Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Inkoop actie] 'Doe-het-zelf complete hechtset'


Aanbevolen berichten

Beste lezers,

 

Er is een mogelijkheid om bij genoeg animo een inkoop actie te doen bij Edustitch.

 

Ze bieden aan 'Complete hechtcursus in één doos' "Pro"

 

Leer zelf hechten in je eigen tijd met de ‘Complete hechtcursus in één doos' van EduStitch

Zelf leren hechten doe je met de complete hechtset PRO van EduStitch. De PRO is een complete hechtcursus in één doos waarbij je naast een hechtmat (de kunsthuid) met houder en de benodigde instrumentaria, tevens een complete handleiding én instructievideo's geleverd krijgt om direct aan de slag te gaan. Kortom: een doe-het-zelf hechtcursus om onbeperkt mee te kunnen oefenen in je eigen tijd om je zo de diverse hechttechnieken volledig eigen te maken.

De inhoud van de hechtset PRO:

- 1x het EduStitch hechtmatje (groen)
- 1x de houder PRO met 1 zuignap
- 1x chirurgisch (Adson) pincet
- 1x naaldvoerder (Mayo-Hegar)
- 2x losse naald (traumatisch)
- 1x klosje nylondraad
- 1x los koord ten behoeve van het aanleren van manueel knopen
- 1x handleiding
- 1x zakkaartje
- 1x inloggegevens voor de instructie video’s die je op deze website kunt 
 vinden onder video's.

De lesmethode bestaat uit:
- Een door professionals samengestelde complete handleiding met een theorie- en praktijkgedeelte;
- Meer dan 10 Nederlands ingesproken instructievideo's die je online onbeperkt kunt bekijken om te oefenen;
- Een uniek door EduStitch ontwikkeld zakkaartje om altijd bij je te dragen als geheugensteuntje.


Toelichting inhoud pakket:

kwalitatieve hechtmat met houder

Het EduStitch hechtmatje is uit duurzame en niet giftige siliconen vervaardigd. Het matje is opgebouwd uit meerdere lagen zodat de hechting niet zomaar uitscheurt en de huid wordt hierdoor goed nagebootst. Het matje is hierdoor uitermate geschikt voor het aanleren van transcutane hechttechnieken. Het matje is niet geschikt om intracutaan te leren hechten. De doorlopende intracutane hechttechniek komt wel uitgebreid aan bod in de handleiding en maakt deel uit van de instructievideo's. Je kunt je deze techniek dus zelf eigen maken, bijvoorbeeld met behulp van dierlijk materiaal.

 

handleiding hechttechnieken
In de bijgeleverde handleiding staat (naast allerlei praktische tips) achter-grondinformatie over steriel werken, wondgenezing en de keuze van hecht- materiaal. Tevens worden er in de handleiding verschillende hechttechnieken uitgelegd en worden kleine operatieve ingrepen gedemonstreerd die je tevens kunt bekijken op de bijbehorende instructievideo's.

instructievideo's
Deze video’s kun je online bekijken waardoor je je beter kunt voorbereiden op de praktijk. Met het losse koord kun je leren hoe je manueel moet knopen, een techniek die veel gebruikt wordt in de praktijk, met name in de buik en voor subcutis hechtingen. 

Inclusief handig zakkaartje
Het zakkaartje is jouw hulpmiddel: altijd bij de hand. Wat moet je wel en niet doen, welke draad gebruik je wanneer..., wat moet je doen als het trauma zich 1 uur geleden heeft afgespeeld ten opzichte van 13 uur... je leest het allemaal op 1 klein kaartje wat je altijd bij je draagt.


Met je eigen EduStitch hechtset PRO kun je zo vaak oefenen met hechten en knopen als je maar wilt totdat je de technieken volledig beheerst!

 

Is hier vanuit de community interesse voor en wat zou je hiervoor maximaal voor willen betalen?

 

Ben ook erg benieuwd wat onze hecht expert @Keyser Suze van dit product vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@Mr. Gold @Simurgh

 

Ik wil niet bepalen wat iedereen nodig heeft. Wel wil ik een advies geven over kwaliteit. De set van EDUSTITCH is chirurgisch gezien niet erg uitgebreid, maar bevat wel een handig kussentje om te oefenen. Het kost dan wel 85 euro. Je hebt dan ook een pincet en een naaldvoerder (hechttang).

 

Zonder al die poespas (instructievideo's, oefenkussentje) heb je een zelfde kwaliteit instrumenten, maar dan voor 26 euro 1 x Anatomisch pincet 14cm, - 1 x Chirurgisch pincet 14cm, - 1 x Chirurgische schaar spits/stomp 14cm,- 1 x Naaldvoerder Mayo-Hegar 16cm en dan kun je voor dus voor 60 euro aan hechtdraad aanschaffen bijvoorbeeld twee of drie dozen Mariderm - zie hier http://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d523.html

 

hechtset.jpg.f02671d4de73a603a847444480df923c.jpg

 

De beste kwaliteit instrumenten kost je 60 euri's. Zie afbeelding hierboven.

 

Mijn voorstel: de mensen die willen leren hechten kopen een set naar keuze (A of B kwaliteit - en vergeet de draadjes niet!) en INVESTEREN ALLEN in een éénmalige bijdrage voor de aanschaf van twee of drie Edustitch pakketten. Die ROULEREN dan onder de mensen die willen leren hechten. Op de SC in Nunspeet en op nog twee losse dagen die we kunnen plannen later dit jaar, organiseren we / ik dan nog lesdagen.

 

Stel we zijn met 20 personen. Dan kosten twee setjes oefenmateriaal bij een vaste prijs van 85 euro 170 euro gedeeld door 20 = 8,50 euro per persoon. Tel daarbij op dat je wel iedere keer weer nieuwe naalden nodig hebt, dat kost je hooguit 1,50 dus voor een tientje investeer je in een oefenprogramma. Plus een doos hechtdraad en bijvoorbeeld B kwaliteit (wat overigens prima is voor een operatie of tien-twintig zonder dat je het veel aan minder kwaliteit merkt) setje is dat dan.....23 euro hechtingen 26 euro hechtset en een tientje oefenspul = 60 euro. Dan kun je direct aan de slag, kun je drie keer oefenen onder begeleiding (moet je wel naar de SC of één van de hecht-dagen) en als het setje rouleert en bij jou in huis is kun je net zo vaak oefenen als je wenst. Mocht de aanschaf van de Edustitch setjes een probleem zijn, dan wil ik financieel wel voorschieten, maar ik ga liever niets er bij inschieten. Ook geef ik hierbij dan de voorkeur aan dat ik voor de instructiedagen niet verder reis dan provincie noord / zuid holland en utrecht. Moet voor mij ook leuk blijven. En een tientje voor een cursus.....de cursus van Edustitch kost je bijna 100 euro.....

 

Een alternatief is deze oefenset om te leren hechten, zonder video.....

hechtset2.jpg.3eeb284412ae956148e2b316dac1a9d9.jpg

 

Dat kost nog minder, kunnen er meerdere worden gekocht voor een tientje de man. En ik maak me sterk dat Youtube niet barst van de video's over hechten....hier een Engelse versie op de varkenspoot, sorry - pig leg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb natuurlijk weer een afwijkende mening, sorrie...

 

Waarom nou niet die set 2 van KS maar dan met 3 maten (meest gebruikte) hechtnaalden van elk 4 stuks.

Met drie diktes hechtgaren ( afgestemt op de naalden) van laten we zeggen elk minstens 100 meter (ik weet niet of zelfoplossende draad lang houdbaar is dat is wel een voorwaarde natuurlijk.. Anders de niet oplossende garen)

 

Dan kun je een heel dorp aan elkaar naaien mocht dat nodig zijn.

Na de eerste 20 cm hechten heb je ervaring genoeg :cool:

In het geval van shtf wil je kunnen hechten niet de schoonheidsprijs winnen?

En volgens mij moet je dat bij een afname van 50 stuks voor niet al te veel geld kunnen ?

(Naalden en draad zijn toch de kosten niet)

 

Koop er nog een liter (of meer) pure alcohol bij (25 euri).

 

Dan bestel ik ook nog een setje, al weet ik echt niet waar ik mijn hechtspullen ooit nog allemaal voor zou moeten gaan gebruiken.

Dan moet er wel een besmettelijke huidscheur ziekte uitbreken volgens mij.....

 

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb natuurlijk weer een afwijkende mening, sorrie...

 

Waarom nou niet die set 2 van KS maar dan met 3 maten (meest gebruikte) hechtnaalden van elk 4 stuks.

Met drie diktes hechtgaren ( afgestemt op de naalden) van laten we zeggen elk minstens 100 meter (ik weet niet of zelfoplossende draad lang houdbaar is dat is wel een voorwaarde natuurlijk.. Anders de niet oplossende garen)

 

Dan kun je een heel dorp aan elkaar naaien mocht dat nodig zijn.

Na de eerste 20 cm hechten heb je ervaring genoeg :cool:

In het geval van shtf wil je kunnen hechten niet de schoonheidsprijs winnen?

En volgens mij moet je dat bij een afname van 50 stuks voor niet al te veel geld kunnen ?

(Naalden en draad zijn toch de kosten niet)

 

Koop er nog een liter (of meer) pure alcohol bij (25 euri).

 

Dan bestel ik ook nog een setje, al weet ik echt niet waar ik mijn hechtspullen ooit nog allemaal voor zou moeten gaan gebruiken.

Dan moet er wel een besmettelijke huidscheur ziekte uitbreken volgens mij.....

 

K a n s

 

Naalden worden bot.....en zijn zeer lastig te slijpen. Kant en klare naald met draad is duur......maar werkt 20x makkelijker en minder pijnlijk (er van uitgaande dat je geen verdoving hebt). Een setje naalden heb ik vorig jaar ook al aangeboden stuk of 20 voor slechts 2,50 euro maar die wilde nauwelijks iemand hebben. Tsja, waarom ik me dan nog inspan....

 

Mensen, hak een knoop door, maak een plan, liefst ZSM ivm eventuele bestellingen die je doet / gedaan kunnen worden voor je hechtspullen.....dan heb je er 16 mei profijt van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok goed punt ( met een fijne wetsteen geen probleem, denk ik nog nooit geprobeert :o) dus maak van die 3 * 4 naalden, 3* 40 naalden.

 

Hechten oefenen deden we vroeger toch op een stukkie spek?

Toen hadden we ook nog geen mooie naam ervoor maar waren de meetings wel overzichtelijk :cool:

 

K a n s

Naalden worden bot.....en zijn zeer lastig te slijpen. Kant en klare naald met draad is duur......maar werkt 20x makkelijker en minder pijnlijk (er van uitgaande dat je geen verdoving hebt). Een setje naalden heb ik vorig jaar ook al aangeboden stuk of 20 voor slechts 2,50 euro maar die wilde nauwelijks iemand hebben. Tsja, waarom ik me dan nog inspan....

 

Mensen, hak een knoop door, maak een plan, liefst ZSM ivm eventuele bestellingen die je doet / gedaan kunnen worden voor je hechtspullen.....dan heb je er 16 mei profijt van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik zeggen laten we een workshop doen op de SC waarbij:

 

- Iedereen z'n eigen hechtset meeneemt > Gratis

- We als groep een lading hechthuiden kopen (alternatieve keyser optie) > 10 a 15 euro pp

- We als groep een lading hechtdraden kopen (alternatieve keyser optie) > 10 a 20 euro pp

 

Velen zullen al zoiets in hun EHBO-kit of dergelijke hebben zitten gok ik en zo kunnen we voor 2 tot 3 tientjes? in feite knutselen tijdens de workshop pp de SC en een extra setje mee naar huis om nog is zelf in alle rust te oefenen?

 

(Indien mensen dit een goede suggestie vinden graag dit bericht plussen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn plan al gemaakt n.a.v. het topic http://preppers.nl/forum/threads/9580-Review-Surgical-Kit.

Past aardig goed bij het hier door keyser suze geopperde alternatief van een medium kwaliteit hechtset aangevuld met een voorraadje naald-draad. @Keyser Suze : kun je een advies geven over de op voorraad te nemen lengtes, diameters etc

 

kant en klaar draad en naald zijn bijna altijd 45 cm. Aan dunne draadjes heb je weinig - je gaat geen plastische chirurgie doen, dus 3x0 of 2x0 (ook vaak als 3.0 en 2.0 aangeduid). De draad zit IN de naald, dus minder AUW. Ik zelf heb heel aantal van die kant en klaar draadjes en ALS BACKUP ook wat losse naalden - dan kun je er desnoods visdraad indoen om te hechten. Losse naalden zijn groter, maken meer kapot en doen meer zeer.

 

Oplosbare hechtingen heb je weinig tot niets aan als je geen chirurgische kwaliteiten hebt. Vergeet dat dus.

 

NB: Naalden breken nogal eens, zeker bij oefenen en als je voor de eerste paar keer iets hecht. Koop er dus genoeg....

Link naar reactie
Delen op andere sites

kant en klaar draad en naald zijn bijna altijd 45 cm. Aan dunne draadjes heb je weinig - je gaat geen plastische chirurgie doen, dus 3x0 of 2x0 (ook vaak als 3.0 en 2.0 aangeduid). De draad zit IN de naald, dus minder AUW. Ik zelf heb heel aantal van die kant en klaar draadjes en ALS BACKUP ook wat losse naalden - dan kun je er desnoods visdraad indoen om te hechten. Losse naalden zijn groter, maken meer kapot en doen meer zeer.

.

Ik was al eens op deze site wezen verkennen http://www.praxisdienst.nl/nl/Verbandmateriaal/Wondsluiting/Hechtmateriaal/ maar ik heb het idee dat ze daar goochelen met de dikteaanduiding want ik zag een aanduiding van een draadje 3.0 met tussen haakjes 2/0

En @Keyser Suze wat betekent de aanduiding DS ?

Edit: DS staat voor lengte van de naald ben ik inmiddels achter, maar wat heeft dan de voorkeur bij bijvoorbeeld draad 3/0 een DS19 of DS24 ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was al eens op deze site wezen verkennen http://www.praxisdienst.nl/nl/Verbandmateriaal/Wondsluiting/Hechtmateriaal/ maar ik heb het idee dat ze daar goochelen met de dikteaanduiding want ik zag een aanduiding van een draadje 3.0 met tussen haakjes 2/0

En @Keyser Suze wat betekent de aanduiding DS ?

Edit: DS staat voor lengte van de naald ben ik inmiddels achter, maar wat heeft dan de voorkeur bij bijvoorbeeld draad 3/0 een DS19 of DS24 ?

 

kan verwijzen naar de naaldvorm of naar de leverancier - beide zijn mogelijk. Google?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik zeggen laten we een workshop doen op de SC waarbij:

 

- Iedereen z'n eigen hechtset meeneemt > Gratis

- We als groep een lading hechthuiden kopen (alternatieve keyser optie) > 10 a 15 euro pp

- We als groep een lading hechtdraden kopen (alternatieve keyser optie) > 10 a 20 euro pp

 

Velen zullen al zoiets in hun EHBO-kit of dergelijke hebben zitten gok ik en zo kunnen we voor 2 tot 3 tientjes? in feite knutselen tijdens de workshop pp de SC en een extra setje mee naar huis om nog is zelf in alle rust te oefenen?

 

(Indien mensen dit een goede suggestie vinden graag dit bericht plussen)

 

Plus.

 

Tien tekens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik zeggen laten we een workshop doen op de SC waarbij:

 

- Iedereen z'n eigen hechtset meeneemt > Gratis

- We als groep een lading hechthuiden kopen (alternatieve keyser optie) > 10 a 15 euro pp

- We als groep een lading hechtdraden kopen (alternatieve keyser optie) > 10 a 20 euro pp

 

Velen zullen al zoiets in hun EHBO-kit of dergelijke hebben zitten gok ik en zo kunnen we voor 2 tot 3 tientjes? in feite knutselen tijdens de workshop pp de SC en een extra setje mee naar huis om nog is zelf in alle rust te oefenen?

 

(Indien mensen dit een goede suggestie vinden graag dit bericht plussen)

 

Ik doe mee .... ik ben erg gehecht aan mijn gezondheid.;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...