Ga naar inhoud
GENEGEERD

Top 4 waarom jij niet een BO in het bos overleeft


Lekker

Aanbevolen berichten

Een heerlijk relativerend stukje over waarom de meeste mensen het niet zouden overleven bij een bug out situatie.

Wel gezien vanuit US perspectief, maar wel ontnuchterend. Haal de vuurwapens uit het stukje en het is ook toepasbaar op NL of west EU.

 

"There are many reasons why bugging out just in general is probably the worst idea you can have in a real-life SHTF scenario. We went into detail about this topic in THIS article. However, it seems that not only are a lot of preppers insisting on bugging out for practically any disaster scenario, but that many of them are planning on grouping up like some para-military pack of wannabe Rambos and “living off the land” and shooting anything and anyone that moves"

 

En vooral dit is bijna on amerikaans!

"You see, these (and many others) are REAL disasters that you WILL face in the coming days. So, with that being said, maybe instead of arguing with someone on Facebook about “the best way to set up firing teams”, … make a real bug out plan, practice it, document it, prepare for it… and most importantly, try to keep some perspective and reality in your preps and your plans. The rest of the world already thinks we’re nut-jobs; we don’t need to prove them right."

 

Hele artikel hier:

http://ready4itall.org/the-top-4-reasons-why-youre-not-going-to-survive-bugging-out-to-the-woods/

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Daar heb je nog bossen, hier - op de Ardennen na en die zijn niet zo wild - heb je helemaal geen bos de naam waardig. De meesten denken ook dat overleven in een bos zoiets is als in de zomer even gaan kamperen met hun halve huishouden. We zijn in feite allemaal stadsmussen. Ik moet altijd lachen als sommigen bezig zie en hoor "enkel een mes en een stuk flint" en daarbij maar zwaaien met het SAS survival boek van Wiseman.

 

Het overgrote deel haalt zijn eigen overlevingskansen omlaag door op stap te gaan, maar ja, wat baten kaars en bril....

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH=CONFIG]10099[/ATTACH]

 

Ook onervaren mensen, maar leefden toch een hele tijd in de bossen

 

 

 

Defiance is een oorlogsfilm uit 2008 geregisseerd door Edward Zwick. Het verhaal speelt zich af in de oostelijke delen van nazi-Duitsland-bezet Polen (tegenwoordig in het westen van Wit-Rusland) tijdens de Tweede Wereldoorlog, de film is gebaseerd op Nechama Tecs Defiance: The Bielski Partisans, dat weer gebaseerd is op het ware verhaal van de Bielski-partizanen. Tecs boek beschreef hoe Poolse Joden samenkwamen voor bescherming en om weerstand te bieden aan de Duitse bezetting van hun vaderland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onervaren uit jou oogpunt, 60 jaar geleden stonden ze veel dichter bij de natuur. De mensen waren gewend zonder koelkast, vriezer, supermarkt en elektronika te leven, wekken en een eigen groentetuin was normaal. 80 % leefde op boerderijen, zonder traktoren is daar voor heel veel mensen werk.

Een boerderij was toen een min of meer zelfvoorzienende gemeenschap die zelf slachte en brood bakte.

 

Enorm veel kennis is verloren gegaan en komt ook niet terug, hoeveel mensen kunnen jagen, slachten, groente verbouwen............

En kijk dan niet naar jezelf. De meeste preppers kunnen of leren dat maar daarbuiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onervaren uit jou oogpunt, 60 jaar geleden stonden ze veel dichter bij de natuur. De mensen waren gewend zonder koelkast, vriezer, supermarkt en elektronika te leven, wekken en een eigen groentetuin was normaal. 80 % leefde op boerderijen, zonder traktoren is daar voor heel veel mensen werk.

Een boerderij was toen een min of meer zelfvoorzienende gemeenschap die zelf slachte en brood bakte.

 

Enorm veel kennis is verloren gegaan en komt ook niet terug, hoeveel mensen kunnen jagen, slachten, groente verbouwen............

En kijk dan niet naar jezelf. De meeste preppers kunnen of leren dat maar daarbuiten?

Vergis je niet in de flexibiliteit en aanpassingsvermogen van de mens!

Je zal er nog versteld van staan waartoe mensen in staat blijken te zijn als het echt nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergis je niet in de flexibiliteit en aanpassingsvermogen van de mens!

Je zal er nog versteld van staan waartoe mensen in staat blijken te zijn als het echt nodig is.

 

Vooral dat inderdaad. Alleen zijn de situaties in het heden wel zodanig ernstig dat als het mis gaat er geen tijd meer is voor flexibiliteit of aanpassingsvermogen van de mens. Dat is de reden ook waarom ik prep. Ik ben mens en zal dus niet alles kunnen leren omdat ik bij lange na niet in situaties terecht kom die er om vragen. Maar het feit dat ik tenminste een basis heb om op terug te vallen mocht het nodig zijn is wel hetgeen wat mijn overleveningskansen vergroot (onervaren of niet).

 

Dat zie ik toch voor een groot deel van de bevolking niet gebeuren als je basis zwaar te wensen overlaat/afhankelijk houdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergis je niet in de flexibiliteit en aanpassingsvermogen van de mens!

Je zal er nog versteld van staan waartoe mensen in staat blijken te zijn als het echt nodig is.

 

 

Klopt, maar hoeveel mensen blijven er zo over na een paar maand (zelfs in steden vriezen er daklozen dood in de winter)...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik moet soms vloeken lachen of in mijn haren krabben( die ik niet heb ) dat er zoveel mensen ( preppers ) zijn die in de bossen willen overleven na een SHTF met hun boog of luchtbuks . Om wild te verschalken . Ik weet zeker als je 0 ervaring heb met jagen je van een kale ( jacht ) reis terug in jou basis kamp komt . En je zal een baard hebben tot aan je navel als je het eerste wild boven jou vuurtje hebt hangen . Met uitzondering van misschien een merel .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik moet soms vloeken lachen of in mijn haren krabben( die ik niet heb ) dat er zoveel mensen ( preppers ) zijn die in de bossen willen overleven na een SHTF met hun boog of luchtbuks . Om wild te verschalken . Ik weet zeker als je 0 ervaring heb met jagen je van een kale ( jacht ) reis terug in jou basis kamp komt . En je zal een baard hebben tot aan je navel als je het eerste wild boven jou vuurtje hebt hangen . Met uitzondering van misschien een merel .

 

Geert

 

Precies. 123456

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik moet soms vloeken lachen of in mijn haren krabben( die ik niet heb ) dat er zoveel mensen ( preppers ) zijn die in de bossen willen overleven na een SHTF met hun boog of luchtbuks . Om wild te verschalken . Ik weet zeker als je 0 ervaring heb met jagen je van een kale ( jacht ) reis terug in jou basis kamp komt . En je zal een baard hebben tot aan je navel als je het eerste wild boven jou vuurtje hebt hangen . Met uitzondering van misschien een merel .

 

Geert

 

Voor velen zal de romantiek van het bosleven er snel af zijn als de maag knort

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik moet soms vloeken lachen of in mijn haren krabben( die ik niet heb ) dat er zoveel mensen ( preppers ) zijn die in de bossen willen overleven na een SHTF met hun boog of luchtbuks . Om wild te verschalken . Ik weet zeker als je 0 ervaring heb met jagen je van een kale ( jacht ) reis terug in jou basis kamp komt . En je zal een baard hebben tot aan je navel als je het eerste wild boven jou vuurtje hebt hangen . Met uitzondering van misschien een merel .

 

Geert

Kan alleen maar instemmen met @Geert zijn bericht .,Heb vaak genoeg mee gaan jagen met ervaren jagers op groot en klein wild én dan soms nog van een kale reis thuisgekomen...

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf te wedden dat ik 1000 man kan verstoppen in het thüringer wald zonder dat iemand ze kan vinden.

Vlak bij mijn BOL lopen de herten te Burlen zodat ik ze 's nacht gewoon kan besluipen en met een knuppel de hersens ik kan slaan, als ik dat zou willen (doe ik natuurlijk nu niet).

Beekjes en bronnen genoeg of sneeuw in de winter tot in het voorjaar op de Schneekopf en de Sommerbachskopf of de Große Beerberg

 

Dus kom me niet aan met geen overlevingskansen in de bossen:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf te wedden dat ik 1000 man kan verstoppen in het thüringer wald zonder dat iemand ze kan vinden.
120 km lang en 35 km breed ...ja, ik geloof dat je daar wel 1000 man/vrouw kwijt kan.

 

 

Het bos hier aan de wijk is nog niet eens 120 meter lang en 35 meter breed, en dat voor 15000 man/vrouw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf te wedden dat ik 1000 man kan verstoppen in het thüringer wald zonder dat iemand ze kan vinden.

Vlak bij mijn BOL lopen de herten te Burlen zodat ik ze 's nacht gewoon kan besluipen en met een knuppel de hersens ik kan slaan, als ik dat zou willen (doe ik natuurlijk nu niet).

Beekjes en bronnen genoeg of sneeuw in de winter tot in het voorjaar op de Schneekopf en de Sommerbachskopf of de Große Beerberg

 

Dus kom me niet aan met geen overlevingskansen in de bossen:cool:

 

Dat zal wel maar kassel, erfurt, weimar,..... dat zijn meer dan 1000 man.

1000 sprinkhanen vind je ook niet in een veld, maar een hele zwerm verandert alles

Als mijn 1,2. Miljoen `buren` het bos in gaan blijft er voor mij geen bambie over

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bottom line: 'Minder mensen en meer groen (bos)!'

 

Probleem opgelost :D!

Teksten met "minder minder minder" worden niet zo goed ontvangen in Nederland.

Meer bos, dat wil iedereen...maar dan gaan ze weer vechten over wie er moet dokken (zeker bij minder mensen) en in wiens achtertuin....

 

Afijn, probleem nog steeds niet opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er middenin...voorzichtig hoor,anders is mijn plek straks overbelast ;)

 

Origineel had ik er nog bij getypt: "En nu niet allemaal naar Drenthe verhuizen!"

Dat maar laten schieten, brengt wellicht teveel mensen op ideeën. ;)

 

Een beetje bos in de buurt is best handig om tijdelijk in te verdwijnen en met een beetje voorbereiding is dat prima te doen.

Proviand mee EN proberen een konijntje te strikken of visje te vangen met een zetlijn. Mocht je succes hebben scheelt dat weer proviand.

Als een soort Tarzan jarenlang in de wildernis te overleven is maar weinigen gegeven, net als de jacht op groot wild.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu nog een draadje met een top 4 waarom je een BI in de randstad niet gaat overleven.....

 

Midden in de stad of midden in de wildernis zijn beiden niet de beste keuze. Zoek het er tussenin.

1. Mensen als ik wonen er

2. Voedsel zal snel op zijn.

3. Watervoorzieningen zullen snel weg zijn.

4. Ziektes zullen snel uitbreken.

5. 1 t/m 4 herhalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Mensen als ik wonen er

2. Voedsel zal snel op zijn.

3. Watervoorzieningen zullen snel weg zijn.

4. Ziektes zullen snel uitbreken.

5. 1 t/m 4 herhalen

 

Daarom in dat geval met je gezin maar snel je prepvrienden in Drenthe gaan opzoeken. :)

 

Ik kijk voor situaties mbt tot preppen, SHTF, chaos graag naar 't verleden, bv WOII. Toen was het hier nog relatief goed te doen. De bezetter/collaborateur was hier vaak harder dan in de stad, maar beetje onder de radar blijven en je kon hier nog goed overleven en geluk heeft iedereen nodig. Nu geeft dergelijke geschiedenis geen garantie voor de toekomst, maar in elke situatie zullen er plekken zijn waar het rustiger is dan elders. Daar moet je zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...