Ga naar inhoud
GENEGEERD

Koken met je noodvoorraad


Cardhu

Aanbevolen berichten

Het zal de vrouwelijk inslag zijn :), maar ik ben benieuwd of jullie ook koken met jullie (nood)voorraad en zo bekend bent met diverse recepten en het voedsel dat daarmee gemaakt wordt.

 

Stel, all hell breaks lose.

Je zit met je gezinnetje thuis met je noodvoorraad (bv graan of meel, zout, suiker, pasta, rijst, zonnebloemolie, paar blikken groenten en peulvruchten). Kun je hier dan ook daadwerkelijk een smakelijke maaltijd mee op tafel toveren?

 

Heb je voldoende recepten bij de hand (internet doet het uiteraard niet)

En heb je wel eens geprobeerd te koken met alleen dingen uit je 'droge' voorraad?

 

Ik vraag dit omdat we tot voor een jaar geleden alleen maar konden koken met kant en klare ingrediënten. Ik kon bijvoorbeeld alleen maar pannenkoeken bakken met zo'n kant en klaar mix: wist ik veel wat daar inzat en hoe je zelf je pannenkoekmeel maakt.

Ik ben bang dat als er zich een poep-ventilator scenario voordoet, een aantal preppers zich veilig wanen met een mooie voorraad aan basis producten. Echter als je niet weet wat je ermee moet doen, worden het wel heel erg moeilijke tijden als je dagelijkse voedsel bestaat uit droge rijst met bonen of pasta met suiker.

 

Ikzelf beschik over een enorme hoeveelheid recepten waarmee je vanuit je voorraad kunt koken.

En ik kook minstens eens per week een maaltijd vanuit de voorraad. Of het nu een zelfgebakken brood, een pasta met eigengemaakte saus (met gedroogde ingredienten en tomatenpuree uit pak), aardappelpuree met blikgroenten en hamburgers uit pak (Lupak oid) is, is om het even. Minstens eens per week komt er een maaltijd uit de voorraad op tafel.

Zo went mijn gezin aan dit eten en leer ik ermee te koken. En het scheelt ook nog een paar stuivers: ik koop bijvoorbeeld nooit meer kant en klaar pannenkoekmeel nu ik weet dat dat supermarktspul alleen maar bloem, zout en antiklonteermiddel is.