Ga naar inhoud
GENEGEERD

10 Tips voor zelfverdediging in stedelijke gebieden (tijdens een WROL)


Tom

Aanbevolen berichten

1.

Let op waar je loopt. Controleer eerst het tankstation als je gaat tanken tussen 22:00 uur en 07:00 uur, dus in de nachtelijke uren. Kijk eerst goed wie er binnen is en of er geen overval aan de gang is dit geldt ook voor nachtwinkels.

 

 

2.

Gebruik uw smartphone niet in het openbaar bij ongure types of in drukke winkelgebieden. Niet joggen met je headset op, je hoort immers niet wat er om je heen gebeurd.

 

3.

Houd een Persoonlijke comfort zone om uw heen. Geen vreemde of vijandige relatie mag dichter dan ongeveer 1,5 meter bij je komen zonder uw toestemming.

Als er een dreigende situatie is, beschouw dan de persoon die te dichtbij komt als een aanvaller.

 

4.

Loop ruim om de hoeken van gebouw. Laat je niet verrassen door een persoon die om de hoek verstopt staat.

 

 

5.

Oefen om snel een veiligheidshouding (flinch response) aan te nemen als reactie op een verdacht geluid, beweging of aanraking.

 

6.

Let op je drankje in een openbare gelegenheid. Iemand zou een knock-out drug in uw cocktail kunnen gieten. Dit is een typische ontvoering / verkrachting / moord list.

 

7.

Geen vreemdeling toelaten in uw huis, nooit. Zelfs als het een meisje is en schreeuwt om uw telefoon te gebruiken om haar vader te bellen omdat haar mama langs de weg ligt dood te bloeden. Bel 112 voor haar. Anders, kan het gebeuren als je de deur opent en er 3 misdadigers naar binnen dringen in en een gruwelijke huis invasie begint.

 

8

Lekke band in een slechte buurt? Of gevaarlijke situatie?

Rij op je velgen door. Nieuwe wielen zijn een kleine prijs om te betalen voor het vermijden van een gewelddadige carjacking.

 

9.

Geven bepaalde mensen je een slecht gevoel als je loopt in een straat? Verlaat zo snel mogelijk deze straat.

 

 

10.

Je wordt overvallen om uw geld. Ga niet zitten graaien in je in je tas / portemonnee voor wat geld. Wees meewerkend. Geef ze je hele portemonnee (zorg voor een aparte "overval" portemonnee met een paar euro en neppasjes of ongeldige pasjes). Overvallers zijn gek op pasjes

 

11.

Ga nooit naar uw toekomstige moord plek. Als de overvallers alleen je geld willen, prima.

Maar als ze je mee willen nemen, maak je sterk en vecht voor je leven, nu het nog kan.

Dit is de beste kans om te overleven. Als je met de ontvoerders meegaat zal volgens de statistieken (statistieken VS) u niet meer kunt ontsnappen of zult worden gered. Je zult waarschijnlijk sterven.

 

 

 

Bron

 

WROL = Without Rule of Law

 

Flinch response

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

............

10.

Je wordt overvallen om uw geld. Ga niet zitten graaien in je in je tas / portemonnee voor wat geld. Wees meewerkend. Geef ze je hele portemonnee (zorg voor een aparte "overval" portemonnee met een paar euro en neppasjes of ongeldige pasjes). Overvallers zijn gek op pasjes

.............

Een aanrader! Heb er (min of meer) ervaring mee. Eh, nee, niet dat ik er één in handen gedrukt kreeg.

Ik ben veel in Parijs geweest, en had standaard een portemonnee op zak (beter waarneembaar dan die met mijn echte geld) met het volgende briefje erin: Hahahahaha.

Wat heb ik me rot gelachen toen een zakkenroller (eindelijk) een keer zijn kans had gegrepen! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het truckje wat ik vaak gebruik als ik in een risicovolle omgeving terecht kom :

 

- Enkele kleine munten zitten los in mijn rechter jaszak. Een handjevol, allemaal kleiner dan een euro.

- Een portefeuille met wat briefjesgeld, identiteitskaart en rijbewijs en nog wat rommel om het geloofwaardig te maken.

- Bankpassen, briefjesgeld in grotere biljetten gaat in een klein creditcardmapje. De biljetten worden in 4 gevouwen en passen er goed in. Ik zorg er voor dat er maar weinig in het mapje zit zodat het onopvallend is. Dat mapje zit in mijn linker voorzak. Zolang je niet gefouilleerd wordt zal niemand het zien.

 

Je moet al een fijne zakkenroller zijn om iets uit iemands voorzak te halen. Ben je niet zeker, dan stop je je hand ook in je zak, dan kan zeker niemand er bij.

De portefeuille zit in een binnenzak met rits, al iets moeilijker om die te stelen maar niet onmogelijk. Vervelend als je je pas en rijbewijs kwijtraakt maar niet onoverkomelijk.

De muntstukken kan je gooien of geven als je lastig gevallen wordt door een zwerver, dakloze, schooier, Romakids, ... .

 

[ATTACH=CONFIG]9573[/ATTACH]

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt steeds spannender met jou, eerst een weekend het bos in samen en nu al een weekje samen op stap. :)

 

Hahahaha....ik blijf proberen!!! :p

(Mvr.Gamble kijkt me met schuin oog aan :p )

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 tips ? Ik tel er 11 ...:confused:

 

Ik denk dat het ook belangrijk is dat de je een bepaalde uitstraling hebt, zo van begin niet aan mij.:mad:

 

Ik ben in veel landen en plekken geweest waar je op moest passen voor dieven, zakkenrollers en berovingen. Toch is het mij nooit overkomen. Is dat 100% geluk, dat denk ik niet. Je geld op een bepaalde plek dragen, opvallend goed op je omgeving letten, oogcontact maken met mensen\mogelijk geboefte. etc. Dan straal je uit dat je erg oplettend bent. Veelal loop ik een stukje vooruit en ga ik als een soort van opzichter om mijn heen kijken. Dan kon mijn vrouw op haar gemak winkelen.

 

Ook heb ik vaak 's nachts over straat gelopen (in de horeca van Rotterdam) maar nooit problemen gehad. Zelfs als er problemen in de wijk waren met een bepaalde bevolkingsgroep die dan samenscholen en de buurt terroriseren, dan kon ik er gewoon op afstappen. Netjes en respectvol praten met die lui, maar ook laten merken dat ze niet moeten bedonderen. Van veel van die gasten kende ik de vaders\familie dan gaan ze ook respectvol met je om en corrigeren ze elkaar zelfs.

 

Belangrijk is ook een netwerk tussen buurtbewoners, vrienden en familie. Een vrouw ging bij ons nooit alleen over straat naar huis. Altijd één of twee man begeleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het ook belangrijk is dat de je een bepaalde uitstraling hebt, zo van begin niet aan mij.:mad:

 

Ik ben in veel landen en plekken geweest waar je op moest passen voor dieven, zakkenrollers en berovingen. Toch is het mij nooit overkomen. Is dat 100% geluk, dat denk ik niet. Je geld op een bepaalde plek dragen, opvallend goed op je omgeving letten, oogcontact maken met mensen\mogelijk geboefte. etc. Dan straal je uit dat je erg oplettend bent.

 

Klopt helemaal, image is everything. Wordt zelf ook nooit beroofd in vreemde verre laden.

 

Maar eigenlijk begint het al met wat je aantrekt//meeneemt. Verberg je relatieve rijkdom achter een oude spijkerbroek en een vaal t-shirt, loop niet een sloppenwijk in met een camera die daar een gemiddeld jaarloon kost om je nek etc. Redelijk elementaire dingen maar blijkt dat een hoop mensen hun verstand thuis laten als ze op vakantie gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vond deze ook wel handig.

10256101_1426896290897943_4932732189457792546_o.jpg.451958235a490106a5fdb2e254f1eff6.jpg

 

1. Continue (door)geladen wapens in en/of om het huis hebben is het STOMSTE dat je kan doen, strafbaar, levensgevaarlijk en potentieel moorddadig;

 

2. De loop van een vuurwapen bedekken met wat dan ook, is zo mogelijk nog debieler;

 

3. Open deur;

 

4. Joh...

 

Het zal vast grappig van je zijn bedoeld, maar ik moest ff reageren.

 

Vergeef me.

 

Salaam Aleikum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Continue (door)geladen wapens in en/of om het huis hebben is het STOMSTE dat je kan doen, strafbaar, levensgevaarlijk en potentieel moorddadig;

 

2. De loop van een vuurwapen bedekken met wat dan ook, is zo mogelijk nog debieler;

 

3. Open deur;

 

4. Joh...

 

Het zal vast grappig van je zijn bedoeld, maar ik moest ff reageren.

 

Vergeef me.

 

Salaam Aleikum.

 

Uhm je vuurwapen bedekken? cover heeft meer dan 1 betekenis.

Geladen wapen onveiliger in wrol dan ongeladen?

Success met je survival mes.

Weet je wel wat WROL inhoud? gezien je het over wetten hebt in een WROL situatie.

Oh en regel 1 is waar je altijd vanuit moet gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...