een huis met 2 verdiepingen van beton
    cool, bedankt voor de tip.

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prepper053 Bekijk Berichten
    cool, bedankt voor de tip.
    dan heb je ineens een stuk meer keuze aan huizen
    en niet alle rookkanalen zijn voor houtkachels gemaakt maar voor bv gas of olie kachels etc en die hebben een smallere diameter en dan trekt een houtkachel niet

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 12gauge Bekijk Berichten
    dan heb je ineens een stuk meer keuze aan huizen
    en niet alle rookkanalen zijn voor houtkachels gemaakt maar voor bv gas of olie kachels etc en die hebben een smallere diameter en dan trekt een houtkachel niet
    kijk weer wat geleerd, en woningaanbod is in enschede niet zo heel groot dus.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 46
    Laatste Bericht: 23-10-14, 15:39
  2. Reacties: 7
    Laatste Bericht: 05-01-14, 06:19
  3. Reacties: 61
    Laatste Bericht: 18-09-13, 12:15
  4. Reacties: 16
    Laatste Bericht: 21-05-13, 15:05

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten