Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 27 van de 27
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    Als soldaten Łberhaupt nadachten, dan vochten ze niet, dus dan ook geen dooien. Maar ik zal wel weer een idiote hippie zijn.
    Klopt in C natuurlijk niet, want het is altijd een aanvallende partij en een verdedigende partij en dit zijn niet altijd soldaten. Als deze laatste zich niet verdedigt, is ie direct en zeker het haasje...

Als ALLE soldaten op de wereld zich niet lieten rondbossen door anderen, dan misschien wel ja
    Maar oorlog wordt nooit gestart door soldaten, wel door hen die macht hebben dan wel naar zich toe trekken.
    Laatst gewijzigd door wodan; 19-05-14 om 09:45.

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wodan Bekijk Berichten
    Klopt in C natuurlijk niet, want het is altijd een aanvallende partij en een verdedigende partij en dit zijn niet altijd soldaten. Als deze laatste zich niet verdedigt, is ie direct en zeker het haasje...

Als ALLE soldaten op de wereld zich niet lieten rondbossen door anderen, dan misschien wel ja
    Maar oorlog wordt nooit gestart door soldaten, wel door hen die macht hebben dan wel naar zich toe trekken.
    Die C die niet klopt snap ik niet.

Wat jij en ik begrijpen, is dat oorlog niet gestart wordt door burgers en soldaten. [MENTION=209]Bolo[/MENTION] weet dat ook. Zo lang als dat politici en generaals de macht hebben om oorlogen te starten, zijn we de pineut. Die macht geven de soldaten en burgers. Daar ligt dan ook de beslissende stap.
    keyserpreppersuze@gmail.com

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    Die C die niet klopt snap ik niet.

Wat jij en ik begrijpen, is dat oorlog niet gestart wordt door burgers en soldaten. [MENTION=209]Bolo[/MENTION] weet dat ook. Zo lang als dat politici en generaals de macht hebben om oorlogen te starten, zijn we de pineut. Die macht geven de soldaten en burgers. Daar ligt dan ook de beslissende stap.

Klopt. (PS: Ik kan mijn gedachtekronkel van de C niet goed verwoorden, maar komt er kort gezegd op neer dat het kan dat soldaten heel goed nadenken en TOCH in het gevecht stappen.)

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Ze komen in actie?

Grote legeroefening Rhenen
    http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/bi..._Rhenen__.html
    - Prepare yourself - The End is Coming -

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lewieke Bekijk Berichten
    Het is waarschijnlijk eenvoudiger dan dat. Het begint met de vraag wat wil een man ? Het antwoord is meestal geld, macht, aanzien. Gewapende conflicten vind je vaak in regio's met veel jongeren (ouderen zijn wat slimmer en zich bewust van hun eindigheid), met grote werkloosheid (geen geld dus) en een grote sociale ongelijkheid (ongelijk verdeelde macht en aanzien). Als je een fatsoenlijke baan en inkomen hebt, is er geen behoefte aan een conflict. Is die baan en dat gegarandeerde inkomen er niet, dan vinden jongeren status, aanzien, macht en zelfs geld in rebellie, banditisme, gangs, of jawel, oorlogen. Die situatie is perfect toepasbaar op Syrie waarover ik al een stukje schreef.
    Volledig mee akkoord, probleem is dat je deze cocktail ook meer en meer in onze steden begint terug te vinden. Sociale ongelijkheid, geen gegarandeerd inkomen, ghetto vorming enz....

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2012
    Trouwens die oorlog lijkt met de dag dichter bij te komen.

http://www.gewoon-nieuws.nl/2014/05/...ds-dichterbij/

Amerika zal zijn hegemonie niet zomaar prijsgeven.
    En hoe groter de economische problemen, hoe groter de werkloosheid in de VS, hoe makkelijker ze kanonnenvlees zullen kunnen ronselen.

Die mensen die soldaat worden kiezen echt niet om hun eigen kapot te laten schieten, die kiezen gewoon voor het leger omdat er voor de rest voor hen toch geen perspectieven zijn in de maatschappij.

Doet me denken aan de motivatie van de mensen om in het vreemdelingenlegioen te gaan dienen. Die hebben ook niet de ambitie om zichzelf te laten kapotschieten, die doen het gewoon omdat het een uitvlucht is voor de uitzichtloosheid waarin ze zich bevinden. Omdat ze voor de rest in hun leven niet meer weten van welk hout pijl te maken.

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2013
    Vroegah toen onze koning nog meeging met een veldslag..
    Dat zal niet gebeuren, maar ik weet zeker als meneer Samson en meneer Rutte nu meegaan in de veldslag, ze in de achterhoede net zo veilig zijn als in de voorhoede...

Te paard Te paard.....Zadel desnoods de kippen... we zijn verraden... zoiets dus.

Greetz een cynische Holy.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 4
    Laatste Bericht: 13-01-15, 15:12
  2. Oorlog in europa?
    Door Pr3parator in forum Europa
    Reacties: 30
    Laatste Bericht: 11-03-13, 18:53
  3. Reacties: 28
    Laatste Bericht: 29-12-12, 17:35
  4. tijden van oorlog
    Door tim! in forum Europa