Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 41 tot 44 van de 44
    Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2015
    precies wat ik bedoel stuudje!

wij hebben een straat app. (grote straat) ze ouwehoeren er wat op los maar als er iets vreemds is wordt dat ook meteen vermeld. (en opgemerkt ťn wat mee gedaan)
    ik neem aan dat zij net zo graag veilig zijn als ik dus daar vertrouw ik ze prima mee.
    toen er een paar maanden geleden een stel junks in de straat werden geplaatst (en er vervolgens van alles uit de tuinen en hokken gejat werd) hebben we ze ook op heterdaad kunnen betrappen. ze zijn nu, na veel klagen van de directe buren en een handtekening actie gelukkig uit het huis gezet.
    lang leve samenwerken!

ghostwhiper
    Guest
    zodra water en eten schaars worden kun je niemand meer echt vertrouwen.
    mensen tikken elkaar de schedel in als er voedsel pakketten uitgedeeld worden, die beelden kennen we allemaal wel uit afrika met vn vrachtwagens die bijna gesloopt worden.
    vrienden of niet zodra de voorzieningen op gaan raken draaien mensen door zo zijn we helaas geprogrameerd.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !EVA! Bekijk Berichten
    toen er een paar maanden geleden een stel junks in de straat werden geplaatst (en er vervolgens van alles uit de tuinen en hokken gejat werd) hebben we ze ook op heterdaad kunnen betrappen. ze zijn nu, na veel klagen van de directe buren en een handtekening actie gelukkig uit het huis gezet.
    lang leve samenwerken!
    Juist. Dat bedoel ik. Nu woon ik sowieso in een woongemeenschap waarmee we ook al wat meer veiligheid creŽren. Een binnentuin waar de kinderen veilig kunnen spelen, elkaar snel waarschuwen bij rare situaties. De woongemeenschap heeft ook als voordeel dat je een stem hebt als er een nieuwe bewoner komt. Het is al eens gebeurt dat een bewoner toch geen contract kreeg vanwege onregelmatigheden in zijn oude buurt (wijd ik niet teveel over uit) Het is voor mij een prettig idee dat de woningstichting niet iedereen hier zomaar een huis kan geven omdat wij meebeslissen of iemand hier kan komen wonen.
    Daarnaast is het natuurlijk fijn samen een grote tuin, een moestuin, een atelier, een klusschuur, een logeerruimte te hebben ťn een grote vergaderruimte die ook als feestzaal gebruikt wordt. Bovendien, en dat vind ik ook een voordeel, leer je samen werken en wonen met verschillende types mensen. Je leert beslissingen te nemen in het belang van de groep, goed en snel te vergaderen (jazeker, dat huishoudelijk genuzel moet ook) en die ene stoorzender te ontlopen omdat ruzie onderling geen nut heeft voor het grote geheel. Allemaal goede oefenpunten :-)

Ook op andere gebieden heeft het voordelen. Nu met de vluchtelingen hebben wij goed contact met de gemeente en zijn betrokken bij de voorzieningen die er gecreŽerd worden voor de vluchtelingen hier. Wij zitten er dus bovenop en kunnen met onze ideeŽn meteen aan de slag. Zo is er mede daardoor in deze woonplaats een aparte school voor deze kinderen opgezet, gefinancierd door alle scholen uit de gemeente. Het doel is dat niet diverse scholen elk vluchtelingen krijgen, maar dat er eerst een tussenschool komt waar de kinderen de taal kunnen leren, en waar kennis en expertise is om hun leven weer een beetje op de rit te krijgen. Dat is ůůk in het voordeel van de kinderen die op scholen hier in de gemeente zitten. Die kinderen kunnen nu de zorg en aandacht krijgen die ze nodig hebben....en dat terwijl de vluchtelingenkinderen ook de zorg en aandacht blijven krijgen die zij nodig hebben. Win/win dus.
    Laatst gewijzigd door Stuudje; 21-11-15 om 01:06.

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2015
    dat hebben jullie prachtig voor elkaar zeg! klasse

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten