Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 22
    Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door natuurlijkeu Bekijk Berichten
    is zilver voor een industrie onmisbaar
    Post of pre shtf?
    www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OBL-Rien Bekijk Berichten
    Post of pre shtf?
    Dat vraag ik me ook wel eens af. Veel mensen kopen zilver omdat dit zogenaamd veel waarde behoudt na een economische crash. Echter ontleent zilver veel van zijn waarde aan het feit dat het zeer gewild is in de industrie. Als de economie echt compleet instort zakt, stort de industrie ook in. De zilverprijs zakt dan dus toch net zo hard mee (er vanuit gaan dat economie wereldwijd instort).

In die zin is zilver toch meer een speculatieve belegging dan een verzekering voor waardebehoud van je vermogen?

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Ik heb eens een experimentje gedaan.

Ik geloof in pm dus ik merkte dat ik vooral zocht naar positieve signalen.
    Heb het eens een weekje omgedraaid en tot mijn verassing, ja hoor net zoveel doom denkers.
    En als je in het midden gaat zitten? Ja hoor die zijn er ook; stabiel, omhoog dan omlaag, eerst omlaag dan omhoog enz bv.
    http://www.munknee.com/2012/07/gold-...50117-in-2013/

Dus het kan alle kanten op,
    Er zijn toch wel velen die geloven dat als het met de economie fout gaat de pm omhoog gaat.
    Maar ik blijf bij de beste tip: doe alleen iets in deze markt als je erzelf in geloofd, en je nooit een ander de schuld kan geven als het fout gaat.
    Als lange termijn investering of koopkracht bescherming is het redelijk veilig maar dan moet je wel bestand zijntegen een eventuele stevige dip.
    Die kans is volgens velen, vooral technische analisten waar ik nooit echt iets mee heb gekunnen, heel groot dat we nog een flinke dip kunnen verwachten.

En natuurlijk de prio goed zetten, eerst eten drinken en prep spullen.
    Als jet echt, kort of lang, fout gaat zijn die drie koning, de rest is van een andere orde, overleven komt op de eerste plaats.
    Laatst gewijzigd door Kans; 15-07-12 om 11:00.
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Kans,

Goud en zilver staan -relatief naar het afgelopen jaar- laag.
    Dus er moeten wel veel doemdenkers zijn.

De marktwaarde gaat altijd met het sentiment mee: hoge prijs -> veel optimisten, lage prijs -> veel pessimisten.

Ik dacht dat goud de afgelopen 11 jaar elke jaar hoger gesloten is dan het voorgaande jaar.

Dit jaar opende goud op ca 1570. Zou het dit jaar weer positief afsluiten? Het 12de jaar op rij?
    www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Hoi obl,

Ik, wij? Zitten in pm vanwegen edn specifiek scenario.
    Ik geloof er niet in dat deze fiat geld spelletjes nog 10 jaar stand houden.
    En dan is pm, denk ik!, je vriend.

Dus sentiment en huidige koersen zijn zaken waar ik niet naar probeer te kijken.....
    Althans waar ik geen belang aan probeer te hechten, het is bijzonder interesant om te zien en analyseren.

Grt
    Kans
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Adventurer
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kans Bekijk Berichten

Dus sentiment en huidige koersen zijn zaken waar ik niet naar probeer te kijken.....
    Althans waar ik geen belang aan probeer te hechten, het is bijzonder interesant om te zien en analyseren.

Grt
    Kans

Juist. Ik ben in 2005 goud en zilver gaan kopen en heb er jaarlijks aan toegevoegd. Het is voor mij geen investering, geen speculatie, maar een verzekering.
    Mij interesseert het niet wat de koers vandaag, gister of morgen is. Evenmin de goud-zilver-ratio. Als er monetaire stront aan de knikker komt, hetzij door hyperinflatie of ineenstorting van de valuta, zullen fysiek goud en zilver een adekwate indekking zijn. Dat is het al duizenden jaren geweest en waarom zou het "different this time" zijn?

Banned
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WTF? Bekijk Berichten
    Juist. Ik ben in 2005 goud en zilver gaan kopen en heb er jaarlijks aan toegevoegd. Het is voor mij geen investering, geen speculatie, maar een verzekering. Mij interesseert het niet wat de koers vandaag, gister of morgen is. Evenmin de goud-zilver-ratio. Als er monetaire stront aan de knikker komt, hetzij door hyperinflatie of ineenstorting van de valuta, zullen fysiek goud en zilver een adekwate indekking zijn. Dat is het al duizenden jaren geweest en waarom zou het "different this time" zijn?
    De koers wordt weliswaar uitgedrukt in het fantasiegeld van de VS of EU, maar uiteindelijk gaat het om de ounces die je in je bezit hebt.

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rodin Bekijk Berichten
    De koers wordt weliswaar uitgedrukt in het fantasiegeld van de VS of EU, maar uiteindelijk gaat het om de ounces die je in je bezit hebt.
    Zo denk ik er ook over. Vind het wel geinig om te kijken wat het sentiment ofwel de koers doet, maar de waarde in dollars vind ik zo goed als oninteressant. Alleen als ie laag staat, dan doet het me wat want dan krijg ik de kriebels om bij te kopen

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Hoe kun je dan het beste goud kopen?
    Er zijn handelaren waar je tot aan een bepaald bedrag kunt kopen zonder identificatie. Maar je kunt ook online kopen en het bijvoorbeeld in een kluis laten bewaren.
    Als SHTF kan het in beslag worden genomen door de overheid of je krijgt er een laag prijsje voor. Tevens is het zo dat wanneer je verkoopt je je (altijd) moet identificeren.
    Wat is wijsheid ?

Banned
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door terminator Bekijk Berichten
    Hoe kun je dan het beste goud kopen?
    Er zijn handelaren waar je tot aan een bepaald bedrag kunt kopen zonder identificatie. Maar je kunt ook online kopen en het bijvoorbeeld in een kluis laten bewaren.
    Als SHTF kan het in beslag worden genomen door de overheid of je krijgt er een laag prijsje voor. Tevens is het zo dat wanneer je verkoopt je je (altijd) moet identificeren.
    Wat is wijsheid ?
    Kopen bij een goed bekend staande verkoper en spul in een gehuurd kluisje of thuis goed verstoppen (bijv. begraven). Als de overheid komt zeuren om je goud, heb je het verkocht via Marktplaats en nee, daar heb je geen bonnetje van.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten