Ga naar inhoud
GENEGEERD

27mc President Lincoln 2 V3


Kans

Aanbevolen berichten

De post gaat over de 27mc zend ontvanger (transciever) van het merk President en wel het model Lincoln 2 met de sw versie 3:

 

image.jpg.bc38e1bdc803954e1e4a120edb53c52b.jpg

 

Ik heb zijn voorganger de Lincoln (dus model 1):

 

image.jpg.0d44833921c1ffd24642d40e8318914f.jpg

 

Dit zijn modellen die in Nederland niet gebruikt mogen worden omdat ze een groter frequentie bereik hebben dan toegestaan 400 ipv de toegestane 40 kanalen, en het afgegeven vermogen groter is dan toegestaan 30 watt (L2) ipv 4 watt.

 

Je mag ze wel in bezit hebben, maar dus niet aangesloten hebben of gebruiken.

De pakkans van zo'n bak gebruiken ligt voor 90% aan jezelf.

Als je niet buiten de toegestane kanalen zend en niet meer dan 4 watt uitzend, vermogen is regelbaar, en zorgt dat niemand last van je heeft ( geen storing veroorzaken, geen antenne plaatsen als mensen daar last van denken te hebben enz enz.) dan loop je weinig risico.

Maar je overtreed wel de wet!

 

Ik wil de L2 al een tijdje kopen maar wacht tot de kinderziektes eruit zijn.

Niet helemaal overbodig gezien er nu al een update van de firmware is.

De eerste versie had wat kleine problemen waardoor bv. de kanaalkeuzeknop soms een kanaal oversloeg enz.

Nou niet echt een killing issue maar als ik iets nieuws koop wil ik dat het goed werkt, zeker een zender die wat prijs betreft hoog zit.

 

Dus let op er is een versie 1, die is mogelijk 'gefixed' met een uodate, versie 2, en nu worden de versie 3 bakken verkocht.

Versie 3 wordt op de doos aangegeven maar niet verder op het typeplaatje, het is een software update..

 

Dit zijn transcievers met relatief veel mogelijkheden.

Voor sommige zal eea complex overkomen.

Toch is het volgens mij met wat hulp goed te leren en te begrijpen.

Ikzelf geef liever wat meer uit aan een goed apparaat met veel functies, als ze nut hebben, dan er later spijt van te hebben dat ik die functies niet heb.

 

Wil je zelf iets gaan kopen maar twijfel je, gewoon vragen waarom je die functies nodig kunt hebben.

Alleen jijzelf kunt bepalen waar je hoeveel geld aan wilt uitgeven, wij kunnen je enkel informeren.

 

Deze transcievers hebben in eerste instantie (verderop zal ik propagatie bespreken) een zicht verbinding.

Een zicht verbinding ipwil zeggen dat je elkaar kunt bereiken als de antennes elkaar kunnen zien.

Dus obstakels tussen je antennes verminderen de zichtbaarheid.

Soms heb je er weinig last van, mist, soms wat meer, bomen, soms veel, gebouwen, en soms is de verbindig weg, als de aarde er tussen zit, denk aan de kromming van de aarde.

 

Het bereik is dus afhankelijk van je antenne hoogte en plaatsing.

Zit je met een kleine antenne tussen de flats dan is je bereik beperkt, al haal je bijna altijd wel enkele kilometers.

Staat je antenne op het hoogste punt dan is de kromming van de aarde het volgende probleem tenzij je met een vliegtuig, ruimteschip, of buitenaardsewezens communiceerd.

 

Die kromming is sneller van belang dan de meeste mensen beseffen, kort overzichtje tussen antenne hoogte (beide antennes even hoog) en bereik:

1 meter antenne hoogte : 8 kilometer bereik

10 meter AH : 26 km bereik

100 meter AH. : 82 km bereik

Online tooltje om te berekenen:

 

http://www.calculatoredge.com/electronics/lineofsight.htm

 

 

 

Ok terug naar het topic :cool:

 

De Lincoln 2 heeft alle modulaties FM, AM en de SSB (en morse voor de freaks:rolleyes:)

Gooit maximaal 30 watt vermogen.

En heel veel in te stelllen zaken en uitlees mogenlijk heden.

 

Gemeenschappelijk met zijn voorganger:

Vermogen is regelbaar

Zowel kanalen als frequentie uitlezing in het display

Geluids volume regeling ( aan uit knop)

Squelsh (om allen geluid weer te geven als er een sterk signaal binnen komt)

Draaiknop en up/down kanalen kiezer plus up/down ook in de microfoon

Ontvangst signaal sterkte weergave

Swr meter ingebouwd (om efficientie van je antenne te meten, is die te slecht gaat je zender stuk)

Zendvermogen weergave

Microfoon volume regeling

Ontvangst gevoeligheids regeling (zodat je desgewenst alleen sterke zenders ontvangt of alles wilt ontvangen)

Fijn ontvangst regeling ( nodig voor SSB)

Roger beep (als je stopt met zenden een piep die aangeeft dat je stopt met zenden en dus gaat ontvangen)

Modulatie keuze knop

Kanalen scan functie

NB filter (filter om een type storing te dampen)

PA functie ( je kunt mbv een speaker de bak gebruiken als megafoon)

 

Nieuwe functies:p :

- ASC automatische squelch (apparaat probeert zelf te ondekken wanneer iemand zend en dus geluid te geven en wanneer er geen signaal is en dus geen ruis te laten horen, werkt nog redelijk ook)

- Vox functie (Hands free) praten en hij gaat zenden.

- ANL filter , and HI-CUT (meer filter om geluid te verbeteren)

- geheugen scan

- 6 Geheugens (makkelijk als je hem buiten de band gebruik)

- CTCSS (38 tones) tooncode (zal ik uitleggen)

- DCS (104 codes) tooncode (zal ik uitleggen)

- Dual watch twee kanalen, om en om ontvangen

- Key locking

- SWR

- Voorkeuze kanalen 9/19

- TOT (Time Out Timer) adjustable ( bak stopt met zenden na vooraf ingestelde tijdslimit)

- bij instelbare SWR niet meer zenden

- instelbare over en onderspanning ( kom ik op terug)

- kanaal shift gebruik ( kom ik op terug)

- Display kleuren: Oranje, Blauw en Groen

- Er is heel veel uileesbaar op het scherm : volume stand, squelsh niveau, enz

- rogerbeep is instelbaar, toon en duur.

 

Afmetingen H x W x D (in mm) : 52 x 170 x 250

Gewicht : 1.4 kg ( de oude is 2,05 kg, inc. mike, zonder beugel)

 

IN DE DOOS:

1 Transceiver

1 voedingskabel met zekering

1 Microfoon met hanger

1 Montage beugel met schroeven

1 Gebruikers handleiding in NL

 

MEER DETAILS:

 

Zenden

 

Frequency allowance : +/- 300 Hz

Carrier power : 12 W AM / 31 W FM / 31 W USB-LSB / 12 W CW

Transmission interference : inferior to - 50 dBc

Audio response : 300 Hz to 3 kHz

Emitted power in the adj. channel : inferior to 20 µW

Microphone sensitivity : 3 mV

Drain : 6 A (with modulation)

Modulated signal distortion : 1.8 %

 

Ontvangen

 

Maxi. sensitivity at 20 dB sinad : 0,5 μV -110 dBm (AM)

0,35 μV -116 dBm (FM)

0.28µV-118 dBm (USB/LSB/CW)

 

Frequency response : 300 Hz to 3 kHz

Adjacent channel selectivity : 60 dB

Maximum audio power : 3 W

Squelch sensitivity : mini 0.2 μV - 120 dBm

maxi 1 mV - 47 dBm

 

Frequency image rejection rate : 60 dB

Intermediate frequency rej. rate : 70 dB

 

 

 

 

Zo wie nu nog mee leest is redelijk zend freak of een doorzetter?

Ik probeer de belangrijkste functies begrijpbaar te beschrijven voor de niet deskundige bij vragen weet je de reply knop wel te vinden denk.

 

 

Dus nog even inzoomen op wat nieuwe functies die ik handig vind en zaken die niet zomaar duidelijk zullen zijn bij veel lezers.

 

De CTCSS en DCS functies:

Dit zijn vormen van squelsh of te wel ontvangst onderdrukkers.

De normale squelsh discrimineerd op signaal sterkte, als het signaal te zwak is hoor je niks via de speaker.

De ctcss en dcs voegen een toon toe aan het zendsignaal de ontvanger kan instellen welke toon nodig is bij het ontvangst signaal voordat het weergegeven wordt, dus zender en ontvanger moeten deze fuctie ondersteunen om te kunnen gebruiken.

 

Kanaal shift gebruik (split channel, dual channel):

Je kunt instellen om op kanaal A te zenden en op kanaal B te ontvangen.

Dit moet dus ook zowel de ontvanger als zender ondersteunen ( het kan handmatig maar is erg vermoeiend)

Wat dit als voordeel heeft?

Het gesprek is voor iemand anders moeilijker te volgen.

Hij moet eerst uitvinden wat de twee frequenties zijn, en vervolgens heel snel tussen die twee kunnen schakelen om het gesprek goed te kunnen volgen.

Nadeel je moet natuurlijk wel de twee frequenties afspreken of vast leggen, of het te gebruiken schema ( bv na elke 5 minuten een ander combinatie gaan gebruiken) afspreken.

 

Instelbare spannings en swr beveiliging.

Dit zijn handige zaken.

Het beschermt je zender automatisch tegen een slechte antenne of bv kabel beschadiging enz.

Vooral bij mobiel gebruik (shtf gebruik?) een veilg gegeven.

Ook de spannings beveiliging beschermt je zender en schakelt je zender uit als de accuspanning te laag wordt ( dus weer een meter minder mee nemen)

 

 

 

Wat vind ik minpunten:

( ik heb meerder bakken dus kan over sommige zaken oordelen zonder de Lincoln 2 al te hebben)

 

De draaiknop van de L1 is helmaal rond en ik vind dat fijner dan de nieuwe knop die ik niet echt lekker vind draaien door zijn vorm.

 

De frequentie uitlezing en kanaal weergave had van mij in gote andersom mogen zijn.

Ik kijk bijna altijd naar de frequentie en zelden naar kanaal nummer.

 

 

 

Propagatie.

Propagatie is het zenden waarbij de signalen in de atmospheer worden weerkaatst naar de aarde en je zo het probleem van de kromminge van de aarde en dus bereikbeperking kunt overbruggen.

Let op dit werkt niet altijd en is dus niet betrouwbaar.

Je kunt door dit effect soms wel een verbinding met een ander werelddeel maken.

 

Prep ze,

K a n s

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Mooi ding. Ik heb gekozen voor een bak met alle bedieningsmogelijkheden in de mic. De bak zit in m'n auto onder de stoel. Ik hoef dus niet steeds naar m'n bak te kijken als ik een kanaal verwissel of iets anders doe op m'n bak. Misschien niet een super bak maar het gebruiksgemak wil ook wat natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Cobra 75ST en daar zit inderdaad alles in de mic. Knoppen functies alles dus ook het display. Het zal echt niet de beste bak zijn maar hij is wel super handig. Ook veilig, je kunt je ogen op de weg houden ipv tussen je stoelen of ergens onder je dashboard. Mijn kastje zit onder mijn stoel en als ik wil gooi in daar de mic bij. Little Wil kan ik in mijn kofferbak zo aan de Ahum.. "kachel" hangen en weer verwijderen dus je ziet er helemaal niets van. Lekker opsec maar toch voldoende power om gehoord te worden.

 

Cobra_75ST_EU_Body-Mike.jpg.6031119ae9013104486d29a765407b03.jpg

 

http://www.jbe.nl/nl/communicatie/cb-27mc-radio-sets/mobile-sets-portofoons/9340-cobra-75st-eu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn mobiele bak staat gewoon pontificaal recht voor m'n neus op het dashboard. Mijn kilometerteller e.d. zitten midden op het dashboard, dus ik heb er alle ruimte voor.

 

Aangezien het een simpele analoge Danita 640 is, ben ik niet bang voor diefstal. Daarnaast wordt hij streng bewaakt door camera's :)

 

Ik vind het zelf fijner om de 'bak' ergens aan het dashboard te hebben ipv een schermpje op je mike, omdat je dan de focus van je ogen niet al te ver hoeft in te zoomen om iets te lezen, en weer terug uit moet zoomen om op het wegdek te kijken.

In het verleden had ik mijn apparatuur inderdaad onder het handschoenenvak aan de bijrijders kant hangen, en een schichtige blik, vertelde mij al voldoende over het inkomende signaal.

 

In die tijd was ik de beste vosser van de club.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De nieuwe lincoln heeft nog een mooie bug in zijn sw.

Het 27mc, 40 kanalen schema met zijn 'alpha' kanalen en kanaal 23 paardesprong, zitten op alle andere banden ook geprogrammeerd.

Geen probleem, functioneel, zolang je de frequentie uitleest zit je goed.

Maar bijzonder slordig als oplevering, en het blijft me best irriteren om dan het kanaal nummer niet, bij de alpha kanalen, of met een sprong, kanaal 23, te zien veranderen.

Als je de kanaal knoppen ipv de frequentie knop gebruikt verspringt de frequentie natuurlijk.

 

De drukknop om van modulatie te veranderen vind ik niet handig een draaiknop zoals op de oude lincoln werkt veel beter.

Vooral als je door de pa stand gaat dan hoor je de bak schakelen, relais.

 

De vele functies zijn wel top.

 

De digitale volume knop is ook niet geweldig, vooral tussen geen geluid en de zachtste stand vind ik een te groot verschil zitten.

 

De mogelijkheid om op kanaal A te zenden en op kanaal B te ontvangen heeft wel iets, lastiger om gesprek te volgen voor bakken die geen dual watch hebben.

Het risico is echter wel dat je door de gekozen offset, tussen zenden en ontvangen, makkelijk buiten de toegestane kanalen gaat zenden, zeker als je tijdens het gesprek van kanaal wilt veranderen, opletten dus..

Een ander nadeel is dat je voor die modus wel twee kanalen vrij moet hebben, nu geen probleem omdat het zo rustig is, maar als het weer drukker wordt een extra moeilijkheid.

 

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog wat meetingen:

Stroom verbruik:

Ontvangen: 0,3 amp.

Zenden min. vermogen van 1,4 watt: 2,3 amp

Zenden max vermogen ruim 30 watt: 5,9 amp

 

Met 6 amp heeft mijn battpack het zwaar :cool:

Met 12 cellen van nominaal 1,2 volt zou ik op 14,2 volt moeten uitkomen, echter meteen na het opladen zit de spanning op 16,8 volt.

Volgens de ingebouwde volt meter in de bak is dat net meer dan 17 volt, en dat is meteen de maximale spanning waarbij de overspanningsbeveiliging inschakeld.

Bij 12 volt is het battpack bijna leeg dus daar heb ik de onderspannings beveiliging op ingesteld.

 

De bak blijft wel werken als de beveiliging inkomt maar zenden kan niet meer.

 

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
De nieuwe lincoln heeft nog een mooie bug in zijn sw.

Het 27mc, 40 kanalen schema met zijn 'alpha' kanalen en kanaal 23 paardesprong, zitten op alle andere banden ook geprogrammeerd.

Geen probleem, functioneel, zolang je de frequentie uitleest zit je goed.

Maar bijzonder slordig als oplevering, en het blijft me best irriteren om dan het kanaal nummer niet, bij de alpha kanalen, of met een sprong, kanaal 23, te zien veranderen.

 

Het blijkt dat dit volgens President geen bug maar een feature is :rolleyes:

Volgens de importeur hebben, bijna, alle president bakken dat....

Nou heb ik gelukkig wat om te verglijken dus even de Jackson 2 aangesloten, en verrek was me nog niet eerder opgevallen deze bak heeft ook het 40 kanalen standaard CB frequentie schema op de andere banden zitten..

 

image.jpg.8d0fc1070a71e37e516a0e21b0565fc4.jpg

 

Weer een nadeel van het enkel kunnen uitlezen van kanaal nummer ipv frequentie dan vallen dit soort dingen bijna niet op.

Snel even de handleiding erbij en ja hoor het staat gewoon in het banden/kanalen overzicht...

 

Ben ik nou echt dement aan het worden, ja*, de Lincoln 1 had dat toch echt niet....?

Dus de oude lincoln weer aangesloten, en wat denk je in dat oude kreng van al 20 jaar oud konden ze dit wel normaal oplossen.

Op de G-band, heeft dat iets met die ..spot te maken:confused:, zit wel de CB kanalen rariteiten ingebakken, op alle anderen banden loop je gewoon netjes door de frequentie.

Oude rommel...., waarom kunnen ze nu niet gewoon eens de goede dingen meenemen in een modern jasje?

Die oude Lincoln blijft toch gewoon perfect....

De nieuwe is ook geweldig maar heeft dus gewoon moderne afwijkingen :(

 

Nog een klein feitje dat onhandig is:

De drukknoppen moet je zo hard induwen dat als je dat bak los hebt staan, heb ik dus eigenlijk altijd, dan verschuift hij naar achteren als je die knoppen bediend.

Weer geen ramp maar ook niet echt geniaal te noemen.

Daarnaast zijn die knopjes toch wel erg klein voor mijn, blijkbaar, grote vingers:cool:

En als je nagels hebt, nou succes......

 

Verder eigenlijk geen showstoppers gevonden.

Heel veel mogenlijkheden en hij werkt gewoon goed.

( oja is het nou zo moeilijk om dat 'klungk' geluid als je gaat zenden te voorkomen beste President?

Kom op er zijn bakken van onder de honderd euro die dat voor elkaar hebben gekregen :rolleyes: )

 

Oja het klemmetje om de mic in vast te zetten..., kon dat nou echt niet van een stukje staal gebeuren dat 5 cent duurder was?

En de coating, het zwart van de behuizing, is ook redelijk kwetsbaar geworden...

 

Van de nieuwe functies vind ik de digitale squelsh, ctcss en dsc, geweldig handig.

De instelbare beveiliging tegen een te hoge SWR zou gewoon in elke bak moeten zitten.

Het, instelbaar 3 keuren en lichtsterkte, , groene achtergrond kleur werkt erg rustig, heerlijk.

 

Nou ja dat waren zo weer de laatste indrukken.

Ondanks alle min puntjes ben ik best tevreden hoor, maar ik ben gewoon bijzonder critisch, voor dat bedrag koop je ook een quadbander:

http://bami.rtstelecom.nl/?Mobilofoons:KG-UV950P_QUADBANDER

 

(Die zou eigenlijk een preppers.nl groeps aankoop koop moeten worden @Simurgh ?)

 

En daar heb je vind ik wel meer waar voor je geld....

En ook de 27mc band tot je beschikking.....

Dus mocht je zo'n bedrag willen uitgeven denk ook zeker na over de beschikbare alternatieven.

Ik ken de qualiteit van Wouxun niet zo goed als President maar veel slechter dan de laatste President bakken, dat kan ik me niet echt goed voorstellen...

 

(* maar dus nog niet zo erg :cool:)

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wouxun is op zicht niet slecht, ik heb er goede ervaringen mee en lees goede reviews op de diverse forums.

Maar voor € 349,00 kijk ik toch ff verder naar een andere / betere oplossing.

 

Ik denk dat dat ff wel lang zoeken wordt?

Laat het even weten als het wel gelukt is...

 

Grt

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan denk ik beter je zendmachtiging halen. Dan kan je gewoon zo'n vierbander van 50 watt in huis zetten of in de auto bouwen. Bovendien kun je dan gebruik maken van repeaters en dergelijke.

Er zijn tegenwoordig allerlei leuke features, zoals echolink, waarbij je tegen een repeater zegt dat hij je door moet schakelen met een repeater in Nederland bijvoorbeeld.

Daarmee wordt het mogelijk vanuit Hongarije met een portofoontje met Nederland te praten.

Volgens mij wordt het examen steeds gemakkelijker en de mogelijkheden worden steeds groter. Dit omdat de belangstelling afneemt.

 

Ik heb een Hongaarse zendmachtiging, mijn call is HA6WAV,

lekkere tongbreker voor de Hongaren, want de letter W bestaat in Hongarije niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het niet oneens met je @Wilve al was het maar dat mensen die willen gaan zenden iets van de techniek gaan snappen en de protocollen leren.

Maar ik denk in deze context vooral aan straks na tshtf en dan gaat voor je scenario hetzelfde als voor internet, mobiele telefonie enz, allemaal heel handig, en nog veel handiger dan met een zender slepen, en op een omslachtige manier contact met nederland maken, ze zullen heel waarschijnlijk niet meer werken.

 

Daarnaast denk ik dat je gewoon moet realiseren dat je wereld echt een stuk kleiner zal worden.

Dan worden afstanden van 50km hetzelfde als nu 5000 km.

En dus denk ik dat je langeafstandsoplossingen al snel moet vergeten.

Het wordt te moeilijk, onhandig en waarschijnlijk onnodig omdat je wereld een stuk kleiner is geworden.

 

Daarnaast is een beetje amateur set al snel 1000 euro.

Een 27mc setje heb je al onder de 200 euro, tweedehands is er ook veel meer zie marktplaats voor soms dumpprijzen...

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dat ff wel lang zoeken wordt?

Laat het even weten als het wel gelukt is...

 

Grt

K a n s

 

Ik zie op diverse sites de Yaesu 8900R te koop rond de € 380,00, dan heb je meteen een Crossband repeater in huis en ben je meteen een stuk flexibeler qua input / output.

Voor de 27mc zou ik toch voor een zender gaan waar ook de SSB band op zit dus een President of iets in die klasse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie op diverse sites de Yaesu 8900R te koop rond de € 380,00, dan heb je meteen een Crossband repeater in huis en ben je meteen een stuk flexibeler qua input / output.

Voor de 27mc zou ik toch voor een zender gaan waar ook de SSB band op zit dus een President of iets in die klasse.

 

Ik zie maar weinig verschillen met de Wouxun, die heeft ook een Full duplex cross-band repeater functie.

Het gaat je dus meer om het merk denk?

Groot voordeel van de Wouxumn is de 27mc dekking die hebben maar weinig amateur sets...

Nadeel is de beperking van enkel FM modulatie, hoop dat ze dat nog gaan veranderen..

 

Nog even en we hoeven nog maar een apparaat te kopen, als die dan ook rond de driehonderd euro blijft ben ik tevreden..

Maar ja dan wil je natuurlijk weer alle amateurbanden hebben en gaan we weer over de duizend euro .. :(

 

Grt

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie maar weinig verschillen met de Wouxun, die heeft ook een Full duplex cross-band repeater functie.

Het gaat je dus meer om het merk denk?

Groot voordeel van de Wouxumn is de 27mc dekking die hebben maar weinig amateur sets...

Nadeel is de beperking van enkel FM modulatie, hoop dat ze dat nog gaan veranderen..

 

Nog even en we hoeven nog maar een apparaat te kopen, als die dan ook rond de driehonderd euro blijft ben ik tevreden..

Maar ja dan wil je natuurlijk weer alle amateurbanden hebben en gaan we weer over de duizend euro .. :(

 

Grt

K a n s

 

Het gaat mij niet om een Merk / Naam het gaat mij om bewezen kwaliteit, en dan nog heb ik mijn twijfels bij de moderne apparatuur.

Apparaat kopen is geen kunst ondersteuning na 10 jaar is vaak een probleem bij de Aziaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze een mail gestuurd wat ze kunnen doen bij 10 stuks.

 

Het blijkt dat dit volgens President geen bug maar een feature is :rolleyes:

Volgens de importeur hebben, bijna, alle president bakken dat....

Nou heb ik gelukkig wat om te verglijken dus even de Jackson 2 aangesloten, en verrek was me nog niet eerder opgevallen deze bak heeft ook het 40 kanalen standaard CB frequentie schema op de andere banden zitten..

 

image.jpg.8d0fc1070a71e37e516a0e21b0565fc4.jpg

 

Weer een nadeel van het enkel kunnen uitlezen van kanaal nummer ipv frequentie dan vallen dit soort dingen bijna niet op.

Snel even de handleiding erbij en ja hoor het staat gewoon in het banden/kanalen overzicht...

 

Ben ik nou echt dement aan het worden, ja*, de Lincoln 1 had dat toch echt niet....?

Dus de oude lincoln weer aangesloten, en wat denk je in dat oude kreng van al 20 jaar oud konden ze dit wel normaal oplossen.

Op de G-band, heeft dat iets met die ..spot te maken:confused:, zit wel de CB kanalen rariteiten ingebakken, op alle anderen banden loop je gewoon netjes door de frequentie.

Oude rommel...., waarom kunnen ze nu niet gewoon eens de goede dingen meenemen in een modern jasje?

Die oude Lincoln blijft toch gewoon perfect....

De nieuwe is ook geweldig maar heeft dus gewoon moderne afwijkingen :(

 

Nog een klein feitje dat onhandig is:

De drukknoppen moet je zo hard induwen dat als je dat bak los hebt staan, heb ik dus eigenlijk altijd, dan verschuift hij naar achteren als je die knoppen bediend.

Weer geen ramp maar ook niet echt geniaal te noemen.

Daarnaast zijn die knopjes toch wel erg klein voor mijn, blijkbaar, grote vingers:cool:

En als je nagels hebt, nou succes......

 

Verder eigenlijk geen showstoppers gevonden.

Heel veel mogenlijkheden en hij werkt gewoon goed.

( oja is het nou zo moeilijk om dat 'klungk' geluid als je gaat zenden te voorkomen beste President?

Kom op er zijn bakken van onder de honderd euro die dat voor elkaar hebben gekregen :rolleyes: )

 

Oja het klemmetje om de mic in vast te zetten..., kon dat nou echt niet van een stukje staal gebeuren dat 5 cent duurder was?

En de coating, het zwart van de behuizing, is ook redelijk kwetsbaar geworden...

 

Van de nieuwe functies vind ik de digitale squelsh, ctcss en dsc, geweldig handig.

De instelbare beveiliging tegen een te hoge SWR zou gewoon in elke bak moeten zitten.

Het, instelbaar 3 keuren en lichtsterkte, , groene achtergrond kleur werkt erg rustig, heerlijk.

 

Nou ja dat waren zo weer de laatste indrukken.

Ondanks alle min puntjes ben ik best tevreden hoor, maar ik ben gewoon bijzonder critisch, voor dat bedrag koop je ook een quadbander:

http://bami.rtstelecom.nl/?Mobilofoons:KG-UV950P_QUADBANDER

 

(Die zou eigenlijk een preppers.nl groeps aankoop koop moeten worden @Simurgh ?)

 

En daar heb je vind ik wel meer waar voor je geld....

En ook de 27mc band tot je beschikking.....

Dus mocht je zo'n bedrag willen uitgeven denk ook zeker na over de beschikbare alternatieven.

Ik ken de qualiteit van Wouxun niet zo goed als President maar veel slechter dan de laatste President bakken, dat kan ik me niet echt goed voorstellen...

 

(* maar dus nog niet zo erg :cool:)

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 jaren later...

Hoi Allen,

Inmiddels heb ik net een Lincoln II in m'n auto geinstaleerd... Alleen, nog nooit gebruikt en weet ook niet zo hoe het werkt. Dacht dat er wel een handig 27MC voor dummies filmpje zou zijn. Maar dus niet gevonden.   Ik weet dus niet of al m'n knopjes goed staan en hoe het werkt. Weet iemand ergens een link van een handig beginners uitleg video of gebruik bakkie, of meer specifiek Lincoln?

Ik heb er al best wat bekeken, dus ik kan de kleur al veranderen enzo. Maar niet wat ik excact met indic of echo moet doen of hoe de anl te gebruiken.

Is er een korte cursus online??

Groeten, Emiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...