Ga naar inhoud
GENEGEERD

[App] Water your body


Aanbevolen berichten

Aangezien ik eigenlijk nauwelijks puur water drink en het toch wel belangrijk vind om goed te drinken en spoelen heb ik deze app op mijn telefoon gezet.

 

 

Glazen kiezen en het ML aanpassen.

De app herinnerd je eraan om even een glas water te drinken. Ik gebruik het nu 2 dagen en moet zeggen dat het voor mij wel werkt.

Tuurlijk zijn er vele manieren om je er aan te laten herinneren maar ik vond hem cool.

 

 

unnamed.png.145c97af517c79888a9bba748561108c.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Weet je dat zeker?

Ik zit op 67,5 kilo en moet 2228 ML drinken. 2,2 liter

Heb je hem wel ingesteld op liters en op Kg?

 

yup, maar zo te zien rekenen ze een vaste hoeveelheid water per KG lichaamsgewicht. Mijn gewicht is zo'n beetje het dubbele van jou dus, vandaar dat ik zoveel water moet drinken. Maar zelfs voor jou zou 2.2 liter water drinken best fors zijn (naast al het water dat je al via de voeding binnen krijgt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meestal hanteren ze de rekensom van kilo lichaamsgewicht x 0.03 liter met een maximum van 2,5 liter water omdat er anders watervergiftiging kan optreden.

watervergiftiging ontstaat doordat je zoutgehalte in je cellen veranderd en door het constante evenwicht wat de cellen willen bereiken gaan de cellen opzwellen waardoor de bloedvaten kunnen worden dichtgedrukt waardoor er zuurstofgebrek kan optreden. In sommige gevallen kun je wel meer water drinken bijvoorbeeld wanneer je veel sport of veel transpireert tijdens het warme weer.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps dat is een hoop water . Vroeger . Zo een 2 tal jaar terug had ik nog een frisdrank verslaving vooral cola . Ik heb eens op gescheven hoe veel water ik dronk per JAAR . En dat was minder dan ik nu per dag zou moeten drinken .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

In sommige gevallen kun je wel meer water drinken bijvoorbeeld wanneer je veel sport of veel transpireert tijdens het warme weer.
Als je veel sport kan je beter slappe ranja drinken...en bij warm weer een bouillon nemen. Dit om de elektrolyten(zouten)huishouding op peil te laten blijven. Alleen water is niet goed, daar kan je die watervergiftiging van oplopen.

 

In ons gezin was het met warm weer verplicht smiddags extra ranja(zoet) met chips(zout) te nemen. Dat vonden de kinderen helemaal niet erg.

In het bejaardenhuis maakte ik met warm weer smiddags wat roedjak, een soort vruchtensalade met een pittige saus, ook hier weer een combinatie van zoet en zout dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk gaat het drinken zonder app ook goed :) Water drinken is niet vanzelfsprekend in veel delen van de wereld, en is steeds minder bereikbaar voor mensen, ik hoop dat je dat beseft en het je stimuleert om vaker 'te luisteren naar je lijf' als het drinken wil.

 

http://www.globalresearch.ca/privatization-of-water-as-an-owned-commodity-rather-than-a-universal-human-right/5378483

 

 

en een boeiend filmpje over kraanwater vs fleswater:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap wel wat je bedoeld. Maar jij bent al gevorderde waterdrinker ;)

Jij zou dus heel goed moeten weten wanneer je mag pissen

Zit er ook een app bij wannneer je mag piesen :confused:

 

sorry hoor, dit soort dingen maken je afhankelijk, terwijl je gewoon de routine en discipline kan ontwikkelen om 'volgens je gevoel' te drinken... je innerlijke APP dus ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...