Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dagblad Van het Noorden.


MyronPrps

Aanbevolen berichten

Hallo Iedereen:)

 

Aanstaande donderdag word ik geinterviewd voor het DVHN, zijn er hier nog dingen wat jullie graag over preppers kwijt willen? want het kan natuurlijk zijn dat ik wat dingen vergeet te vertellen. ik wil wel graag duidelijk maken in het interview dat we niet zoals die malloten op NatGeo zijn maar dat we eigenlijk heel "normaal" zijn.

 

allerlei tips zijn welkom:)

 

mvg, MP

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Heksenboot
Hallo Iedereen:)

 

Aanstaande donderdag word ik geinterviewd voor het DVHN, zijn er hier nog dingen wat jullie graag over preppers kwijt willen? want het kan natuurlijk zijn dat ik wat dingen vergeet te vertellen. ik wil wel graag duidelijk maken in het interview dat we niet zoals die malloten op NatGeo zijn maar dat we eigenlijk heel "normaal" zijn.

 

allerlei tips zijn welkom:)

 

mvg, MP

 

Succes man.

Wees gewoon jezelf, dan komt het helemaal goed. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me dat Groningers, vanwege de aardbevingen, al meer bewust zijn van kleine én grotere rampen.

Zelf had ik te maken met de ingsneeuwde dorpen in Groningen in 1979. Toen had men nog wel voorraden en oude petroleum kacheltjes en men hielp elkaar. Veel jaren en moderne fratsen later is daar denk ik weinig van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er veel verschillende soorten preppers zijn in verschillende gradaties en uit alle takken van de maatschappij. En dat mensen ook om verschillende redenen zijn gaan preppen. Ik zou het woord preppen proberen te vermijden, omdat het voor velen nog een negatieve associatie met Amerikaanse randdebielen heeft. Gebruik woorden als zelfvoorzienend (leven), outdoor, natuurlijk, zelfbewuster, kritisch op de machtshebbers etc. etc.

 

Geef evt. ook aan dat preppers hele normale mensen zijn en dat er altijd gekken zijn die doorgeschoten zijn, mocht dat ter sprake komen. Geef aan dat er steeds meer mensen "wakker" zijn geworden dat sommige dingen in de toekomst niet meer vanzelfsprekend lijken te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Iedereen:)

 

Aanstaande donderdag word ik geinterviewd voor het DVHN, zijn er hier nog dingen wat jullie graag over preppers kwijt willen? want het kan natuurlijk zijn dat ik wat dingen vergeet te vertellen. ik wil wel graag duidelijk maken in het interview dat we niet zoals die malloten op NatGeo zijn maar dat we eigenlijk heel "normaal" zijn.

 

allerlei tips zijn welkom:)

 

mvg, MP

 

Verschijn in full MTP camo met een kapmes aan je riem en 4 Duitse Herders, liefst in een Hummer of Unimog.

 

Zie zelf het probleem niet echt dat de rest van de samenleving preppers maar gevaarlijke idioten vindt, moet er niet aan denken dat heel Nederland ineens gaat preppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

Ontzettend aardig van je @MyronPrps. Ik verdien zelf niks aan mijn boekje. Maar De Papieren Tijger is een kleine idealistische uitgever en die hebben het moeilijk. Bovendien hoop ik dat als deze druk uitverkocht is, ik een aangevulde nieuwe druk kan maken, waarin ik om te beginnen met koeienletters deze site ga vermelden en in normale letters de Prepshop.

 

Paar kleine tips nog;

 

- Houd van degene die je interviewt. Wat zullen we nu krijgen?? Een mooi interview krijg je, als de journalist en de geinterviewde een goed contact met elkaar hebben. Iemand aardig vinden is veel meer een keuze dan je denkt. Vind die journalist dus gewoon aardig!

 

- Ga de vuurwapendiscussie uit de weg. "Net als de meeste preppers in Nederland vind ik dat het geweldsmonopolie bij de overheid moet blijven. Ik ben (muv schietverenigingen waar ik overigens geen lid van ben) tegen particulier vuurwapenbezit. Daar komt alleen maar ellende van. Meer heb ik hier niet over te zeggen". Zoiets.

 

- Vraag of je het interview voor publicatie mag lezen om er nog eventuele fouten en/of misverstanden uit te halen.

 

Succes! Goed dat je dit doet!

 

hg

 

Dick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschijn in full MTP camo met een kapmes aan je riem en 4 Duitse Herders, liefst in een Hummer of Unimog.

 

Zie zelf het probleem niet echt dat de rest van de samenleving preppers maar gevaarlijke idioten vindt, moet er niet aan denken dat heel Nederland ineens gaat preppen.

 

Dat ben ik niet met je eens. Hoe meer NL-ers preppen, des te minder de impact van een SHTF.

't Is zelfs beter voor ons ook. Veel minder kans dat er hongerige hordes voor onze deuren staan en dus minder kans op chaos en geweld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ben ik niet met je eens. Hoe meer NL-ers preppen, des te minder de impact van een SHTF.

't Is zelfs beter voor ons ook. Veel minder kans dat er hongerige hordes voor onze deuren staan en dus minder kans op chaos en geweld.

 

Zat zelf meer aan een SC met 535.000 man te denken, dat wordt wat massaal.

 

Verder ben ik het wel met je eens. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zat zelf meer aan een SC met 535.000 man te denken, dat wordt wat massaal.

 

Verder ben ik het wel met je eens. :)

 

Haha, dat lijkt me ook een bonafide ramp!

 

Als het te druk wordt organiseren we wel heel stiekem wat kleinschaligers.

Aanstaande SC wordt al aardig druk schat ik en ook SC Gilze was behoorlijk druk met een man of vijftig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het een goed idee is om duidelijk te maken dat preppers er zijn in alle soorten en maten, met totaal verschillende ideen, moralen, overtuigingen, etc.

Zoals al eerder gezegd is, een prepper kan eigenlijk iedereen zijn, een gewoon mens die zich realiseerd dat zelfstandigheid en voorbereiding altijd verstandig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijs naar de overheid. Die hebben zelfs een site waarop ze preppen stimuleren. De site heet denkvooruit.nl. Hierbij zou je wel kunnen melden dat niet alle adviezen van de overheid logisch zijn. Hiermee bedoel ik specifiek de verstrekking van jodium pillen bij een kernramp. De pillen voor de bevolking zijn nu bv voor twente in Hengelo opgeslagen. Bij een kernramp, waar je geadviseerd wordt binnen te blijven, moet je dan naar een afhaalpunt in je stad om pillen op te halen. Ik kan me iets voorstellen bij de chaos die dat zal geven. Een prepper zorgt er voor dat de pillen in huis liggen. Ik weet alleen niet of dit iets is wat ook in groningen speelt.

 

Op de site risicokaart.nl kun je zien wat de risico' s die de overheid ziet in de omgeving zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tanfana

De jodiumpillen zijn alleen voor bewoners bij een kerncenrale.

Ik heb gevraagd aan de dokter en apotheker of ik ze kan krijgen, maar dat mag niet. (woon ver weg van een kerncentrale)

 

Het ministerie heeft ruim 5 miljoen jodiumtabletten opgeslagen bij een instituut in Arnhem. In Zeeland en West-Brabant hebben huishoudens in elf gemeenten rond de kerncentrales van Borssele en Doel een doosje met die pillen thuis ontvangen. In Limburg (kerncentrale Tihange) zijn afspraken met apothekers gemaakt over de verspreiding van tabletten. In Twente (kerncentrale Emsland) wordt gewerkt aan een decentrale opslag van tabletten.

TELEGRAAF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Iedereen:)

 

Aanstaande donderdag word ik geinterviewd voor het DVHN, zijn er hier nog dingen wat jullie graag over preppers kwijt willen?

 

Succes met je interview Myron. Misschien kun je de vragen op voorhand krijgen, dan kun je nadenken over de meest juiste antwoorden. Verder zou ik het boekje van Dick als leidraad gebruiken en verder actuele zaken als een tekort aan ruwe olie (uitzending Brandpunt van afgelopen zondag).

 

Groeten

Charlie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou vanmiddag interview afgenomen en gelukkig stond @LiselotteDvhN er helemaal voor open:)

 

ondanks dat ik wat zenuwachtig was en hierdoor soms wat minder uit mijn worden kwam heb ik denk ik toch wel kunnen laten zien dat preppers ook hele normale mensen zijn en ik hoop dat de lezers van het artikel dit zullen zien:)

 

Ook wat reclame gemaakt voor het boek van @DickBerts dus ik verwacht een piek in de verkoopcijfers (haha:) )

 

als iemand trouwens vragen heeft, stel ze gerust:)

 

gr, MP

  • Leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...