Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 28
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Sep 2012

Exclamation Spaargeld boven € 100.000 officieel niet meer veilig

De Europese Unie heeft de bail-in procedure bij een bankfaling officieel goedgekeurd. Met 570 voor en slechts 88 tegen, werd het Single Resolution Mechanism – beter bekend als de Europese Bankunie – officieel aanvaard als de oplossing wanneer een bank in financiële problemen geraakt. Dit betekent dat uw spaargeld boven € 100.000 nu ieder moment in gevaar kan zijn. - Beurs.com

Officiele Bron
    -=<>=-
    Wat een ramp lijkt, blijkt vaak een kans.
    (Lao-Tse - Chinees filosoof +/- 600 v.C.)
    -=<>=-
    September 2014 Nieuwste PodCast:

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Ummm, ff een editje doen?

edit, never mind. ik zag alle linkjes dubbel. Teveel koffie ? O_o

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Oud nieuws, je geld (alle geld) bij banken is niet meer veilig sinds dat men het zo aangepast heeft dat je als spaarder eigenlijk BELEGT in een bank wanneer je daar je geld parkeert.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    1 pluspuntje, de gemiddelde nederlander heeft eerder 100.000 schuld dan spaargeld hahaha
    Voor je een ander kan helpen, moet je eerst jezelf helpen.

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Ok, stel dan dat je je spaargeld niet op een bank hebt staan maar in je eigen kluis hebt en ze weten dat. Komen ze dan aankloppen?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Koop eens wat edelmetaal, leg wat geld onder je matras.
    Met dat ton is wat beters te doen.
    En bestolen wordt je dagelijks via de inflatie. (men denkt dat er te weinig is door afwijkende statistieken)

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phaelin Bekijk Berichten
    Ok, stel dan dat je je spaargeld niet op een bank hebt staan maar in je eigen kluis hebt en ze weten dat. Komen ze dan aankloppen?
    Waarom zou men denken dat je veel geld in huis hebt? Beetje logisch nadenken.

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    Waarom zou men denken dat je veel geld in huis hebt? Beetje logisch nadenken.
    Stel ik heb veel geld op de bank, ik neem dat op en haal het in huis maar ik koop niks. Tuurlijk, ik zou dan met cash betalen maar dat wordt boven bepaalde bedragen geregistreerd, hebben veel winkels niet meer en sommige dingen (auto's) komen op je naam te staan etc... Ze komen kijken en ik heb er geen spullen voor gekocht dan moet 't ergens gebleven zijn. Beste zou denk ik zijn het om te zetten in gouden en/of zilveren munten als je een ernstige bank-crisis ziet aankomen en die te verbergen. Ook aangezien als de crash echt doorzet dat geld dat je dan hebt ook plee papier geworden is.

Maar goed, dat was de vraag niet. Ik snap je punt, maar ga er (for the sake of argument) even vanuit dat ze 't weten (hoe en waarom maakt niet uit).
    Hebben ze dan nog steeds 't recht om het af te romen ook al staat het niet op een bank.
    De vraag is hoever dat recht gaat. Is dus eigenlijk meer een vraag over de bevoegdheden van die instanties die dan 'de bank gaan redden'.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Als je geld NIET op een bank staat, heeft er buiten jij niemand recht op. Lees je wat in, het is niet moeilijk.

Puur hypothtisch net als jouw vraag, heb jij wel meer dan 100k op de bank?
    Zo ja, dan heb je geld genoeg om je goed (te laten) te informeren, zo niet, wat maakt het dan uit?

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    Als je geld NIET op een bank staat, heeft er buiten jij niemand recht op. Lees je wat in, het is niet moeilijk.

Puur hypothtisch net als jouw vraag, heb jij wel meer dan 100k op de bank?
    Zo ja, dan heb je geld genoeg om je goed (te laten) te informeren, zo niet, wat maakt het dan uit?
    Nee, zo rijk ben ik niet helaas. Of gelukkig maar, is maar hoe je 't bekijkt. Heb wel wat cash, zilveren munten en een klein beetje goud in een kluis hier maar komt niet in de buurt van zoveel geld. Aan de andere kant kan dat snel op gaan lopen als er een serieuse crisis komt. En ik vertrouw de overheid voor geen meter.

Dit bijvoorbeeld:
    'Na de beurscrash van 1929 nam de behoefte aan krediet sterk af en was de natuurlijke reactie van de bevolking om schulden af te lossen en te sparen. Hierdoor kromp niet alleen de geldhoeveelheid in circulatie, maar ging ook de omloopsnelheid van het geld omlaag. Het gevolg was een deflatie die zorgde voor dalende prijzen en stijgende werkloosheid. Mensen die veiligheid zochten in het verzamelen van fysiek goud werden ervan beschuldigd de crisis te verergeren, omdat hun spaargeld op die manier niet beschikbaar was voor nieuwe leningen of consumptie. De goudprijs begon op de internationale markt te stijgen tot boven de $20,67 per troy ounce, het niveau waarop de Amerikaanse dollar door de Federal Reserve aan goud was gekoppeld.

Om de deflatiespiraal en een run op de Amerikaanse goudreserve te doorbreken besloot president Roosevelt in 1933 om het goud van de Amerikaanse burgers te vorderen, tegen een vergoeding van $20,67 per troy ounce. Na de invordering werd de waarde van de dollar opnieuw vastgezet, op een veel hogere koers van $35 per troy ounce goud. Wie zijn goud netjes had ingeleverd voor papieren claims op goud (dollarbiljetten) zag zijn koopkracht in goud dus met 69% dalen.'

Bron is van hier: http://preppers.nl/2012/06/mag-de-ne...-beslag-nemen/

En een stukje verder:

'Formeel gezien kan de Nederlandse overheid besluiten om goud van haar burgers te nationaliseren, zoals wordt omschreven in artikel 26 van de Noodwet Financieel Verkeer (25 mei 1978). De minister-president heeft volgens deze noodwet de bevoegdheid om in uitzonderlijke situaties gouden munten, goudbaren en onbewerkt goud in te vorderen. Denk hierbij aan een situaties waarbij de Europese muntunie sneuvelt, de financiele markten niet meer normaal kunnen functioneren en/of in Nederland oorlog uitbreekt.'

Is nog nooit gebeurt, en de situatie is nu ook heel anders maar de mogelijkheid is er dus wel. En zolang die er is ga ik er vanuit dat ze 'm ook kunnen gaan inzetten. Een van die zeer onwaarschijnlijke scenario's, dat wel maar er is ook gemakkelijk voor te preppen.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Uw geld is niet veilig op de bank (bij een crisis)
    Door Tom in forum Macro algemeen
    Reacties: 48
    Laatste Bericht: 07-12-15, 09:58
  2. Waarom je geld op de bank niet veilig is
    Door Kans in forum Macro algemeen
    Reacties: 15
    Laatste Bericht: 06-11-13, 17:22
  3. Zelfs in goud ben je niet veilig
    Door Powerbox in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 17-01-13, 10:07
  4. welke preps staan er niet veilig in de kast..
    Door medan in forum Koffiecorner
    Reacties: 18
    Laatste Bericht: 24-05-12, 13:03
  5. Hoe veilig is mijn spaargeld?
    Door Mr. Gold in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 31
    Laatste Bericht: 14-02-12, 16:35

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten