Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Met enige :o trots kan ik vertellen dat de neef van Mw Highway weer een grote stap verder is met z'n wind wokkel, en vandaag het NOS journaal zelfs aandacht heeft gegeven ;)

video: http://nos.nl/video/lq/653240-kleine-windmolens-in-opmars.html

 

De Liam F1 moet duurzaamheid "sexy" maken, aldus één van de bedenkers Richard Ruijtenbeek. Daarom zijn de turbines in alle kleurencombinaties te bestellen

Ontwerper Richard Hutten gaat een design windmolen maken. En voor het Midden-Oosten wordt gedacht aan een windmolentje met goud-look. "Zo wordt onze turbine een leuk hebbeding dat ook nog eens flink wat energie bespaart", aldus Ruijtenbeek.

 

[ATTACH=CONFIG]10499[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

http://nos.nl/artikel/653241-de-kleine-windmolens-komen-eraan.html

 

Artikel gelezen, en is voor mij iets te groot en te duur. Alweer.

Ik ben op zoek naar een leuke windmolen die niet te groot is, maar wel goed energie opwekt.

Wind, en zonne-energie samen zou misschien genoeg zijn om off-grid te gaan.

 

Ik heb al naar wat windmolens gekeken, en die blijven qua prijs onder de 1000 euro.

Waarom deze dan 4000 moet geen kosten is mij een raadsel.

Zo duur zijn die onderdelen niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mans hoog..

Dan reken ik op 1.80m hoog.

Dat is voor mij te groot.

 

De prijs vind ik te hoog. Duurzaamheid uitmelken is ook een vak.

 

Edit: Ik zie de prijzen voor electrische fietsen/scooters de laatste jaren ook belachelijk hard in prijs stijgen.

Alsof ze heel hard bezig zijn om de mens tegen te werken als het op duurzame producten aankomt.

Niet dat ik wat anders had verwacht in deze wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las het ook net Highway. Mooi initiatief! Goed te lezen dat innovatie blijft doorgaan op dit gebied. @techie dit start net, dus dan zijn de kosten hoger. Nou niet meteen zo'n mooi project afkraken en/of over één kam scheren met andere producten....

 

Met enige :o trots kan ik vertellen dat de neef van Mw Highway weer een grote stap verder is met z'n wind wokkel, en vandaag het NOS journaal zelfs aandacht heeft gegeven ;)

video: http://nos.nl/video/lq/653240-kleine-windmolens-in-opmars.html

 

De Liam F1 moet duurzaamheid "sexy" maken, aldus één van de bedenkers Richard Ruijtenbeek. Daarom zijn de turbines in alle kleurencombinaties te bestellen

Ontwerper Richard Hutten gaat een design windmolen maken. En voor het Midden-Oosten wordt gedacht aan een windmolentje met goud-look. "Zo wordt onze turbine een leuk hebbeding dat ook nog eens flink wat energie bespaart", aldus Ruijtenbeek.

 

[ATTACH=CONFIG]10499[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Met enige :o trots kan ik vertellen dat de neef van Mw Highway weer een grote stap verder is met z'n wind wokkel, en vandaag het NOS journaal zelfs aandacht heeft gegeven ;)

video: http://nos.nl/video/lq/653240-kleine-windmolens-in-opmars.html

 

De Liam F1 moet duurzaamheid "sexy" maken, aldus één van de bedenkers Richard Ruijtenbeek. Daarom zijn de turbines in alle kleurencombinaties te bestellen

Ontwerper Richard Hutten gaat een design windmolen maken. En voor het Midden-Oosten wordt gedacht aan een windmolentje met goud-look. "Zo wordt onze turbine een leuk hebbeding dat ook nog eens flink wat energie bespaart", aldus Ruijtenbeek.

 

[ATTACH=CONFIG]10499[/ATTACH]

 

Gaaf ding.

 

Als ontwerper zie ik wel een aantal minpunten.

Maar daar is het nu te laat voor.

 

Succes! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met enige :o trots kan ik vertellen dat de neef van Mw Highway weer een grote stap verder is met z'n wind wokkel, en vandaag het NOS journaal zelfs aandacht heeft gegeven ;)

video: http://nos.nl/video/lq/653240-kleine-windmolens-in-opmars.html

 

Gaaf man, dus dat is familie van je. Ik heb vorig jaar ofzo daar een docu over gezien. De eerste testen, geloof ik. Zag er goed uit. Ik ga er nog eens naar kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben geen fan van windmolens, maar werd toch enthousiast van deze innovatie die ik tegenkwam:

http://dearchimedes.com/

 

De Archimedes windmolen is klein (zou gewoon op een dak van een huis kunnen), wekt toch aardig stroom op en is lang niet zo lelijk (mijn smaak). Het lijkt me een mooie aanvulling op zonnepanelen, zodat er ook bij slechter weer nog wat stroom opgewekt wordt. Vanaf 1 juni 2014 worden ze verkocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Max. 1500Wh bij 18m/s wind is aardig wat.

Ik zag wat staan over een Liam-mini met 75cm wokkel. Als je onder 1m hoogte kan blijven hoef je wss geen aanvraag te doen voor een vergunning.

Dan kan je 'm zonder gedoe plaatsen.

 

48V is een prima werkbaar voltage.

Off-grid zag ik ook staan. Een installatie met accu's, zonnepanelen en mini windmolen.

*wenslijstje aanvult*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarde herkennen doe ik wel.

Ik heb ook niets tegen het design, rendement of dergelijke. Dat het in NL gemaakt wordt is +1!

 

Het gaat mij om de consumentenprijs. Dat R&D tegenwoordig heel veel kost, en ze dat te snel willen terugverdienen.... in tegenstelling tot een echt massaproduct dat het van de massa moet hebben, en langzamer terugverdient als de prijs lager ligt, zodat het voor meer mensen betaalbaar wordt.

Dat zit een hoop duurzame projecten in de weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is mooooooi.

En paaaaars :)

 

Ik zou wel een kleintje willen. Die aan een huis kan. Maar ik vraag me af of ik wel op een genoeg winderige plek woon. Zoiets zou ik tevoren wel moeten uitzoeken. In mijn fantasie zag ik net een flat vol met kleine gekleurde wokkels voor me...zoals er vroeger(tegenwoordig verboden hier) schotelantennes aan de flats hingen. Zag er vrolijk uit met al die kleurtjes, paars, oranje, geel, allemaal hippie kleuren :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.telegraaf.nl/overgeld/huis-hypotheek/22670612/__Geluidarme_windturbines__.html

 

Het bedrijf heeft inmiddels op voorhand al 7000 exemplaren in 14 landen verkocht. De belangstelling is volgens hem zo groot dat er nu wordt gewerkt aan relatief kleine turbines voor op boten en lantaarnpalen. Maar er komt ook een 'glamourversie' voor het Midden-Oosten. „Daar willen ze de turbine van een bekende designer hebben die de schoepen met bladgoud en diamantjes bedekt. Ze zien de Liam daar als 'nice tot have'.”

 

Het is dus de consument die dat vraagt in dit geval...

Link naar reactie
Delen op andere sites

"De Liam wekt gemiddeld bij 5 meter per seconde 2500 kilowatt uur energie op, de helft van wat een gemiddeld huishouden nodig heeft."

 

Haha, het dubbele van wat ik nu gebruik,maar ja, ik ben niet gemiddeld.

Best veel opbrengst.

 

Daarom ben ik benieuwd naar de mini-versie, aangezien ik die 2500kWh hier wel haal. Hier waait het vaak lekker. Met de mini in combinatie met zonnepanelen, zou ik mijn verbruik wel halen.

Als de mini zonder vergunning geplaatst mag worden, wordt het wel een stuk interessanter.

 

Met accu's, en inverters off-grid gaan bespaart extra op de energierekening. Geen vaste kosten voor de aansluiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is mooooooi.

En paaaaars :)

 

Ik zou wel een kleintje willen. Die aan een huis kan. Maar ik vraag me af of ik wel op een genoeg winderige plek woon. Zoiets zou ik tevoren wel moeten uitzoeken. In mijn fantasie zag ik net een flat vol met kleine gekleurde wokkels voor me...zoals er vroeger(tegenwoordig verboden hier) schotelantennes aan de flats hingen. Zag er vrolijk uit met al die kleurtjes, paars, oranje, geel, allemaal hippie kleuren :).

 

Tegenwoordig wordt er zoveel verboden.

Vaak vanwege het aanzicht. Het is maar net wat je leuk vind. Ik vind die kleurtjes ook wel leuk.

 

(Just my 2 cents...Met die absurde regeldruk hier in NL gaan we die 16% duurzame energie in 2020 echt niet halen...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordeel is dan wel weer dat je ze overal kan plaatsen en je geen vergunning voor een mast van 50m hoeft aan te vragen..

 

Hij wilde in de jaren 80 al een windmolen in de tuin plaatsen, maar dit werd weggewimpeld vanwege a) horizonvervuiling en b) hinderlijke reflecties van de wieken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...