Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 26 van de 26
    Senior Prepper
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lekker Bekijk Berichten
    Voor sommige topic vullers, ga eens vaker kijken in andere landen om te zien hoe rijk iedereen in NL is.
    In vele landen heeft Oma geen andere keus dan intrekken bij haar kinderen. Zonder hulp of steun. En als er een soort van bejaardenhuis is wil je daar echt niet zijn. En dan nog, is dat dan zo'n schande? De laatste dagen mag jij voor je ouders zorgen zoals zij ook voor jou hebben gedaan.
    Even oude tante als voorbeeld : Werd dement, ging midden in de winter in pyama aan de wandel, want broer kwam zo thuis met die griet die ze niet mag (broer was al tientallen jaren dood en het was altijd haar huisje geweest). Politie plukt haar op een gegeven moment bijna dagelijks van straat. Die moet je dan als familie in huis nemen? Daar moet 24/7 toezicht op zijn, die stop je niet zomaar op de logeerkamer, ze blijft daar niet, want het is haar huis niet! Die groep kan je in elk geval niet in huis nemen met nog eens 1,5 baan en al dan niet kinderen die ook hulp en opvoeding nodig hebben. Dan laat ik het hele niet geschikt zijn van de moderne huizen en het ontbreken van de nodige aanpassingen even voor wat het is.

In een bejaarden/verzorgings/verpleegtehuis kan je met bv 6 man 30 mensen schoon, veilig en gevoed houden zonder dat die 6 man zichzelf de WAO/WIA in draaien. Alleen al de andere opzet van het gebouw (bv er niet zomaar uit kunnen en niet de gaskraan open laten staan, die is er nl niet) maakt het al stukken makkelijker. Komt bij dat met wat meer afstand en gerichte training het ook makkelijker is om de verzorging te doen. Je moeder wassen is iets anders dan mevrouw jansen douchen (want geen familie).

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    [MENTION=73]Johnny BravoNL[/MENTION],

Je hebt het weer prachtig weten te verwoorden. Tranen van het lachen hoe je het weet neer te zetten (talent?). Uiteindelijk wel waar.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lekker Bekijk Berichten
    JB,

0,7% hulp.
    Nul komma zeven procent!
    Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontwikk...door_Nederland

En dat is teveel? Ben jij zo'n koude dat jij niets geeft aan een ander? Denk het toch niet...
    Voor een land zo rijk als NL is 0,7% toch eigenlijk nog een lachertje.
    Over de besteding van dat geld kunnen we discussiŽren, maar dat was je punt niet.

Voor sommige topic vullers, ga eens vaker kijken in andere landen om te zien hoe rijk iedereen in NL is.
    In vele landen heeft Oma geen andere keus dan intrekken bij haar kinderen. Zonder hulp of steun. En als er een soort van bejaardenhuis is wil je daar echt niet zijn. En dan nog, is dat dan zo'n schande? De laatste dagen mag jij voor je ouders zorgen zoals zij ook voor jou hebben gedaan.
    Niet geheel waar. Nederland is met een paar landen een uitzondering op het verhaal van er wonen geen 3 generaties in hetzelfde huis. En JUIST Nederland zou (gezien de hoogste bevolkingsdichtheid) er van kunnen profiteren door dit wel te doen. Nee ik heb het niet over stereo typische filipijnen families of vietnam of maleisiŽ. Je kan met 3 generaties best van je familie heel goed samen leven zolang je maar de RUIMTE hebt. Kinderen maken herrie en moeten hun energie kwijt aan het landschap, ingetogen wonen en wat meer stil zitten of zittend onderwerpen aanpakken is iets voor ouderen waarbij geduld en precisie de boventoon voeren. Het is een soort schijfje van 3 partjes wat doordraait. Ver genoeg van elkaar om geen overlast te veroorzaken en dichtbij genoeg om te hulp te schieten.

Bron kan ik zo even niet vinden maar er staat mij een aflevering van iets in de trant van: 'all you need is love' bij waarin een jongeman (eigenlijk al volwassen kerel van ruim over de 30) nog steeds bij zijn ouders woont en heel erg moet wennen dat dit in Nederland niet zo is. Hij vertelt ook heel openhartig dat dit de gewoonste zaak van de wereld is waar hij vandaan komt.

Ondanks dat zal je zeker een kern van waarheid hebben alleen is die niet echt toepasbaar in andere delen in de wereld vind ik. Niet de keuze hebben door gelimiteerde materialisme maakt nog niet dat de mensen in kwestie erover zouden vallen. Eerder vind ik het frappant dat wij 2 dat doen.

Om maar te eindigen in een quote waar dit topic om draait: 'Gaat lekker! Not!'
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johnny BravoNL Bekijk Berichten
    Volgens mij snap je de achterliggende gedachte van mijn post niet helemaal...

EDIT: Herstel, je hebt er geen ene ruk van begrepen....
    Nog een ruk gelezen, en begrijp, ja ik wel.

(andere rekenmethode om omvang economie te vergroten)
    FEAR LEADS TO ANGER.
    ANGER LEADS TO HATE.
    HATE LEADS TO SUFFERING.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Zo lang als dat er voedselbanken en mensen in de bijstand hier in Nederland bestaan, lijkt het mij dat wij geen geld hebben om andere landen te helpen.
    Als jij mij €50,- vraagt te lenen (wat ik geen probleem zou vinden als wij elkaar zouden kennen), maar ik moet nog eten kopen voor mijn gezin. Dan zeg ik sorry gap, ik heb het nu even niet.
    Volgende keer beter.
    Zou zouden wij ook in Nederland moeten kijken naar ontwikkelingshulp.
    Klinkt misschien hard, maar als je je eigen kinderen niet kan onderhouden dan kan je ook niet anderen sponsoren!
    Slechts een reiziger in de tijd
    Si vis pacem, para bellum

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Sep 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gamble Bekijk Berichten
    Zo lang als dat er voedselbanken en mensen in de bijstand hier in Nederland bestaan, lijkt het mij dat wij geen geld hebben om andere landen te helpen.
    Als jij mij €50,- vraagt te lenen (wat ik geen probleem zou vinden als wij elkaar zouden kennen), maar ik moet nog eten kopen voor mijn gezin. Dan zeg ik sorry gap, ik heb het nu even niet.
    Volgende keer beter.
    Zou zouden wij ook in Nederland moeten kijken naar ontwikkelingshulp.
    Klinkt misschien hard, maar als je je eigen kinderen niet kan onderhouden dan kan je ook niet anderen sponsoren!
    En sterker nog, we geven nog steeds miljoenen per dag meer uit dan dat er binnenkomt. Wanneer jij met je pinpas naar de automaat loopt en zoveel rood staat, dan komt er op gegeven moment geen geld meer uit.

Survivor
    Ingeschreven
    May 2014
    We zouden beter diensten kunnen leveren voor dat geld. Dus Nederlandse bedrijven die in derde wereld landen problemen oplossen. Dan weet je precies wat er met het geld gebeurd. Overigens is dat geld ook wel misbruikt door Nederland. Toen minister Klink voor een klein fortuin aan Mexicaanse griep vaccins over had, besloot hij ze als hulp voor de derde wereld te gebruiken.
    Dus, geld uit de ontwikkelingspot om ze te betalen, vaccins er voor in de plaats, want anders hadden ze in de vuilnisbak beland.
    En blij dat ze ermee waren!
    Een van de eerste landen in Afrika die de vaccins ontvangt, is Togo, het buurland van Ghana. Daar worden vervolgens op grote schaal verplegend personeel, zwangeren en kinderen gevaccineerd tegen de Mexicaanse griep. International SOS, dat de verspreiding van de Mexicaanse griep in kaart heeft gebracht, schrijft over Togo: ‘Influenza H1N1 (‘Mexicaanse griep’) is nooit geÔdentificeerd in dit land’. Ook het Consulaat van de Republiek Togo kan zich geen Mexicaanse griep herinneren.
    Maar we waren wel leuk van die zooi af.

Vergelijkbare onderwerpen

1. De huidige economie voor dummies
    Door Kans in forum Macro algemeen
    Reacties: 15
    Laatste Bericht: 07-08-13, 07:15
  2. Reacties: 4
    Laatste Bericht: 15-07-13, 22:52
  3. Reacties: 3
    Laatste Bericht: 23-03-13, 14:01
  4. Preppers: hype of oplossing voor de recessie?
    Door Mr. Gold in forum Preppers in de Media
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 17-11-12, 20:33
  5. Oplossing gezocht voor een SHIT probleem
    Door Bob de prepper in forum Gezondheid, medisch en verzorging
    Reacties: 34
    Laatste Bericht: 24-09-12, 20:52

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten