Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 44
    Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012

Burgermilities na SHTF

Ik heb onderstaand filmpje uit de Oekraine draad vandaag gezien en dit geeft goed weer als wat er gebeurt als bij een SHTF het reguliere gezag wegvalt. Dan komen er burgermilities. Al dan niet bewapend.

In dit filmpje arresteren de leden van het pro-Oekrainse Donbass bataljon politieagenten omdat ze vinden dat die hun werk niet goed doen en niet optreden tegen pro-Russische separatisten.

http://www.youtube.com/watch?v=8KFGgKPrWfY

Denk je dat bij een grote SHTF in Nederland waarbij de politie en het leger niet in staat zijn adequaat te reageren dergelijke milities ook zullen ontstaan of denk je dat al gauw ieder voor zich gaat worden (ala Mad Max)? Ik denk het eerste. Mensen hebben nou eenmaal een primaire behoefte aan veiligheid en die kan men eerder in een groep vinden dan alleen. De vraag is alleen hoe ga je om met dergelijke milities als je wel op je zelf wil zijn en je prepspullen buiten hun zicht wil houden?

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Ik verwacht dat mensen zich inderdaad na een tijdje gaan groeperen. In wijken, straten, gezinnen, families, clans. Het wordt een dynamisch gegeven. Door nu goede contacten te leggen met je buren kan je heel wat heibel voorkomen. Met de onmiddellijk buren hebben we hier een goede relatie. De buurvrouw is overigens een begenadigd schutter (in overheidsdienst) en menig man zou er in het donker (en een beetje schijlaars ook bij daglicht) best bang van worden. Dat zit wel goed. We zorgen nu al voor elkaar als het op veiligheid en bewaking aankomt.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Stipt op 1. Uit Nederland weg.

We hebben een veel te hoge dichtheidsbevolking dat op jezelf wil zijn wel kan vergeten en je prepspullen buiten hun zicht wil houden al helemaal. Zeker ook omdat NL van Europa het af-tap-land bij uitstek is dus men is 100% op de hoogte tot aan de SHTF waar wat ligt. En ik ga er niet vanuit dat wanneer de overheid weg valt die ambtenaren die hebben kunnen vluchten het zichzelf moeilijk gaan maken a.k.a. roven wat er maar te halen valt wat men nog weet te liggen.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lewieke Bekijk Berichten
    We zorgen nu al voor elkaar als het op veiligheid en bewaking aankomt.
    Hier ook. Met een burgerwacht, en een app-groep. Ook al zou de app niet meer werken de samenwerking is er wel. Men kent elkaar en zet zich al in voor een gezamenlijk doel enzovoort. Een wijk waar 10% van de inwoners nu al samenwerkt aan veiligheid in de wijk, vind ik een veilig idee als er een SHTF is.
    In een SHTF is het oprotten of samenwerken, is mijn visie

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Range Bekijk Berichten
    Stipt op 1. Uit Nederland weg.

We hebben een veel te hoge dichtheidsbevolking dat op jezelf wil zijn wel kan vergeten en je prepspullen buiten hun zicht wil houden al helemaal. Zeker ook omdat NL van Europa het af-tap-land bij uitstek is dus men is 100% op de hoogte tot aan de SHTF waar wat ligt. En ik ga er niet vanuit dat wanneer de overheid weg valt die ambtenaren die hebben kunnen vluchten het zichzelf moeilijk gaan maken a.k.a. roven wat er maar te halen valt wat men nog weet te liggen.
    Dat is niet voor iedereen weggelegd. En je moet al in het buitenland zijn wanneer de SHTF plaats vindt want het zal erg moeilijk zijn om dan nog op je BOL te komen.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Ik zou wel een vertrouwde kundige burgergroep als beveiliging willen aanvoeren bij mij in de buurt, helaas is de helft zwak en oud, 25% boeit het niet en 10% is al georganiseerd, alleen dan niet aan de "goede kant"

Nu moet ik die 15% nog zien te vinden zonder mijn opsec op te geven

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Oct 2013
    Ik stuurde wat pm,s vandaag ook over een militie. Haha wel toevallig

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Het doel van een groep samenstellen, een burgerwacht of whatsapp, is om elkaar te leren kennen, te leren samenwerken, en het mom waaronder het opgestart is, is de wijkveiligheid verbeteren. Deze groepen werken nu ook nog in samenwerking nu met de politie.
    Dus niemand weet wie ik ben behalve "die buurvrouw" en niemand weet van preppen en niemands opsec komt in gevaar...behalve dan de boeven die de wijk aandoen en het tuig wat loopt te klooien.

Na de SHTF en zonder aanwezigheid van de politie zullen deze samenwerkingsgroepen elkaar snel kunnen vinden, zich re-organiseren om de veiligheid in de wijk, i de straat op zich te kunnen nemen...dan met hulpmiddelen als dat nodig is. Dat zijn geen dingen die nu besproken worden...het is echt niet dat buurman Pietje zegt dat hij wel een buks heeft en ze af zal knallen. Zo werkt dat niet in die groepen.

Ik kijk wel naar de mensen in de straat en zie een beveiliger, een karateleraar...best goede gasten om tegen die tijd de beveiliging mee verder op te zetten...dan....niet nu.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TyrionLannister Bekijk Berichten
    Dat is niet voor iedereen weggelegd. En je moet al in het buitenland zijn wanneer de SHTF plaats vindt want het zal erg moeilijk zijn om dan nog op je BOL te komen.
    True daarom ben ik A) Op het moment van een SHTF al weg of vertrek wanneer het kookpunt nadert en B) blijft ook niks van waarde wat mijn eigendom is in NL.

Ik besef zeer goed dat men die hier gevestigd is dat niet kan, alleen de vraag was ook wat mijn mening was en dit is wat ik zou doen.

En met een een mindset van: 'we moeten eerst nog die BOL bereiken' ga ik het niet redden. Daarom denk ik liever van: 'Ik ga bij die BOL komen, wat er ook gebeurd, heelhuids!'

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Ik ben geÔnspireerd, dit weekend ga ik een burgerwacht whatsapp groep aanmaken en misschien kan ik er nog wat preppers van maken

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten