Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Een tweedaagse workshop over het herkennen en gebruik van wilde planten. We verzamelen deze dagen zoveel mogelijk ons eten (plantaardig) uit de natuur. De workshop vindt plaats in een afgelegen natuurgebied, waar eenvoudig gekampeerd kan worden.

 

Voor meer info zie:

 

http://dezelfredzamebuitenmens.blogspot.nl/2014/05/workshop-wilde-planten.html

 

 

(dit bericht werd geplaatst met toestemming van Mr. Gold).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast morningglory

@dezelfredzamebuitenmens

 

Lijkt me een interessante workshop en lijkt me leerzaam om te volgen! Ben al tijdje op zoek naar een workshop in de richting. Maar kan je misschien wat meer vertellen over je achtergrond en waarom je "geschikt" en genoeg kennis hebt om deze cursussen te geven? Ik zal waarschijnlijk over je introductie heen gelezen zijn maar kon alleen enkele postings vinden en de link naar je blogspot. Het zou alleen lullig zijn als we een workshop volgen en we daarna door kunnen naar de eerste hulp vanwege een of andere vage vergiftiging ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dezelfredzamebuitenmens

 

Lijkt me een interessante workshop en lijkt me leerzaam om te volgen! Ben al tijdje op zoek naar een workshop in de richting. Maar kan je misschien wat meer vertellen over je achtergrond en waarom je "geschikt" en genoeg kennis hebt om deze cursussen te geven? Ik zal waarschijnlijk over je introductie heen gelezen zijn maar kon alleen enkele postings vinden en de link naar je blogspot. Het zou alleen lullig zijn als we een workshop volgen en we daarna door kunnen naar de eerste hulp vanwege een of andere vage vergiftiging ;-).

 

Bill is een ervaren bushcrafter met een goede reputatie binnen de bushcraftwereld.

Ik durf zelfs te zeggen dat ik nog een hoop van hem kan leren.

Niet zomaar de eerste de beste dus en het zou voor velen een hele leuke en leerzame ervaring zijn ;)

@prepper053 ssssssst........ :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tweedaagse workshop over het herkennen en gebruik van wilde planten. We verzamelen deze dagen zoveel mogelijk ons eten (plantaardig) uit de natuur. De workshop vindt plaats in een afgelegen natuurgebied, waar eenvoudig gekampeerd kan worden.

 

Voor meer info zie:

 

http://dezelfredzamebuitenmens.blogspot.nl/2014/05/workshop-wilde-planten.html

 

 

(dit bericht werd geplaatst met toestemming van Mr. Gold).

 

Leuk idee en zeker iets waar ik nog kennis is nodig heb, maar ook wij zijn die datum niet in Nederland dus gaat het deze keer voorbij. Wat ik wel frappant vind staat in de voorwaarden:

workshop wilde planten. Bij annulering tot 4 weken voor aanvang van de workshop krijg je een kwart van het bedrag terug gestort. Bij annulering van 4 tot 2 weken voor aanvang van de workshop krijg je de helft van het bedrag terug gestort. Bij annulering vanaf twee weken voor aanvang van de workshop krijg je geen geld retour.

Dus op tijd afmelden is duurder dan tussen 2-4 weken van te voren afmelden? En waar zitten die kosten precies in? En bij annulering 3 maanden van te voren krijg je nog steeds niet al je geld terug?? Dat komt op mij over als verduistering

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk idee en zeker iets waar ik nog kennis is nodig heb, maar ook wij zijn die datum niet in Nederland dus gaat het deze keer voorbij. Wat ik wel frappant vind staat in de voorwaarden:

 

Dus op tijd afmelden is duurder dan tussen 2-4 weken van te voren afmelden? En waar zitten die kosten precies in? En bij annulering 3 maanden van te voren krijg je nog steeds niet al je geld terug?? Dat komt op mij over als verduistering

 

ik denk dat het ermee te maken heeft dat hij een bepaald mensen inpland per cursus om aan elke persoon voldoende aandacht te kunnen geven. Bij dit type cursussen ga ik ervan uit dat hij niet zomaar met cursisten kan gaan schuiven als er iemand uitvalt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat het ermee te maken heeft dat hij een bepaald mensen inpland per cursus om aan elke persoon voldoende aandacht te kunnen geven. Bij dit type cursussen ga ik ervan uit dat hij niet zomaar met cursisten kan gaan schuiven als er iemand uitvalt.

 

Dan nog lijkt het me dat wanneer je 4 weken of eerder afmeld je gewoon al het geld terug zou moeten krijgen, lijkt mij dan ook een typfout in de voorwaarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan nog lijkt het me dat wanneer je 4 weken of eerder afmeld je gewoon al het geld terug zou moeten krijgen, lijkt mij dan ook een typfout in de voorwaarden.

 

In dat geval loont het de moeite om je pas op het laatste moment aan te melden als je niet zeker weet of je ook daadwerkelijk kunt ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tweedaagse workshop over het herkennen en gebruik van wilde planten. We verzamelen deze dagen zoveel mogelijk ons eten (plantaardig) uit de natuur. De workshop vindt plaats in een afgelegen natuurgebied, waar eenvoudig gekampeerd kan worden.

 

Voor meer info zie:

 

http://dezelfredzamebuitenmens.blogspot.nl/2014/05/workshop-wilde-planten.html

 

 

(dit bericht werd geplaatst met toestemming van Mr. Gold).

 

Het lijkt me zeer interessant, en zal mij en de kinderen ook veel noodzakelijke kennis opleveren.

Vraagje... is er ook een kinderkorting. :confused: Ze zijn 11 en 13 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me zeer interessant, maar ik vind de kosten wel hoog. Maar wie ben ik. Lijkt me wel een functionele cursus. Hoeveel blijft er hangen na twee dagen?

 

Ik had al gehoord dat dit soort cursussen gegeven worden in de stille kern van Zeewolde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt mij erg veel informatie in die twee dagen; 40 planten/kruiden herkennen, 20 gebruiken, vuur maken (vuurboog?), touw maken, bouwen van een onderkomen, water zuiveren....

Dat is erg veel in die twee dagen is mijn eigen ervaring. Wellicht dat een 'uitgekleed' programma effectiever is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reacties.

 

@ prepper 053. Overnachting is vanzelfsprekend met toestemming van de eigenaar. Eigenaar is - op hoofdlijnen - inhoudelijk op de hoogte van de workshop.

 

@ morningglory. Het welzijn van een ieder staat voorop. Ik zou het verschrikkelijk vinden als iemand ziek zou worden door het eten van iets verkeerds. Soorten die we tijdens de workshop eten, eet ik zelf regelmatig. Het zijn gemakkelijk te herkennen soorten.

 

M'n achtergrond. Vanaf 1986 tot op heden bewust bezig met planten, bomen en struiken. Vanaf 2007 zijn daar paddenstoelen bij gekomen. Hoe? Opleiding: LBO en MBO tuinbouwschool, HBO Bosbouw, HBO Tuin- en Landschapsinrichting, HBO Tuinkunst en Parken. Heb daar goed leren kijken naar planten. M'n hoogste cijfers scoorde ik op plantenkennis… Leuk! Ik herken veel planten in een oogopslag.

 

En veel lezen over het onderwerp. Maar op een gegeven moment wil je aan de slag. Ik leef soms een dag, een weekend of meerder dagen buiten en leef dan van het land. Zie bijvoorbeeld dit artikel in mijn blog : http://dezelfredzamebuitenmens.blogspot.nl/2013/08/vijf-dagen-leven-van-het-land.html

 

@ Gamble. Dank voor je support!!! :)

 

@ leidseprepper. Er zijn geen andere data gepland.

 

@ houthe. Ik doe niet aan geld verduisteren. Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben.

 

@CrossbowClan. Ik ben bang dat kinderen van 11 en 13 wat moeite hebben met de focus?

 

@rumble. Wat blijft hangen? Dat hang af van wat je met je opgedane kennis doet.

 

@Eskimojager. We gaan geen hutten bouwen. We gaan geen vuurboogset in elkaar knutselen. Daar is, zoals je zelf ook aangeeft, geen tijd voor. Wel laat ik je soorten zien die geschikt zijn om een vuurboog van te maken. We gaan geen onderkomens maken maar wel bouwwerken bekijken die van natuurlijke materialen gebouwd zijn.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén zo'n weekend per maand volgeboekt krijgen daar kan je van leven...lijkt me goede motivatie voor die prijs.

Helaas is het inderdaad een bedrag wat ik niet kan uitgeven. Ook niet wil.

Ik wil kennis delen, geen kennis kopen. Maar dat heeft meer met mijn levensfilosofie te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén zo'n weekend per maand volgeboekt krijgen daar kan je van leven...lijkt me goede motivatie voor die prijs.

Helaas is het inderdaad een bedrag wat ik niet kan uitgeven. Ook niet wil.

Ik wil kennis delen, geen kennis kopen. Maar dat heeft meer met mijn levensfilosofie te maken.

 

Prijs is drastisch gezakt. Prijs positionering is nieuw voor mij. Ik wil de workshop laagdrempelig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dezelfredzamebuitenmens,

 

Allereerst een dikke kudo voor je blog, die lees ik met liefde.

 

Dan nu een kritische noot.

Er zitten hier veel budgetpreppers op het forum. Ook aardig wat mensen die niet veel te spenderen hebben.

Ik vroeg mij derhalve af hoe je aan de prijs van 99 euro bent gekomen?

 

Greener

 

Dank voor het lezen van m'n blog. De plaatjes zijn ook leuk he?

 

Prijs workshop is drastisch gezakt. Prijs positionering is nieuw voor mij. Ik wil de workshop laagdrempelig hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me zeer interessant, maar ik vind de kosten wel hoog. Maar wie ben ik. Lijkt me wel een functionele cursus. Hoeveel blijft er hangen na twee dagen?

 

Ik had al gehoord dat dit soort cursussen gegeven worden in de stille kern van Zeewolde.

 

Prijs is drastisch gezakt. Prijs positionering is nieuw voor mij. Ik wil de workshop laagdrempelig hebben.

 

Mijn kosten zijn opgebouwd uit huur terrein, vervoer, eten. Daarnaast een paar investeringen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...