Pagina 9 van de 9 EersteEerste ... 789
Resultaten 81 tot 82 van de 82
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuickFix Bekijk Berichten
    Nou zijn die Russen echt geen domme jongens hoor (sommige "Westerse" technieken
    komen oorsponkelijk zelfs uit de USSR) en zo'n pak zal best werken als je veel in de
    weer moet met radarinstallaties (vanwege je werk), maar ik betwijfel of het echt zinvol
    is om je te beschermen tegen een EMP met zo'n pak want dat is "Slechts" een puls en
    geen langdurige blootstelling.

Maar ik weet dat je het niet zo serieus bedoelde als dat ik erop inging.
    Mij zul je niet zo snel horen roepen dat de russen in z'n algemeen domme jongens zijn als het om uitvindingen gaat.

Het pak an sich ken ik niet. Er staat ook niet vermeld waarvan het gemaakt is. Maar ik vermoed dat er een identieke geleidingslaag inzit als in het verhaal bij de tenten. Het gaat er om dat je een kooi van farady hebt of maakt.
    Je hebt ook artiesten die met een maliŽnkolder pak kunstjes uithalen met een Tesla spoel.

EMC, EMP EMS en EMI worden vaak door elkaar gebruikt en dat maakt het voor de leek een wat moeilijk beheersbaar onderwerp.
    Basis is elektro magnetische beÔnvloeding. Al dan niet contactloos (straling).
    Een puls is een snelle ophoging van de energie ten opzichte van de tijd. De impact of grote daarvan is dan weer afhankelijk van de bron.
    Een kernexplosie in de atmosfeer geeft een heel ander effect dan een zonnevlam die eerst nog door de bescherming van onze planeet heen moet. Wat dan ook weer afhankelijk is van de positie van de polen tov de zon.

Persoonlijk verwacht ik dat het pak een emp best wel zal doorstaan (afhankelijk van de grote van de piekwaarde).
    In ieder geval beter dan zonder pak. Overigens kan je misschien ook wel van het materiaal een opbergzak maken.
    Groet,

Wim
    www.petromax.nl

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2014
    Waar ik eerder op doelde is dat mensen (althans ik niet) geen elektronica bevatten die door elektro
    magnetische straling (puls of anderzijds) beschadigd kan raken.

Wetenschappelijk bezien is er nog geen ondersteunend bewijs dat hersenen beschadigd kunnen
    raken door langdurige blootstelling aan, bijvoorbeeld, in de buurt zijnde zend- of elektriciteitsmasten,
    maar zeker als je voor je werk veel in aanraking komt met hoge doseringen EM-straling, lijkt mij een
    dergelijk pak geen overbodige luxe, want in theorie *zou* EM-straling wel van invloed kunnen zijn op
    de integriteit van dierlijk weefsel, afhankelijk van dosering en frequentie.

Eigenlijk het magnetron (microgolf-oven voor onze zuiderburen) principe; deze heeft ook niet voor
    niets een kooi van Faraday.
    Unfortunately even with duct tape, this forum can't be fixed anymore.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Wat zit er in jouw BOB ?
    Door Amber in forum Rugzakken en tassen
    Reacties: 99
    Laatste Bericht: 27-07-15, 17:08
  2. Ooit raakt het op!
    Door xxmarijnw in forum Survival Algemeen
    Reacties: 47
    Laatste Bericht: 03-05-14, 15:07
  3. Reacties: 66
    Laatste Bericht: 04-12-12, 18:46
  4. jouw'n edc