Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tabaksplant... in overvloed


Hippietrip Duo

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Wij ontdekten onlangs een legioen aan tabaksplanten in onze ''achtertuin'', maar vragen ons af of iemand weet of dit siertabak betreft, of tabak welke (lekker) kan worden opgerookt. Niet (per sé) voor onszelf, ook niet voor de kick: we willen alle planten benutten en aangezien we struikelen over deze, erg nieuwsgierig wat we ermee kunnen. Mocht het siertabak zijn, en iemand weet wat ik met deze prachtige stevige bladeren kan doen: tips ook zeer welkom!

 

Op internet vind ik nogal wat desinformatie, draait voornamelijk om wat wel en niet mag, en daar was ik dus even niet naar op zoek. Daarom de vraag hier. Geen idee of dit te bepalen is aan de foto's, mocht iemand het antwoord weten, we zijn heel nieuwsgierig.

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Bedankt techie voor je reactie. Ik weet wat mag, en niet mag, maar dankjewel. :)

Wat ik met de bladeren kan, ook, maar ik vraag mij dus het volgende af:

 

is dit de tabaksplant die wordt gebruikt voor tabaksteelt, als in, rookbare, lekkere, verslavende, kankerverwekkende tabak? ;) Just kidding, ik denk dat je weet wat ik bedoel.

 

Of heb ik te maken met siertabak en zo ja: kan ik deze bladeren voor een ander doeleinde gebruiken? Ik las iets over de stelen in het kippenhok, tegen bloedluis, dat gaan we sowieso doen. Meer ervaring/tips?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer zelf aan de hand van beschikbare bronnen de plant te determineren.

Jij hebt toegang tot de plant, en is een goede aanvulling bij je skills.

Ik heb geen kennis over de verschillen van alle tabakssoorten, en geen toegang tot de plant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wel mag: 1 m² telen voor eigen gebruik.

Wat je met de bladeren kan: drogen en aansteken.

 

(planten drogen doe ik op een donkere, droge plek waar voldoende ventilatie is)

 

Pardon, ik niet weet niet, maar is het zelfs verboden in dit achterlijke gereguleerde land om een halve hectare tabak te kweken? Of zelfs maar 3 vierkante meter? RHAAAAA!!!!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast anoniem
Hoi allemaal,

 

Wij ontdekten onlangs een legioen aan tabaksplanten in onze ''achtertuin'', maar vragen ons af of iemand weet of dit siertabak betreft, of tabak welke (lekker) kan worden opgerookt. Niet (per sé) voor onszelf, ook niet voor de kick: we willen alle planten benutten en aangezien we struikelen over deze, erg nieuwsgierig wat we ermee kunnen. Mocht het siertabak zijn, en iemand weet wat ik met deze prachtige stevige bladeren kan doen: tips ook zeer welkom!

 

Op internet vind ik nogal wat desinformatie, draait voornamelijk om wat wel en niet mag, en daar was ik dus even niet naar op zoek. Daarom de vraag hier. Geen idee of dit te bepalen is aan de foto's, mocht iemand het antwoord weten, we zijn heel nieuwsgierig.

 

Bedankt!

 

Ineens zomaar een legioen aan tabaksplanten?

Ik gok dat iemand bezig is met een vorm van http://nl.wikipedia.org/wiki/Guerrilla_gardening

 

Hier een goede post van onze eigen @vheeswijk over een mogelijke toepassing

 

http://preppers.nl/forum/threads/170-Eigen-groente-en-fruit-verbouwen?p=25159#post25159

 

Het is overigens (voor 95% zeker) geen siertabak, maar gewone tabak.

Siertabak is meestal maar maximaal 0,5 meter hoog en deze tabak gaat daar volgens mij ruim overheen

 

Deze tabak is uiteraard net zo ongezond als uit de winkel

Er zijn mensen die denken dat eigen gekweekte tabak minder schadelijk is, maar dat is echt onzin

 

Ik zou de bladeren drogen (is nog een zeer lastige klus om dat goed te doen) zodra ze enigszins bruin beginnen te kleuren

Zie mostuienforum voor tips

Kan je hierna alsnog alle kanten op

 

Maar het zou me niks verbazen dat (indien je echt niet per ongeluk zelf heb gezaaid) deze planten ineens verdwenen zijn rond oogsttijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Hoi allemaal,

 

Wij ontdekten onlangs een legioen aan tabaksplanten in onze ''achtertuin'', maar vragen ons af of iemand weet of dit siertabak betreft, of tabak welke (lekker) kan worden opgerookt. Niet (per sé) voor onszelf, ook niet voor de kick: we willen alle planten benutten en aangezien we struikelen over deze, erg nieuwsgierig wat we ermee kunnen. Mocht het siertabak zijn, en iemand weet wat ik met deze prachtige stevige bladeren kan doen: tips ook zeer welkom!

 

Op internet vind ik nogal wat desinformatie, draait voornamelijk om wat wel en niet mag, en daar was ik dus even niet naar op zoek. Daarom de vraag hier. Geen idee of dit te bepalen is aan de foto's, mocht iemand het antwoord weten, we zijn heel nieuwsgierig.

 

Bedankt!

 

Vraag even aan de mensen uit de buurt, of er iemand aan het guerrilla-gardenen is.

 

Even ter info van de rest van de mensen op het forum: Dit gebeurt in Hongarije. :)

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tabaksteelt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pardon, ik niet weet niet, maar is het zelfs verboden in dit achterlijke gereguleerde land om een halve hectare tabak te kweken? Of zelfs maar 3 vierkante meter? RHAAAAA!!!!

 

Ja, maar volgens mij zitten zij in Hongarije daar zullen ze je niet snel op de hielen zitten voor een paar tabaksplanten.:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan er nergens regelgeving over vinden, het enige wat ik tot nog toe op meerdere bronnen gelezen heb is:

Het staat in een hele oude wet. Je mag zonder vergunning, voor eigen gebruik, op een gebied van 10 bij 10 meter tabak planten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Europa en tabaksteelt

Tabak kan klimaat-technisch gezien hier in Europa prima gedijen. Europa heeft er letterlijk mee vol gestaan, zoals b.v. ook in Canada waar nog steeds volop tabak geteeld wordt. Het is in de meeste landen ook gewoon geoorloofd om zelf wat tabak te telen voor eigen gebruik. En als je er een klein beetje je best voor doet lukt dat prima want het is geen erg moeilijke plant. Je verklaart door de aankoop van tabakszaden tevens dat je minimaal 18 jaar bent als je met telen van tabak begint en binnen de gestelde regels er verantwoording voor neemt. Dus niet meer als 10 meter bij 10 meter = 100 vierkante meter (1 are) per (huishoudelijk) perceel en alleen voor eigen gebruik. Overtreding hiervan geeft zeer zware sancties, dus hou het leuk en voor de hobby. Bron.

 

Alstublieft:

 

[video=youtube_share;sE5MekniqHE]

 

En deze:

 

[video=youtube_share;0kMYGMI8o5U]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nagezocht, en ik kan het nergens meer vinden. Wel de bronnen die aangeven dat het 1 are (10m x 10m) is. Ik meende ooit in een programma gehoord te hebben dat het 1m² is, maar dat zal dan 1 are zijn. Ik heb het ook wel eens fout.

 

Ik heb in het online wetboek van strafrecht gezocht, maar ik kan niets vinden over teelt voor eigen gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nagezocht, en ik kan het nergens meer vinden. Wel de bronnen die aangeven dat het 1 are (10m x 10m) is. Ik meende ooit in een programma gehoord te hebben dat het 1m² is, maar dat zal dan 1 are zijn. Ik heb het ook wel eens fout.

 

Ik heb in het online wetboek van strafrecht gezocht, maar ik kan niets vinden over teelt voor eigen gebruik.

 

Ik zit hier echt voor de kat z'n viool te tikken he?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. Haha, wel een beetje gelachen, sorry: inderdaad, deze overdosis aan tabaksplanten vonden we in onze tuin in Hongarije. En langs de snelweg. En in het park. En naast de supermarkt. En... en... ;)

 

We struikelen er letterlijk over: de grootste zijn inmiddels meer dan een meter, zeer stevig en ons varken vind het een geweldige vorm van zonnewering. Ook onze geitjes lusten er pap van.

 

Tof dat het 'echte' tabaksplanten zouden kunnen zijn. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha okay. No worries. Deze planten zijn dus echt zomaar opgeplopt, na navragen vanmorgen bij een boer blijkt dat ze hier einde van de zomer vaak langs de wegen staan te plukken. Wonen nogal wat rokers en alcoholisten in Hongarije, ik denk dat dat voor eigen gebruik is, niet voor de verkoop (ik zou niet weten hoe je zoveel tabak moest verkopen of de grens over krijgen zonder bij je lurven gegrepen te worden, trouwens).

Dus tsja, we hebben een dozijn aan tabak straks, mocht iemand in de buurt zijn en trek hebben in een shaggie.... ;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...