Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 57
    SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Zoals eerder geuit, het risico van de in China blootgelegde onderpanden, die niet blijken te bestaan, is waarschijnlijk het begin van veel ellende.
    Het zou wel eens een gevalletje van het kind kunnen zijn die roept " de keizer is naakt"

China heeft hier een enorm probleem, maar mijn vermoeden is dat het westen dit probleem al zeker 50 jaar tot een ongekende kunst heeft verheven.
    En het is dus ook niet vreemd dat westerse banken zich nu ook gaan afvragen hoe het zit met hun onderpanden afgegeven op al die leningen:

http://www.zerohedge.com/news/2014-0...on-goes-global

Het meest duidelijk voorbeeld is nog steeds de PM markt waar de papierhandel zo duidelijk de fysieke hoeveelheid openlijk tart dat het wachten is op de afwikkeling.
    En dan maar hopen dat er nog wat centrale banken zijn die enig fysiek in hun bezit hebben.
    En natuurlijk de vraag of er mensen zijn die zo stom zijn geweest om wat fysiek barbaars metaal in hun bezit te hebben en houden......

Prep ze,
    K a n s
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kans Bekijk Berichten
    Zoals eerder geuit, het risico van de in China blootgelegde onderpanden, die niet blijken te bestaan, is waarschijnlijk het begin van veel ellende.
    Het zou wel eens een gevalletje van het kind kunnen zijn die roept " de keizer is naakt"

China heeft hier een enorm probleem, maar mijn vermoeden is dat het westen dit probleem al zeker 50 jaar tot een ongekende kunst heeft verheven.
    En het is dus ook niet vreemd dat westerse banken zich nu ook gaan afvragen hoe het zit met hun onderpanden afgegeven op al die leningen:

http://www.zerohedge.com/news/2014-0...on-goes-global

Het meest duidelijk voorbeeld is nog steeds de PM markt waar de papierhandel zo duidelijk de fysieke hoeveelheid openlijk tart dat het wachten is op de afwikkeling.
    En dan maar hopen dat er nog wat centrale banken zijn die enig fysiek in hun bezit hebben.
    En natuurlijk de vraag of er mensen zijn die zo stom zijn geweest om wat fysiek barbaars metaal in hun bezit te hebben en houden......

Prep ze,
    K a n s
    Ja Kans, wij redeneren vanuit hetgeen we weten of denken te weten. Maar wat er allemaal nog niet openbaar is, wat er allemaal nog aan rommel en rotzooi achtergehouden wordt...
    Misschien maar goed dat we niet alles weten.
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    The central bankers are intentionally destroying the US dollar because out of the ashes, they have planned a global fiat that will eventually replace all fiat across the globe.
    Ik denk dat hier veel waarheid in zit. De bankiers hebben hun Godsvermogen verdient met rente over schulden. Nu is dat systeem uitgemolken, droog getrokken, opgesoupeerd. De schulden zijn zo groot geworden dat ze nooit meer af te lossen zijn. Dus wordt het tijd voor een nieuw systeem, een nieuwe munt om van voor af aan mee te beginnen. Als het kan nog wat strikter ingericht, zodat het allemaal wat makkelijker te beheersen is.

Nee, de schulden kunnen kwijtgescholden worden. Dat maakt niet zoveel uit, het was toch gecreŽerd uit niets en ja, daar zal wel het een en ander voor opgeofferd moeten worden, zo hier en daar wat afgeschreven. Maar dat zal peanuts zijn vergeleken bij de behaalde winsten over de afgelopen decennia. Lijkt mij.

Zelfs als er banken zouden vallen, wie lijdt daaronder? De kleine aandeelhouders, klanten van de bank, het personeel. Niet de raad van bestuur en de grootaandeelhouders, die hebben hun schaapjes al op het droge. Ze zullen wel klagen dat ze er een miljoen of 20 bij inschieten, maar wat is vergeleken bij de miljarden die ze al hebben weggesluisd. Ik noem maar wat.
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie Bekijk Berichten
    Ik denk dat hier veel waarheid in zit. De bankiers hebben hun Godsvermogen verdient met rente over schulden. Nu is dat systeem uitgemolken, droog getrokken, opgesoupeerd. De schulden zijn zo groot geworden dat ze nooit meer af te lossen zijn. Dus wordt het tijd voor een nieuw systeem, een nieuwe munt om van voor af aan mee te beginnen. Als het kan nog wat strikter ingericht, zodat het allemaal wat makkelijker te beheersen is.

Nee, de schulden kunnen kwijtgescholden worden. Dat maakt niet zoveel uit, het was toch gecreŽerd uit niets en ja, daar zal wel het een en ander voor opgeofferd moeten worden, zo hier en daar wat afgeschreven. Maar dat zal peanuts zijn vergeleken bij de behaalde winsten over de afgelopen decennia. Lijkt mij.

Zelfs als er banken zouden vallen, wie lijdt daaronder? De kleine aandeelhouders, klanten van de bank, het personeel. Niet de raad van bestuur en de grootaandeelhouders, die hebben hun schaapjes al op het droge. Ze zullen wel klagen dat ze er een miljoen of 20 bij inschieten, maar wat is vergeleken bij de miljarden die ze al hebben weggesluisd. Ik noem maar wat.
    Die verliezen nemen ze op de koop toe (het gaat immers om banken nietwaar? ). Het is slechts een kleine aderlating op weg naar het ultieme doel: 1 munt 1 bank 1 regering. Uiteraard is die ene regering een poppentheater, de touwtjes zijn in handen van de centrale bank.
    keyserpreppersuze@gmail.com

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Aug 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Keyser Suze Bekijk Berichten
    Die verliezen nemen ze op de koop toe (het gaat immers om banken nietwaar? ). Het is slechts een kleine aderlating op weg naar het ultieme doel: 1 munt 1 bank 1 regering. Uiteraard is die ene regering een poppentheater, de touwtjes zijn in handen van de centrale bank.
    Waarvoor zouden ze die moeite nemen? De touwtjes zijn al jaren in handen van de banken ;-)

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door phtvs Bekijk Berichten
    Waarvoor zouden ze die moeite nemen? De touwtjes zijn al jaren in handen van de banken ;-)
    Die vraag houd mij ook al even bezig.
    Als je alles al hebt wat moet je dan met nog meer?
    Aan de andere kant als je het zo makkelijk kunt pakken, waarom zou je dan ooit stoppen?

Nodig hebben ze het niet meer, macht en spelletjes daar zal het ze nog om gaan.
    Dat zullen ze ook nooit vrijwillig meer afstaan.

Als ik zie hoe weinig mensen zoiets als inflatie snappen, dan vraag ik me af hoe we ooit de moeilijkere aspecten kunnen uitleggen.
    Het is redelijk hopeloos.
    Zolang we nog eerder elkaar uitmoorden dan de bron aan te pakken is er weinig hoop.
    Er is nog zo veel missionariswerk te verrichten dat het onbegonnen werk lijkt.

Ik heb er best een hard hoofd in.
    Alleen maak je weinig kans, een groep is vreselijk moeilijk.
    En dus glijden we de afgrond in en proberen we wat te organiseren, of het in de buurt van voldoende komt is de vraag?

Prep ze,
    K a n s
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Administrator
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Nu.nl: 'Russen kiezen Aziatische valuta voor handel'

Russische bedrijven bereiden zich voor om voortaan contracten te voldoen in de Chinese yuan renminbi en andere Aziatische valuta's, omdat ze vrezen dat westerse sancties ze de toegang tot de markt voor Amerikaanse dollars zullen ontzeggen. Dat schrijft zakenkrant Financial Times zondag op basis van bronnen in de banksector.
    Is dit dan het Middelkoopje dat eraan zit te komen ...
    Prepping is a statement of independence

In Omnia Paratus ~ Preppers.nl admin

http://preppers.nl/forum/threads/12-Forum-regels

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    Russian Companies Set To Drop Dollar
    Russian companies are preparing to switch contracts to renminbi and other Asian currencies.
    http://www.zerohedge.com/news/2014-0...h-chinese-yuan

Russia Is Doing It – Russia Is Actually Abandoning The Dollar
    http://theeconomiccollapseblog.com/a...ing-the-dollar
    Laatst gewijzigd door Cyberbeer; 12-06-14 om 22:17.
    - Prepare yourself - The End is Coming -

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jan 2014
    Ik ben er heilig van overtuigd dat nul komma nul schulden hebben waar of wat dan ook hetgeen is wat het meest toekomst bestendig is. Echter, deze logica is niet eens toepasbaar op middelgrote schaal want je krijgt dan te maken met teveel variabelen.

Ik acht het volgende belangrijk:
    1. Je zorgt (persoon of land maakt ff niet uit) voor je primaire levensbehoeften.
    2. Studeren of werken is gericht op meer output dan input, is dit niet het geval = anders aanpakken of anders stoppen.
    3. Een algemeen betaalmiddel is in mijn optiek alleen nuttig ter bevordering van kaders/standaard.
    4. Een eigen betaalmiddel is in mijn ogen alleen nuttig wanneer je veel van je producten zou exporteren. Kwaliteit is nooit duur aangezien het zichzelf altijd terugbetaald (zie puntje 2 input --> output)
    5. Mocht je geen eigen betaalmiddel hebben en meeliften op een stabiele valuta dan houdt de optie achter de hand om je te kunnen ontkoppelen van deze valuta (en welke andere valuta dan ook). Wat het alternatief wordt kan of je eigen valuta zijn of een ingenieus plan dat ik nu zelfs niet kan bedenken !

Waarom het de verkeerde kant op gaat mondiaal is in mijn ogen om de volgende twee punten:
    1. Hoewel belangrijk vind niet elke cultuur dit belangrijk. In NL is alles dichtbij maar dat veranderd voor bijvoorbeeld Duitsland of Noorwegen al snel.
    2. Smaak gerelateerd, ook hier weer heeft elke cultuur zijn of haar eigen opinie hier in. Ikzelf vind dat er enorm veel inefficiŽnt en verkwistend gewerkt/geleefd wordt.
    Laatst gewijzigd door Range; 09-06-14 om 18:13.
    'Beroemd om zijn eindresultaat, berucht om de manier hoe'

Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Putin Advisor Proposes "Anti-Dollar Alliance" To Halt US Aggression Abroad
    http://www.zerohedge.com/news/2014-0...ign-aggression
    "That which we obtain to easily, we esteem to lightly."
    ~Thomas Paine

Vergelijkbare onderwerpen

1. De financiele bommen die vallen al
    Door Kans in forum Internationaal
    Reacties: 3