Ga naar inhoud
GENEGEERD

[DIY] Bijlsteel


Iamlordx

Aanbevolen berichten

Ik zag vandaag bij scouting een losse bijlkop liggen, en ik dacht: laat ik er eens een steel aan maken.

 

 

Ik heb een stevig stuk brandhout gepakt dat voldeed aan de lengte.

 

yhehy6ys.jpg

 

Ik heb daarna met een andere bijl langzaam een handvat uit het hout gehakt.

 

vyna2a2u.jpg

 

Je ziet vanzelf wel wat de voor/achter en boven kant is. Ik heb de andere bijl ernaast gehouden om het een beetje te vergelijken.

Zorg vooral voor een goede handgreep, dat zal je zeker nodig hebben.

 

y8e7ura5.jpg

 

Daarna heb ik de bovenkant met mijn mes in de juiste vorm voor de kop geslepen, na wat passen en meten paste het precies.

 

a3adydej.jpg

 

Daarna heb ik een borgpin gemaakt van een oud stukje metaal, ik heb hem in de kop geslagen zodat de kop goed vast blijft zitten.

 

y8aquhev.jpg

 

Ik heb de steel goed opgeschuurd en fijn afgewerkt.

 

eze2unar.jpg

 

Daarna heb ik de bijl natuurlijk goed geslepen.

 

daseveda.jpg

 

Met dit als eindresultaat:

 

jahy9ege.jpg

 

Ik heb de steel goed in de beits gezet ivm rotten en uitdrogen, hij zal morgen ochtend wel klaar zijn met drogen.

 

Ik vind het leuk om dingen DIY van hout te maken, dus als je suggesties hebt voor volgende week, dan hoor ik t graag!

 

Grtz,

 

IMLX

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...