Ga naar inhoud
GENEGEERD

Esee-5P


easy

Aanbevolen berichten

Deze week een mesje bekeken en gekocht bij http://www.knivesandtools.nl

Zondags besteld en dinsdags al bezorgd...klasse!

 

Gauw het pakje geopend...en het nieuwe mes bekeken...

Mes ligt heerlijk in de hand en de micarta handgrepen voelen goed aan.

 

Het is een vrij dik mes en full tang...dikte van het lemmet 6,5 mm!

Hij weegt dan ook 435 gr

 

Kydex foedraal er bij gekocht om het kompleet te maken en veilig te kunnen dragen en vervoeren.

 

Ik ben er zeer tevreden over...

 

esee-knives-model-5-EE-ESEE-5P-d1.jpg.2eca986b5422a58ebff50f3566b92a79.jpg

 

esee-knives-sheath-EE-ESEE-22-SS-d1.jpg.ca5b89e0b1ffa311553ee6c8fe3732e1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Heb deze ook net besteld. Maar wel niet bij KAT, vond ik een beetje aan de prijzige kant (€210).

Ik het het mij geriskeerd om hem in de US te kopen (nu hopen dat we geen import moeten betalen :p )

Mes + sheath + transport voor 170 USD (€125) bij the knife connection.

Zelf al moet ik btw en inklaring betalen ik denk dat ik nog steeds goedkoper uitkom en altijd de kans dat je erdoor glipt uiteraard :)

 

Lijkt me inderdaad ook lekker stevig mes, dat is ook de reden dat ik hem heb gekocht want niet zo tevreden over men LMF II op dat vlak.

 

Hij is deze dinsdag verstuurd dus ik laat wel iets weten of ik al dan niet heb moeten bij betalen.

 

Alvast veel plezier met je aankoop :)

 

PharmD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs met importkosten zal het je idd goedkoper uitkomen, heb het mijne daar ook besteld, maar wel met ander handvat (wat je daar ook kan bij bestellen).

Het standaard handvat is nogal hoekig, het 'custom' handvat is meer afgerond en ligt best goed in de hand.

Wel een zwaar mes, maar wss ook onverwoestbaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Gefeliciteerd @easy, met je nieuwe trouwe Beest.

 

Op 1 van de SC's mocht ik even met de 5 van @Castaway hakken.

Dat gaat prima.

 

Toen wou ik er firesteel mee doen.

Dat ging helemaal niet.

 

Doe maar gewoon met de snede, zei Castaway. Normaal gesproken mag dat niet met een mes, maar bij deze kan het gewoon.

En ja hoor, super-vonken natuurlijk, met een scherpe kant. Geen spatje te zien.

 

Zwaar onder de indruk. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

 

Deze stond ook op m'n verlanglijstje samen met de 6 maar ik koop zelden een mes als ik het niet in handen heb gehad en die mogelijkheid heb ik eens gehad op een sc.

Het is niet mijn favoriet maar moest ik een zaak kunnen doen om deze voor minder dan 100 euro aan te schaffen en ik heb het budget dan zou ik dat niet weigeren.

 

Wel vind ik het raar dat je bij zo'n mes het foedraal apart moet kopen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Thanx guy's 'n gurls...:o

 

Ga m op de volgende SC bij us @Geert...ff flink laten werken en dan een klein reviewtje posten op t forum.

Zal waarschijnlijk niet mn EDCK (Every Day Carry Knife) worden...maar wel tijdens kamperen....52 weekenden lol was het toch @Heksenboot...?

 

Grt easy

 

:) Inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig mes. Ik vraag mij echter hoe je het slijpt en onder welke hoek. Slijp je alleen het snijvlak (paar millimeter) of het gehele onderste deel van het lemmet? Neem je in het laatste geval niet de coating mee? Bij voorbaat bedankt voor het beantwoorden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dan is het wat hoekiger....maar nog steeds goed hanteerbaar...wel mooie handvaten....:)

 

Grt easy

Thx, bij TheKnifeConnection kon je mesblad en handvat apart kopen, op die manier was het niet veel duurder dan de Esee met origineel handvat.

Ik heb ook een Onario RD4, waarvan het handvat heel sterk gelijkt op het originele van Esee (zelfs nog iets hoekiger), maar dat handvat vond ik niet zo comfortabel, vandaar toch maar de gok gewaagd voor de Esee en ben er zeer tevreden over.

Wat iets minder is bij de Esee is dat de schroefjes in het handvat wel gemakkelijk roesten dus best, net als op de snede, wat olie op wrijven.

 

Prachtig mes. Ik vraag mij echter hoe je het slijpt en onder welke hoek. Slijp je alleen het snijvlak (paar millimeter) of het gehele onderste deel van het lemmet? Neem je in het laatste geval niet de coating mee? Bij voorbaat bedankt voor het beantwoorden...

Esee zegt zijn messen te slijpen met de hand (dus een beetje variatie is mogelijk) en in een hoek van 40° (20°/zijde dus), ze bevelen blijkbaar zelf de Spyderco Sharpmaker aan om te onderhouden, 2 hoeken mogelijk op de Sharpmaker, 30° en 40°.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg je bij TheKnifeConnection....niet extra inklaringskosten bij de douane...en ben je dan niet net zo duur uit als kopen in Nederland?...bijv. bij http://www.2sharp.nl. Bovendien....hoe gaat dat met betalen van iets in de USA?

 

 

Ik heb de mijne besteld bij TKC en hij is net vorige week toegekomen. Ik heb een €140 betaald voor de ESSE 5, de kydex sheat en een extra tasje voor op de sheat ($20) en verzending. En bij aankomst aan de postbode nog eens €25 voor de inklaring. Dus een €165 ipv €210 bij KAT en ik heb nog een leuk extra tasje dus echt wel €50+ bespaard. Bij 2sharp is het zelf nog duurder (~€240 voor mes + sheet, dat tasje kost daar €25 en ik kreeg er ook zo'n esee survival tip kaartje bij dat bij 2sharp verkocht wordt voor bijna €10). Dus je doet echt wel veel voordeel door zo'n producten rechtstreeks in de USA te kopen.

 

Betalen doe je gewoon via VISA op paypal, geeft geen enkel probleem. Mijn bestelling was na ongeveer 7 dagen hier, totaal geen klachten van mijn kant.

 

Groeten,

PharmD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...