Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dual Survival Seizoen 4: Cody Lundin ontslagen


Aanbevolen berichten

Ik heb inmiddels de eerste twee afleveringen gezien van het nieuwe seizoen, wat opmerkelijk is is dat de afleveringen begonnen met een ruzie tussen Joe en Cody.

Daarna kwam de tekst, dat iemand van Dual Survival niet langer deel uitmaakt van de show.

 

Opgezocht wat ze daarmee bedoelen en ik ben er achter gekomen dat Cody Lundin is ontslagen uit het programma.

Op zijn Facebook pagina schrijft Lundin wat er aan de hand was https://www.facebook.com/pages/Cody-Lundin-Aboriginal-Living-Skills-School-LLC/124508247561387

 

Ik ben wel een beetje geschokt door het nieuws, eerst Canterbury en nu Lundin...

Dual Survival zal niet meer hetzelfde zijn zonder zo'n kleurrijk figuur als Cody Lundin :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Welke show is eigenlijk het meest leerzaam voor een beginnend survivalist

 

 

Ik zou het best leuk vinden eens zoiets te bekijken op youtube maar het moet dan wel een zo echt mogelijk zijn.

 

Les Stroud - survivorman, alles wat hij gemaakt heeft.

Ray Mears, maar meer voor bushcraft.

You tube kanaal van Dave Canterbury

En er zijn diverse docu's die interesaant zijn, spit het draadje "prepper films" maar eens door en focus dan niet op de films maar een paar andere pareltjes die er tussen staan (docu's)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ontslag van cody is oud nieuws, het ging erom dat dc cody in een te gevaarlijke situatie wilde plaatsen dan nodig is, cody weigerde. Bear Grylls is om die reden ook bedankt voor bewezen diensten en Mykel Hawke heeft mits onderling akkoord het contract verbroken om geen 3de seizoen van man, woman wild te draaien om dezelfde reden.

 

DC is in vele gevallen zoals een doorsnee werkgever -->eisen dat z'n werknemers de veiligheidsvoorschriften door de vingers zien om een sneller resultaat te bekomen. Veiligheidsrichtlijnen van de welzijnswetgeving zeggen dat je moet weigeren maar er is geen bescherming tegen het weigeren ervan en vervolgens de bon krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Youtube kanaal van Dave Canterbury volg ik met enige regelmaat, Dave heeft tegenwoordig lang haar, nog even en hij doet er vlechtjes in en gaat op blote voeten lopen:)

 

De eerste 3 afleveringen van seizoen 4 staan op Youtube, zolang het duurt.

http://www.youtube.com/watch?v=ydhYZSnG_CI

 

Ik kan best begrijpen dat Lundin in verweer gaat tegen Discovery, in de promo word Cody neergezet als iemand die onnodige risico's neemt.

Althans, daar lijkt het op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind Cody juist altijd zeer verstandig en hij heeft een behoorlijke kennis van de natuur.

 

Maar jullie hebben gelijk dat het allemaal een beetje teveel show aan het worden is. Dat krijg je als je teveel Amerikanen de hoofdrol geeft, dan worden de programma's geschikt gemaakt voor de gemiddelde simpele ziel uit de VS.:mad:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zojuist de laatste aflevering bekeken van seizoen 4, vraag me af of er een vijfde seizoen komt...

De eerste 2 seizoenen met Dave Canterbury en Cody Lundin vind ik de beste van de reeks.

 

Lundin bijt weer van zich af tegen de producenten van Dual Survival.

https://www.facebook.com/pages/Cody-Lundin-Aboriginal-Living-Skills-School-LLC/124508247561387

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lundin bijt weer van zich af tegen de producenten van Dual Survival.

https://www.facebook.com/pages/Cody-Lundin-Aboriginal-Living-Skills-School-LLC/124508247561387

 

Om M Hawke even te quoten in die reacties;

 

"If we sit by and do nothing, bad people keep doing bad"

 

Wat ik begrepen heb, is dat er al een paar serieuze gewonden en zelfs doden zijn gevallen door het gebrek aan veiligheid en heeft men het steeds willen weerleggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
  • 5 weken later...

Straks gaan ze in Dual Survival ook spelletjes doen, net zoals in Expeditie Robinson :p

 

En dat allemaal voor de kijkcijfers!

 

Het genre begon serieus met Ray Mears en later Les Strout en Mike Hawke. Met Bear Grills werd het spektakel, en nu denken de tv-bazen dat dat is wat we willen zien. Ik begrijp ook dat Cody 2x zoveel programma's moest opnemen in dezelfde tijd. Er was dus ook geen tijd meer voor recuperatie. Ik denk dat hij blij mag zijn dat hij niet meer in zulke programma's zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag vand e week die aflevering waar Joe zijn nieuwe partner ontmoet.

Die zit dus al drie weken op een eiland, en kan dus overleven en het eerste wat Joe na het eten doet is van het eiland af willen.

Alles in zijn omgeving is "de vijand" en moet afgemaakt worden....

Zielige man en als je oplet kan hij indrdaad best weinig. Behalve opscheppen over zijn special forces opleiding.

 

Wel eens die aflevering gezien van achetr de schermen ? Er staat zeker tien man om hun heen hé !

 

Persoonlijk vind ik Ed Stafford beter.

Die gaat zonder ook maar iets mee te nemen 10 dagen overleven.

 

Ik wil dat nog wel eens zien van Bear Grills of om het éénder welke andere "geklede" overlever of die zonder mes, schoenen ed. maar ook cameraploeg, ook kunnen overleven.

Volgens mij is er een wezenloos verschil of dat je helemaal alleen bent of dat er verderop nog 10 man in een tentje liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er allemaal niet best uit voor Teti, ik kom zojuist dit filmpje tegen.

 

Die kerel van dat filmpje heeft gelijk. Als je echt wil opscheppen laat dan de nodige papieren zien...

 

Wat ik op andere accounts heb gelezen is dat hij veteranen die dubbel zou oud heeft uitgedaagd om een partijtje te knokken, heeft verschillende mensen bedreigd en gestalkt.. Oa het gezin van Mykel Hawke. Ik vind het raar dat gerespecteerde bedrijven het blijven opnemen voor Teti.

 

Wat mij het meest heeft gestoord is dat TOPS met Teti in zee is gegaan om zijn "copycat" mes te maken en toen Hawke alles heeft open getrokken... TOPS Hawke de rug toekeerde waarop Hawke de productie van zijn Hellion2020 heeft laten stopzetten. (Ik heb er gelukkig nog 1 kunnen verkrijgen)

 

Ook heeft Teti een mes maken bij andere fabrikant --> Griffin Tactical Knives (dat te zien is in S4), maar door de intrekking van zijn statuut heeft Teti op zijn beurt bedreigingen gehad dat men TOPS zou boycotten indien hij zijn ontwerp niet uit productie zou halen en dat is dan ook gebeurd..

 

Ongeacht deze gebeurtenissen blijf ik in de tools van TOPS top vinden maar weiger de Surv Tac 7 en de Surv Tac 5 op mijn wenslijst te zetten.

 

Ik kijk nu vooral naar DS voor Matt, die zijn strepen ook ruim verdiend heeft bij het programma 'Survive That!' maar toen bij de ontmoetingsaflevering Joe ff zijn goedkeuring moest geven en tevens om bevestiging vroeg en gelijk ff nog eens een sneer naar Cody gaf.. het is gewoon een blaaskaak zonder al te veel skills.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik irriteer me mateloos aan die joe tetti wat een arrogant stuk vreten wat hij ook zo mooi laat zien in de eerste aflevering met matt ,

omdat iemand in zelfgemaakte kleding loopt in plaats van GI JOE in volle combat gear doet meneer tetti heel neerbuigend , echt Gatverdamme heb hem gelijk uitgezet Blech!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...