Ga naar inhoud
GENEGEERD

Ik wil leren fluiten zonder vingers.


Kvgorp

Aanbevolen berichten

Wie kan mij leren fluiten zonder vingers? Met vingers, 1 hand, 2 handen lukt me allemaal wel ook op verschillende manieren. Ik sta alleen ook vaak op zee met iets in m'n handen en dan is het wel eens fijn om iemand z'n aandacht te trekken zonder dat ik m'n handen kan gebruiken.

 

Ik heb al heel wat YouTube filmpjes gekeken maar ik kom geen streep verder.

 

Wie o wie heeft de skills om me dit te leren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Kom je naar Shelter Camp? Zo ja, dan kan ik het je misschien leren, maar via tekst zonder fysieke aanwijzingen is het heeeel lastig....

Ik heb t geleerd door mijn tong net achter m'n boventanden tegen m'n gehemelte te drukken en dan net genoeg lucht door te laten om een fluit (of eerst eigenlijk slissss) geluid te maken. Ohja, en m'n mond in een soort rare glimlach te trekken om genoeg spanning te creëren om een fluit te maken. Maargoed, dat is dus makkelijk getypt en niet zo makkelijk gedaan :p, maar misschien heb je er wat aan :)

 

Edit: Maak een 'U'tje van je tong, zodat alleen de zijkanten tegen je gehemelte zitten en het midden los is om de lucht overheen te laten gaan. En dan een jaartje oefenen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie kan mij leren fluiten zonder vingers? Met vingers, 1 hand, 2 handen lukt me allemaal wel ook op verschillende manieren. Ik sta alleen ook vaak op zee met iets in m'n handen en dan is het wel eens fijn om iemand z'n aandacht te trekken zonder dat ik m'n handen kan gebruiken.

 

Ik heb al heel wat YouTube filmpjes gekeken maar ik kom geen streep verder.

 

Wie o wie heeft de skills om me dit te leren?

Ik kan je leren fluiten op twee handen.

Ga ik niet uitleggen, dat is onmogelijk, dat moet je zien.

Gaat lukken!

 

Om aandacht te trekken heb ik een jodel. Ook niet uit te leggen...maar klinkt als ...ehm...jodelen.

 

Totaal onzinnig maar wel weer grappig is muziek maken met twee lepels. het ierse lepelspelen...kan ik je ook leren. Bij gebrek aan mondharmonicakwaliteiten mijnerzijds dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lol ik zal nooit vergeten dat ik als klein jongetje op mijn vingers wilde leren fluiten. Uren oefenen tot dat ik zowat van stokje ging door zuurstof gebrek. Maar ik kan het nu wel, op alle vingers :)

Hard fluiten met de lippen of zoals sommigen kunnen door de tanden heb ik ook nooit geleerd.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Shush. Nee de sc gaat me echt niet lukken. Nunspeet is mij veel te ver om even langs te komen voor een paar uur en daar blijven gaat me niet lukken met een kleine van 1.

 

@AWOL. Precies. Dat kan ik ook maar ik wil zonder kunnen. Ik doe aan kitesurfen en dan heb je handen vol. Dit weekend ben ik geweest met super harde wind dan wil je dat kleine zenuwachtige kite landen en die moet iemand aanpakken het is fijn als je dan ff kunt fluiten om iemand z'n aandacht te trekken en niet je bar hoeft los te laten in windkracht 8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Shush. Nee de sc gaat me echt niet lukken. Nunspeet is mij veel te ver om even langs te komen voor een paar uur en daar blijven gaat me niet lukken met een kleine van 1.

 

@AWOL. Precies. Dat kan ik ook maar ik wil zonder kunnen. Ik doe aan kitesurfen en dan heb je handen vol. Dit weekend ben ik geweest met super harde wind dan wil je dat kleine zenuwachtige kite landen en die moet iemand aanpakken het is fijn als je dan ff kunt fluiten om iemand z'n aandacht te trekken en niet je bar hoeft los te laten in windkracht 8.

 

survival fluitje kopen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha. Roepen werkt ook niet bij windkracht 8. Geloof me. Heb ik geprobeerd.
Is bij zes al een probleem...maar mijn jodel werd toe wel gehoord. Maar goed, dat moet je dan maar even aanhoren, dan kan je zelf wel inschatten of het werken kan. Hoewel ik denk dat het bij windkracht acht ook wel lastig is om iets te vinden wat aandacht trekt...hoe doen andere dat?.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe andere dat doen. Vaak wordt je gewoon gezien. Met je vlakke hand een paar keer op het hoofd slaan is dan het internationale sein van ik wil landen of zal ik hem even voor je aanpakken. Vraag niet waarom. Ik heb het niet verzonnen. Dat is allemaal prima te doen tot 6 bft maar bij 8 wil je gewoon je handjes aan het stuur houden. De meeste ongelukken gebeuren op het stand namelijk en dat wil je niet mee maken. Een foutje en je bent een speelpopje van de wind. Lifeliner gegarandeerd.

 

 

De meeste gooien de kite bij die wind praktisch iemand op z'n kop van pak aan dat ding. Prima als je elkaar kent maar als je alleen bent tussen onbekende is dat lastiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oooo maken met je lippen, zodat ze net niet dicht zijn.

Lippen ook iets naar voren steken.

Puntje van je tong tegen de achterkant van je ondertanden duwen.

Zijkanten van je tong zacht tussen de kiezen doen - je tong wordt zo een soort glijbaan.

En dan blazen. De lucht mag niet langs de zijkant van jouw tong ontsnappen.

 

Vochtige lippen fluiten overigens beter, ze geleiden het geluid vloeiender.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de titel lees, lees ik verkeerdelijk 'Wil leren vingeren zonder fluit'... ligt dat nu aan mij of aan de titel? ;)

 

Als je geen vingers hebt, zal het willen maar niet kunnen fluiten toch het minste van je zorgen zijn? :D :D

niet leuk voor mensen met een grafisch geheugen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...