Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bunker een goede investering?


Gast Bunkerprepper

Aanbevolen berichten

Gast Bunkerprepper

Ik lees op het forum veel over bug-in en bug-out. In de States worden steeds meer Koude Oorlog bunkers hergebruikt door preppers.

Wat is jullie idee over het gebruik van bunkers als schuilplaats voor ... whatever might happen?

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 204
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo, ook al eens aan gedacht maar in Nederland wat dus erg laag ligt ben je bij een overstoming al gauw kopje onder of je moet iets hebben in het buitenland dus hoger, of iets in de rotsen.

Wat je ook wel tegenkomt als je een lap grond hebt een zeecontainer half ingraven en camoufleren met zand en struiken e.d. is weliswaar geen bunker maar je hebt toch iets.

Er zijn wel bedrijven die een schuilkelder kunnen plaatsen maar kost nogal wat.

En in Nederland zijn niet zoveel bunkers als in de VS gebouwd, hier is het meer van een parkeergarage of zoiets.

Of met zijn allen naar de metro, dat deed men ook in London tijdens een V2 raket aanval.

Ik denk dat het hier in Nederland ook niet zo leeft als in de VS daar hebben ze er ook veel meer zelfs oude raketsilo's kun je daar kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij geen bunker, dat geld is m.i. beter besteed aan andere preps. Het is maar van toepassing op een select aantal scenario's, en ook binnnen die scenario's hangt de nuttigheid van een aantal factoren af. Het kost echter wel heel veel geld. Zeker gezien volgens mij economische ineenstorting het meest waarschijnlijke scenario is, want dan heb je immers vrij weinig aan een bunker. Een economische ineenstorting wel leiden tot oorlog, maar of de bommen helemaal tot in mijn woonplaats vallen valt heel erg te betwijfelen.

Echter als ik miljonair zou zijn, zou ik het absoluut een goede overweging geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet iemand uberhaupt of er schuilkelders in zijn/haar gemeente zijn en zo ja, waar? Ik weet het niet.

 

50 meter bij mijn huis vandaan is een schuilkelder/bunker onder een winkel, die gebruiken ze nu als opslag.

500 meter verderop staat ook een bunker achter het gemeente archief maar die is afgesloten.

Maar ik neem het risico niet om daar heen te gaan blijf om te beginnen liever thuis daar ken je alles en weet je alles blind te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de echte goede schuilkelders/bunkers zijn eigenlijk alleen maar beschikbaar voor de regering enzo, deze zijn meestal niet beschikbaar voor 'het gewone volk'. Ik denk niet dat je heel ver komt met een ingegraven zeecontainer als je daar een paar dagen in moet verblijven

 

Zouden er hier mensen zijn die samen een bunker zouden willen kopen?

 

BP

 

en waar zou je die willen bouwen, ik denk dat er voor veel preppers een groot verschil is tussen afstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daadwerkelijk "mijn eigen bunker" ;)

 

In Zuid-Limburg bevindt zich een enorme hoeveelheid aan gangenstelsels van de mergelgrotten aldaar.

Duizenden kilometers, zeer diep onder de grond.

Hoewel vele daarvan in de vergetelheid zijn geraakt, of de ingangen zijn inmiddels dichtgestort, ingestort,

of hermetisch afgesloten met beton.

 

Zelf ken ik een aantal verborgen toegangen tot "vergeten gangenstelsels" die normaal niet meer toegankelijk zijn.

1 daarvan maakt dus onderdeel uit van mijn prep-plannen. Al sinds 1995 mee bezig. En ik weet

dat er buiten mij al zeker 100 jaar niemand meer heeft gelopen. De toegang heb ik ook zelf gemaakt destijds.

 

Maakt niet uit wat de buitentemperatuur is, binnen is het 365 dagen per jaar 12 graden celsius ;)

 

In Valkenburg hebben ze er in de jaren 70 overigens een atoomschuilkelder in gemaakt, voor 15.000 man.

Voor zover ik weet ook de enige èchte atoomschuilkelder in Nederland.

Is nog volledig klaar voor gebruik, heden ten dage.

 

Een paar delen ervan kun je zelfs bezichtigen : http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemeentegrot

( maar de echte schuil-verblijven krijg je niet te zien ).

 

Er zijn hier zelfs enkele huizen waaruit men via de kelder toegang heeft tot delen van gangenstelsels,

waar deze wat dichter aan de oppervlakte lopen (het is hier overigens kadastraal geregeld dat alles

onder je woning ook je eigendom is). En die mensen gebruiken het soms als soort van "wijnkelder" ...

En mensen die nog oude luchtkokers (50cm doorsnede) in hun tuin hebben, die leiden naar een stelsel.

 

Zie tevens : Duizenden kilometers grotten zijn risico voor Zuid-Limburg

 

( De "mijne" is stabiel overigens :cool: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graaf nou toch geen zeecontainer in, daar ga je spijt van krijgen.

Lijkt makkelijk maar als je dan toch nog zoveel beton moet storten bouw dan gewoon een 'kelder' met gangbare bouwmatrialen. (bv. de franse parpaigns met voldoende betonijzer.) houd je nog wel een vocht probleem maar dat krijg je met een container ook voor je kiezen, roest ed.

 

Het graven is het meeste werk. Als je daaronder een plak beton stort en dan opmetseld met pargaign of soortgelijke bouwstenen moet je vrij snel de gewenste hoogte kunnen bereiken. Het zal even stunten zijn om een juiste bekisting te vinden/maken voor een eerste laag gewapend beton (maar dat moet ook op een zeecontainer, daar kun je ook niet zo tonnen aan grond bovenop plempen.)

 

 

(ik heb een zeecontainer bovengronds bij BOL een heerlijk veilige plek voor mijn minitractor/gereedschap als ik er niet ben, ben dol op t ding.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jullie zijn voorbereid ............

 

Wonen in het bos

Wonen in bunkers

 

Waarom *als niet woont in een stad* is je huis toch je bunker ?

 

als in stad woont dan zal ik persoonlijk wat anders regelen ,maar dat woon ik niet !

 

Groet Jolanda

Link naar reactie
Delen op andere sites

check die moet ik op de route kaart zetten. Ik moet rond Antwerpen.

 

Ik heb het even opgezocht, het is niet tolhuis maar loodswezen. Coördinaten: 55° 13' 38.88'' N 4° 24' 04.38" O Er zouden er ooit 99 geweest zijn in het Antwerpse maar vele zijn afgebroken en ben niet zeker of dat nu allemaal atoomschuilkelders waren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond de zeecontainer nog zo gek nog niet kan toch een meteoor regen opvangen desnoods met betonnen plakken op het dak.

Maar ik ben dan ook geen Bunker prepper of deskundige, maar wie maakt er iets van glas???;)

 

De brandweer in Zwolle

[ATTACH=CONFIG]564[/ATTACH]

 

Nu is de brandweerkazerne in Zwolle de meest domme plek om te schuilen, deze is grotendeels van glas dus bij een meteoor inslag of explosie van wat ook ligt alles vol met glas en is de brandweer bedolven onder het glas.

En ook de elektrische deuren zijn ook nog wel eens defekt

 

http://www.destentor.nl/regio/zwolle/4818087/Garagedeuren-van-kazerne-kapot.ece

 

 

[ATTACH=CONFIG]564[/ATTACH]

 

Het gebouw van Laurens Jan ten Kate van architectenbureau Hertzberger won vorig jaar de Zwolse Architectuurprijs.

 

Aannemer Trebbe bouwde de hoofdpost voor 18 miljoen euro. Mogelijk dat de wens om een transparant gebouw te realiseren zich nu juist tegen de gebruikers keert.

 

Dus bij een EMP, meteroor inslag of gewoon een ramp in de buurt zijn de (brandweer)-rapen gaar :(

 

Dus mijn zeecontainer vind ik wel een beter idee, weliswaar op kleine schaal, maar in het groot zou ik voor beton en staal kiezen.

En uiteraard deuren die ook met de hand bediend kunnen worden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...