Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 41
    urbanprepper
    Guest
    Zijn zoveel smaken die je kan maken.

Cardhu
    Guest
    Kijk, dat klinkt goed!
    Ik ben in het gelukkige bezit van een droogmachine. Zou je je recept voor beef jerkey willen posten?
    Ben zeer benieuwd!

urbanprepper
    Guest
    Niet veel aan hoor.
    Stuk rundvlees in dunne plakken snijden(dat gaat het best als het vlees half bevroren is).
    Een hele nacht laten marineren in een gripzak. Als marinade gebruik ik tiriyakisaus.
    Daarna in de oven. Oven op laagste stand, vlees aan sateprikkertjes laten hangen aan het rooster. Ovendeur een kiertje openhouden
    Zodat het vocht weg kan. Een oven tijd kan ik je niet geven want dat ligt aan jouw smaak hoe droog jij het vlees wilt.

Tip: snij al het vet weg want dar droogt niet goed en ziet er goor uit.

Cardhu
    Guest
    Dank je wel voor je recept.
    Ik denk dat dit ook in mijn droger moet lukken.
    Kan niet wachten om het te proberen, ben echt heel benieuwd!

urbanprepper
    Guest
    Waar heb jij de droger gekocht? Wat is het er voor een? Merk/type?

Cardhu
    Guest
    Heb een excalibur, 9 tray
    Het heeft een timer en je kunt de temperatuur instellen.
    Echt een fantastisch ding. We hebben hem gekocht via een goede vriendin in Duitsland (zijn daar aanzienlijk goedkoper)

urbanprepper
    Guest
    Zal eens googlen. Geen idee wat de prijsklasse van die dingen is. Wat droog jij er zoal mee en wat is dan de houdbaarheid?

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2012
    @urbanprepper:
    Ik heb goede ervaringen met StŲckli. Iets om mee te nemen in je vergelijking.

urbanprepper
    Guest
    Thnx.ga ik ook ff googlen

Cardhu
    Guest
    @urban prepper. Ik droog er van alles in: groenten (prei, ui, wortel, tomaten, champignons, paprika, zoete maÔs, etc) en fruit ( ananas (kan ook uit blik) appels, peren etc). Vooral ananas uit blik is gewoon net snoep, zo lekker. De appeltjes gaan er ook in als zoete koek. De groenten doen het super in soepen, stoofschotels, pastasauzen etc.
    Ik wil binnenkort eens proberen om roerei te drogen. Zag een post op YouTube dat dat erg goed te doen moet zijn. http://www.youtube.com/watch?v=NZTA4AheYNw
    Lijkt me erg handig bij het kamperen en voor in de Bob. Vacuum trekken en het is jarenlang houdbaar.
    Verder binnenkort eens beginnen met jerky

@LvM wat droog jij zoal?

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten