Pagina 1 van de 171 1231151101 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 1706
    In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012

[Crash] binnen 6-12 maanden

Zo....hiermee kan een Orakel dus goed op zijn bek gaan en voor altijd zijn geloofwaardigheid verliezen.

Mijn verwachting is dat de nieuwe economische crisis zich binnen een jaar gaat voltrekken.

Naam:     mission.jpg
Bekeken:  5745
Groote:   92,0 KB
    keyserpreppersuze@gmail.com

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Zonder onderbouwing geniet je voorspelling sowieso geen geloofwaardigheid. Het is ook niet concreet wat je voorspelt. Wat houdt die nieuwe economische crisis precies in?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Tsja, aan een Orakel vraag je geen onderbouwing. Achteraf valt alles op z'n plaats...

Maar ik ben ook wel benieuwd!

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Laat het Orakel er nog een nachtje over slapen. Het kan immers van alle kanten komen en op elk moment gebeuren.

Ondanks dat ik grenzeloos vertrouwen heb in ons Orakel, weet ik dat dit zich niet laat voorspellen. Volgens mij zijn we de afgelopen maanden al meermalen langs de afgrond gegaan. Neem nu dat verhaal van het opkopen van Amerikaanse staatsobligaties voor miljarden door "BelgiŽ". Naar nu blijkt uit Washington's Blog heeft de Federal reserve met deze constructie een (hyper)inflatie weten af te houden.

En dat is dan een dingetje dat bekend is geworden. Maar hoeveel weten we niet? Wat komt niet boven tafel?
    Hoeveel banken zijn er in de afgelopen 6 jaar niet in stilte gered? Wat als de derivatenbubble knapt? Wat als...

Maar ik denk eigenlijk dat we al weer aan het afglijden zijn. En nee, dat kan ik niet onderbouwen. Maar het woord is aan het Orakel. @Keyser Suze
    Laatst gewijzigd door Charlie; 23-05-14 om 04:41.
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Dit orakel heeft het ook al een paar keer geroepen op het forum, sterker nog ik verwachtte een nieuwe fase van de crisis in de eerste helft van 2014. Ik heb ook weinig onderbouwing en het is met name een gevoel. Hoe er juist goed nieuws wordt gebracht in de media momenteel en slecht nieuws verzwegen speelt bij mij een rol. Wanneer weet natuurlijk niemand precies, want dan ben je rijk, maar dat er iets aankomt is wel duidelijk.

Er staan momenteel heel veel landen op ontploffen. Er kunnen zomaar grote oorlogen ontstaan. Er kunnen zomaar economieŽn omvallen, al dan niet door sancties. Helaas gaat het in NL nog te goed, zodat veel NL-ers dit niet willen inzien.

Maak ik mezelf hiermee ongeloofwaardig, misschien voor sommigen wel, maar dit is echt wat ik zie gebeuren.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FincaInSpanje Bekijk Berichten
    ...................

Er staan momenteel heel veel landen op ontploffen. Er kunnen zomaar grote oorlogen ontstaan. Er kunnen zomaar economieŽn omvallen, al dan niet door sancties. Helaas gaat het in NL nog te goed, zodat veel NL-ers dit niet willen inzien.
    ...........
    Gisteren met een klant ook zitten discussie voeren en ook hij gaf na enige tijd toe dat we het tov wat we heden ten dage produceren,
    veel te goed hebben en dat we rijkdom uit de toekomst hebben gekocht als maatschappij... Ooit zal dat vereffend moeten worden.
    Hoe en wanneer, dat weet ik niet, het Orakel meent van het laatste dit te weten. De toekomst zal het wel vertellen zeker?

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rothbard Bekijk Berichten
    Zonder onderbouwing geniet je voorspelling sowieso geen geloofwaardigheid. Het is ook niet concreet wat je voorspelt. Wat houdt die nieuwe economische crisis precies in?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johnny BravoNL Bekijk Berichten
    Tsja, aan een Orakel vraag je geen onderbouwing.
    Nou, toen ik het gisteren opschreef, dacht ik al dat deze vragen zouden opborrelen. Nu kan ik mij verschuilen achter een flauwekul argument dat 'het Orakel dat nou eenmaal weet' maar dat snijdt geen hout.

Is er een concreet fenomeen aan de hand waaraan ik mijn voorspelling kan staven? Neen. Als ik iets meer zou moeten zeggen, dan is het 80% gevoel en 20% gebaseerd op nieuwsberichten. Er zijn een heel aantal Doom-profeten die in heden en verleden allerlei uitspraken hebben gedaan over wanneer er iets vervelends zou gebeuren. Soms zelfs met exacte datum. Dat kan ik niet. Mijn gevoel vertelde me, dat het over ongeveer zes maanden behoorlijk mis gaat met de economie. Met mijn verstand hou ik dan nog een slag om de arm door daar 12 maanden van te maken.

Wat die nieuwe economische crisis precies inhoudt, en wat de consequenties zijn, is meer glazen bol werk. Ik denk dat de financiŽle trukendozen van FED en ECB wel een beetje uitgeput zijn. Hoe China en Rusland en andere landen maatregelen kunnen nemen om een dreigende crisis af te wentelen, weet ik niet. Daarvoor ben ik niet genoeg thuis in dit soort materie. Dat de balans weg is tussen aanbod en vraag, dat er een groeiend aantal mensen zonder werk komt te zitten, dat inflatie aan het stijgen is, dat het consumentenvertrouwen vervaagt - zijn symptomen van een crisis. Wat de oorzaak daarvan is, dat reikt wat ver om daarover te delibereren. Hier heb ik al eens mijn ideeŽn over China gemeld: http://preppers.nl/forum/threads/908...le-op-springen! , gisteren nog. En ik wil me er niet van af maken, maar ook over de gevolgen van een tot stilstaan komen van de economie op wereldniveau valt zoveel te zeggen, dat ik me daar niet aan waag.

Sinds een jaar of twee volg ik dagelijks Zerohedge en ik heb de indruk, dat de frequentie van onheilspellende berichten zo enorm toeneemt de laatste 3 maanden. Misschien is dat puur mijn idee. Misschien lees ik wel selectief. De wereld heeft ternauwernood 'SyriŽ overleefd' en wordt nu geconfronteerd met OekraÔne-Rusland-NATO, China-Vietnam en een gigantische economische afspraak tussen de Dollar-hatende Russen en Chinezen. Het is dus niet ťťn bericht waar ik mijn uitspraak op baseer, maar een culminatie van gebeurtenissen en berichten, waarvan ik denk dat het voortekenen zijn. De opkomst van 15% stemmers ofzo voor de Europese Parlementsverkiezingen, geeft mij ook te denken. Het zal in andere landen ook niet boven de 20% komen dunkt mij. Ik zie dat als een graadmeter voor Burgerlijk Ongeloof in Het Euro Experiment.

Ergo; geen concreet 'iets' maar mijn gevoel.
    [MENTION=76]Charlie[/MENTION] jouw whiskey smaakt voortreffelijk en nee, ik had slechts ťťn glaasje op gisteren dus daar ben ik niet van gaan Orakelen.
    keyserpreppersuze@gmail.com

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Ik ben om te beginnen benieuwd wat er gaat gebeuren qua economische maatregelen, noodhulp naar oekraine en weetikveel waarheen als die verkiezingen van 't weekend afgelopen zijn. Mijn gevoel zegt dat volgende week wel eens interessant kan worden.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Waarschuwing onbetaalbare olie kan al in 2015 is ook al voorbij gekomen, eigen gasvoorraden ontoereikend vanaf 2020, ...
    Het kaartenhuis wiebelt al jaren, veel experts die aangeven dat het voor 2020 mis gaat (of in de komende 10-20 jaar). Niemand wil dat het instort en tot nu toe houdt ductape de boel bij elkaar. Het kan elk moment klappen, het kan nog jaren goed blijven gaan en het kan zelfs dat de boel zo gefixed wordt dat wij er redelijk doorheen rollen. De mensen aan de macht willen die nl niet kwijt en als de boel tot shtf scenario's komt zijn ze hun macht kwijt. Ik denk dat we eerder aan een soort hungergames scenario komen dan anarchie. Eenzijdige voeding en heel hard werken maakt kritisch denken nl onmogelijk (trucje dat bv sektes gebruiken om hun leden onder controle te houden).

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Hoewel wereldwijd de economische tekenen zeer slecht zijn, b.v. http://theeconomiccollapseblog.com/a...he-u-s-economy, houd ik er rekening mee dat er geen grote crash komt.

Een enigzins logische reden (hoe logisch zijn de ontwikkelingen nog?) kan zijn dat de gehele macro economie gecontroleerd wordt door de zgn oligarchy en de wereld naar een toestand wordt gebracht waarbij er totale controle is over alles en iedereen.

Als de boel knalt is er geen controle meer dus dat lijkt niet in het voordeel van de enkelen te zijn. Een toestand waarbij er schaarste is (banen en primaire levensbehoeften) heeft als effect dat mensen trouw aan het systeem blijven, zo niet lig je eruit en kom je niet meer aan de bak. Want iedereen wil vooruitzichten hebben en zich wat kunnen permiteren. Daarbij moet de consumptie ook door gaan anders kunnen de globale bedrijven, die in handen van de enkelen zijn, niets meer verkopen. Het doel lijkt een ander systeem te zijn. Daarvoor moet het huidige systeem eerst kapot.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Grond kopen in binnen of buitenland.
    Door Mr. Gold in forum Huisvesting
    Reacties: 101
    Laatste Bericht: 09-09-14, 19:15
  2. [Overleven op zee] 14 maanden op zee
    Door Dreutel in forum Survival Algemeen
    Reacties: 20
    Laatste Bericht: 05-04-14, 17:27
  3. Bestuursvorm binnen een kleine gemeenschap
    Door Muktaronic in forum Survival Algemeen
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 24-03-13, 21:16
  4. uitleg over afkortingen en woordgebruik binnen Preppers ????
    Door alberto in forum Mededelingen Preppers.nl
    Reacties: 13
    Laatste Bericht: 03-01-13, 17:44
  5. Noodrantsoen voor 6 maanden
    Door DQA in forum Survival Algemeen
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 05-06-12, 19:07

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten