Ga naar inhoud
GENEGEERD

Andere vervoerder voor de Prepshop?


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal.

 

Ik heb een vraag waar ik graag jullie ideeën over hoor.

 

Momenteel verzenden wij met DHL. Dit doen wij omdat het altijd aangetekend is, niet zomaar bij de buren word afgegeven en anoniem kan. Nu is het zo dat DHL ook nadelen heeft. Zo proberen ze het 2x en daarna moet je het in een depot ophalen. Dit depot is afhankelijk van waar je woont helaas niet in de buurt. Natuurlijk geef ik dan de opdracht nog eens te proberen, maar dit kost ook een extra keer verzendkosten voor ons. Verder hebben we in het afgelopen jaar nauwelijks problemen gehad en is de service uitstekend. Dus waarom iets anders.

 

MAAR...

 

Nu hebben we een voorstel gekregen van vervoerder DPD.

 

Het pakketje kan nog steeds aangetekend, je kunt aangeven dat het niet bij de buren mag, het kan anoniem, er worden 3 pogingen gedaan en nu komt wat mij betreft de grote meerwaarde voor de klanten: je kunt nadat je bij mij je adres heb doorgegeven daarna zelf je bezorgdag aanpassen, maar zelfs ook het bezorg adres.

 

Het heeft dus een aantal mooie voordelen. Nu is mijn DPD koerier hier heel prettig, maar die ervoor een pannenkoek, kortom is vind het wat lastig inschatten.

 

Vandaar mijn vraag wat heeft de voorkeur en waarom. Ik ben heel benieuwd naar jullie mening hierin!

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb heel wat dingen laten bezorgen. Enige die hier niet prettig is is PostNL. Die hebben rare dingen gedaan zoals pakket in de voortuin leggen, beschadigde(geopende?)pakketten. Briefje in de brievenbus gooien terwijl ik thuis was (gewoon niet eens aangebeld maar meteen briefje in de bus dus)

Nooit zoiets met de andere bezorgers meegemaakt.

 

Verder vind ik het fijn het pakket te kunnen traceren en kunnen aangeven dat het niet bij de buren afgegeven wordt.

Verder denk ik dat je ook moet kijken wat voor jou, als ondernemer een prettig bedrijf is om mee samen te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel met DPD als TNT heb ik tot heden geen problemen gehad.

 

De track-and-trace bij TNT is beter dan van DHL. Deze geeft van te voren een tijdsvenster waarin je de bezorger kunt verwachten.

Bij DHL was het maar afwachten. (pakket wordt vandaag bezorgd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf niet zo een fan van DHL. 2e keer aanbieden komt ook niet altijd goed uit. Dus vaak ophalen in het depot. (na 18:00). DPD hier is een ramp geweest. Zwaar beschadigde pakketten (heb ik niet geaccepteerd) aangeboden gekregen. Inmiddels gaat dit nu stukken beter. Tevens de mogelijkheid voor een alternatief aflever adres na eerste bezorging niet thuis. (als ik het goed heb?).

Ik zou zeggen probeer het een keer met DPD.

 

Mijn PostNL bezorgen kan aan geen enkele service tippen. Die gast is echt mega goed. Rijd na z'n ronde nogmaals bij me langs om het alsnog af te leveren.....:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast morningglory

Je bent vooral afhankelijk van de kwaliteit van de bezorger die in jouw buurt rond racet. Laatste tijd is bijvoorbeeld postnl waardeloos hier maar daarvoor reed er een super gast rond. Voordeel van postnl is ook dat je je pakketje bij een afhaalpunt kan laten afgeven zoals bijvoorbeeld de lokale ah. Verdere info ---> http://www.postnlpakketten.nl/zakelijk/klant-worden/zelf-afhalen.aspx. Zit je niet de hele dag naar de voordeur te kijken ;-)

 

Een tijdvenster waarin bezorgt word en niet afgeven bij de buren vind ik zelf erg belangrijk als service.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DPD bezorgt hier niet iedere dag, volgens mij alleen op dinsdag en donderdag. Nadeel van DPD vindt ik ook dat je niet kunt zien welk dagdeel er bezorgd wordt. Dus hele dag wachten tot DPD eindelijk om 6 uur savonds aan komt kakken en een andere keer staan ze al om 8 uur smorgens op de stoep. Dat lijkt mij een nadeel. GLS overigens ook, die komen maar 1x per week.

 

Met DHL heb ik nog nooit problemen gehad, bezorgen netjes en onbeschadigd. Bij postNL gebeurd het regelmatig dat pakjes beschadigd aankomen.

 

Ik zou gewoon voor DHL blijven gaan, goede service en niet te duur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een korte opmerking over postnl vanuit de zakelijke kant. Postnl gaat het om meerdere redenen zeker niet worden. Voor de klant super dat ze veel ophaal plekken hebben, maar tenzij ik 5 rolcontainers op als komen ze het niet halen. Ze zijn duur en rekenen een toeslag per kilo. Tevens worden pakketjes overal en nergens achtergelaten en moet je bijna een advocaat inschakelen als er iets mis gaat met je bestelling.

 

Uiteraard is dpd geen optie als ze niet elke dag bezorgen, maar dat lijkt mij wel heel raar.

 

DHL4you hanteert voor zakelijke gebruikers duurdere tarieven. En ik wil de tarieven niet omhoog gaan gooien.

 

Voor alle postnl fans, zou bezorging met hun een optie zijn als je er meer voor moet betalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeacht welke je neemt zou ik graag de optie "ophalen bij DHL/gls/post.nl servicepunt" zien.

 

Kost bij DHL4you maar €4 per pakje :)

 

Dit is absoluut een aanrader. Ik vind het superhandig dat als ik thuiskom ik even naar de winkel ga en mijn pakketje ophaal. Niks geen gedoe met weer een dag wachten of speciaal thuis blijven. Een servicepunt is voor denk ik een groot deel van de klanten ideaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is absoluut een aanrader. Ik vind het superhandig dat als ik thuiskom ik even naar de winkel ga en mijn pakketje ophaal. Niks geen gedoe met weer een dag wachten of speciaal thuis blijven. Een servicepunt is voor denk ik een groot deel van de klanten ideaal.

 

Juist daarom lijkt mij dpd handig kun je zelf aangeven waar je wanneer bent. Hoef je ook niet speciaal weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb heel wat dingen laten bezorgen. Enige die hier niet prettig is is PostNL. Die hebben rare dingen gedaan zoals pakket in de voortuin leggen, beschadigde(geopende?)pakketten. Briefje in de brievenbus gooien terwijl ik thuis was (gewoon niet eens aangebeld maar meteen briefje in de bus dus)

Nooit zoiets met de andere bezorgers meegemaakt.

 

Verder vind ik het fijn het pakket te kunnen traceren en kunnen aangeven dat het niet bij de buren afgegeven wordt.

Verder denk ik dat je ook moet kijken wat voor jou, als ondernemer een prettig bedrijf is om mee samen te werken.

ook meegemaakt.

hele dag bij mijn vriend thuis gezeten voor de levering van de was machine en dan ineens een briefje vinden.

de tweede keer dat ze lang zouden komen heb ik boven bij het raam gezeten.

op het moment dat ik ze aan zag komen rijden rende ik naar de voordeur op het moment dat ze een briefje in de deur wilden gooien trok ik hem al open

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist daarom lijkt mij dpd handig kun je zelf aangeven waar je wanneer bent. Hoef je ook niet speciaal weg.

 

Tja, ik ben zelf de hele week van 8 tot 6 uur niet in huis en dat zijn vaak wel de werktijden van een pakketjesbezorger.

Is het eigenlijk een probleem om 2 bezorgdiensten te hebben? Of is dat voor jezelf weer veel meer extra werk? Anders zou het een optie zijn om alle bezorgpakketjes via DPD te laten doen en afhalen. En daarnaast een tweede optie van afhalen bij een servicepunt van DHL (kost ook maar 4 euro). De bezorgdienst van DHL gebruik je dan gewoon niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik ben zelf de hele week van 8 tot 6 uur niet in huis en dat zijn vaak wel de werktijden van een pakketjesbezorger.

Is het eigenlijk een probleem om 2 bezorgdiensten te hebben? Of is dat voor jezelf weer veel meer extra werk? Anders zou het een optie zijn om alle bezorgpakketjes via DPD te laten doen en afhalen. En daarnaast een tweede optie van afhalen bij een servicepunt van DHL (kost ook maar 4 euro). De bezorgdienst van DHL gebruik je dan gewoon niet.

 

Dozen kunnen ook blanco op het werk bezorgd worden bijvoorbeeld.

 

Maar we zitten hier ook niet naast een DHL punt en een auto heb ik niet is dus niet te doen helaas. Wat het ook is het moet hier worden opgehaald zeg maar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik hier pas woonde (2007/2008) had ik veel gezeur met dpd. Pakjes werden heel ergens anders afgeleverd en daar dan gewoon voor de deur neergezet.

 

Hier staat een en ander leed beschreven van die tijd.

 

De laatste jaren lijken ze hun leven behoorlijk gebeterd te hebben. Afgezien van dat je soms een dag kwijt bent omdat je niet weg kunt (je weet niet wanneer 't pakketje komt) komt het nu prima en snel aan. Niet mis meer met de DPD. In ieder geval niet in mijn buurt.

 

DHL vind ik ook prima gaan. Ik krijg wel meer pakketjes binnen (dhl, ups, dpd, etc etc) Maar op het ogenblik gaat 't redelijk goed. 1 keer een zending uit Engeland niet ontvangen. Weet niet meer welke dienst dat was maar dat was een week later ook opgelost (opnieuw verzonden door de webwinkel aldaar).

 

Kortom, als 't via de dpd komt in plaats van met dhl vind ik dat ook prima. Kost me dan iets meer tijd maar dat is ook alles.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan enkel maar vertellen dat ik uit eigen ervaring slechtere dingen heb meegemaakt met DHL. Dozen vaker gedeukt, houden geen rekening met opmerkingen opgegeven door klant (bv. afleveren bij afwezig bij adres nr. zoveel), laatste keer werkte de link naar het pakket niet waardoor ik online geen ander levermoment kon kiezen, etc.

 

Met DPD minder problemen gehad. Ze sturen nog een automatisch mailtje de avond voordien wanneer je pakket geleverd zal worden en je kan heel gemakkelijk de dag nog wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist daarom lijkt mij dpd handig kun je zelf aangeven waar je wanneer bent. Hoef je ook niet speciaal weg.

 

Probleem blijft dat je een dagdeel thuis moet zijn om op een pakje te wachten.

 

Stuur je het naar een ophaalpunt dan kan ik het ophalen wanneer het mij uit komt, en kost het me geen extra tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...