Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beauty producten in BOB?


xxmarijnw

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

staat wel ergens maar toch even kort mijn antwoord

de echte beauty producten hebben maar een beperkte houdbaarheid , van een half jaar ( olie gebaseerd) tot 2 jaar ( poeder gebaseerde producten ) die je alleen kunt verlengen door ze na aanschaf niet te openen , dus de vraag is waarom wil je ze meenemen , welk scenario heb je voor ogen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens een 3-weekse trektocht door de wildernis van Canada, mezelf 3 weken niet geschoren of gedouched. Af en toe een nat handje met zeep over het gezicht. Soms voeten spoelen in ijskoude bergbeek...

 

Ik denk dat je niks hebt aan je beauty-zooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou wil ik niet nichterig overkomen.... maar ik denk dat af en toe voor hem en haar een tuttelmomentje en jezelf eventjes knap en netjes maken best goed kan zijn ten tijden als alles in puin ligt.

Denk net als met koffie, je sleept met iets wat je niet nodig hebt..... maar als je s'avonds bij je kampvuur een lekker bakkie koffie hebt........

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een BOB, zie ik het nut niet.

In een INCH, misschien.

Een goede kam. Voor je ongeknipte haar (teken/insecten) en kan je gras mee uitkammen. Kan ook met de hand, maar met een kam is sneller.

Lippenstift brandt goed.

Scheermesje. Ik zou voor een schraper/krabber met mesjes gaan. Zoiets: http://www.messenwinkel.eu/Merkur-scheerapparaat-42C.html

Opmaakspiegel is niet alleen handig bij het opmaken. Seinen. Om een hoekje kijken.

Condooms zonder glijmiddel. Past ook veel water in.

 

Met veel spulletjes kan je meer dan alleen hetgene waar het voor bedoeld is.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een BOB vind ik beauty producten een beetje onzinnig, het is als 72-uurs noodtas bedoeld en dan wil je graag zo licht mogelijk. Wanneer het in een INCH tas gaat worden kan ik het voor sommige dan weer wel begrijpen. Wanneer je jezelf prettig voelt met wat beauty producten is dat juist goed voor je moraal om de moed erin te houden en kan je zelfverzekerder zijn in situaties die je onderweg tegen komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ik wil doe is alle testers van parfum die ik mee kan krijgen zeker meenemen maar dit is meer als ruilmiddel want als ik het SHTF weerbericht goed heb bekeken is er veel stank opkomst en aangezien het grootste deel van de bevolking niet aan het preppen is zullen mensen er wel behoorlijk wat voor over hebben om even wat fris in de neus te hebben:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beauty... De mens wil er mooi uit zien. Maar ook tijdens de SHTF? Zal ik een paar beautyproducten in mijn (bijna "volle") BOB doen? Of zal ik deze ruimte bewaren voor noodzakelijkere spullen?

 

- xxmarijnw

 

*Het spijt me als dit al op het forum staat*

 

Je geeft zelf al t antwoord in je vraag.

Noodzakelijker spulletjes natuurlijk !

 

Ligt er ook aan wat voor jou t meest noodzakelijk is, maar aangezien je een mens bent, zul je moeten eten en drinken, en veiligheid moeten kunnen creeren voor jezelf.

Alhoewel, met een fris, knap smoeltje, kun je ook veel voor elkaar krijgen natuurlijk :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het volgende in de verschillende tassen.

EDC lippenbalsem, ogenpotlood zwart en spiegeltje.

BOB tandenborstel, tandpasta, zeep, haar borstel, deospuitbusje, haarelastiekjes, proeftubetje Weleda creme.

INCH shampoo, voor de mannen een scheerzeepstick & krabbertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lak dan wel niet mijn nagels maar vind nagellak wel en handig product voor tal van toepassingen met name dingetjes waterdicht maken

ik heb wel massage olie in mijn BOb zitten , is wel niet echt een beauty product , maar wel eentje die erg handig kan zijn als je kramp krijgt

en het ligt aan het omgevingsmilieu , maar als je huid daardoor snel uitdroogt is een huidcreme toch geen luxe denk ik , net als een lippenbalsem

als je in de zomer een hele dag op strand bent (en zeker op het water ) dan heb je binnen de kortste keren gesprongen lippen .

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Olijfolie is multifunctioneel. Voor de lippen en de huid, erg goed als je wat last hebt van zonnebrand, daarnaast kun je er je klapmes mee smeren, bijlsteel weerbestendig mee maken en uiteraard bakken, braden en door de sla.

- Tandenborstel is altijd nuttig, ook al is de tandpasta op.

- Spiegeltje om wondjes, insectenbeten, etc, te kunnen zien op rare plekjes.

- Zeep in vaste vorm (lekt niet in de rugzak) voor huid en haar, maar ook de was.

- Antimuggen/teken middel, stick met DEET.

- Punt pincet en/of tekentangetje

- Ingedikte afwasmiddel: http://preppers.nl/forum/threads/4829-Afwasmiddel-indikken-concentreren?p=109481&viewfull=1#post109481

- Geconcentreerde azijn, ideaal tegen veel (basische) insectenbeten (muggen, bijen, wespen), het ontsmet, is huidvriendelijk en helpt bij allergische reacties.

 

Voor de luxe heb ik op kampeertochtjes wel een stick voor de lippen mee, een potje handcreme en wat deo.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik lak dan wel niet mijn nagels maar vind nagellak wel en handig product voor tal van toepassingen met name dingetjes waterdicht maken

[.....]

gr will

 

Met transparante goedkope nagellak van bv. de HEMA kun je uitstekende watervaste lucifers maken. Gaat wat eleganter en sneller dan met gesmolten waxine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vheeswijk dat klopt en het brandt ook nog netjes mee op , maar ik gebruik liever die rode want dan kun je goed zien waar je gebleven bent

ook elektronica onderdeeltjes kun je er mee behandelen , zowel voor waterdicht te maken als net als spoeltjes

mee te fixeren of een variabele condensator mee vast te zetten etc

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals @techie al zegt: een spiegel is handig voor meerdere doeleinden en een lipstick is een handige firestarter. Maar een luizenkam is wellicht ook geen overbodige luxe in geval van een SHTF? :-)

Verder is een (stukje) zeep noodzakelijk voor de hygiene en een pincet voor splinters. Potje vaseline is ook goed als firestarter maar ook als bescherming in guur weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DickBerts

Uit de praktijk (lang geleden). Uiteraard moet de inhoud van een BOB zo beperkt mogelijk worden gehouden, maar van een onbreekbare spiegel ga je heel veel plezier hebben. Zonder dat we het in de gaten hebben, gaan we meerdere malen per dag door onze eigen APK. We kijken in de spiegel hoe het met ons gaat. Een shtf kan je dwingen om tot het einde van je krachten te gaan. Maar waar ligt dat punt? Kan ik nog door lopen, of moet ik nu echt rust nemen? Ben ik nu echt ziek of valt het nog mee met me? Kortom, een spiegel is een afgrijselijk belangrijk zelfdiagnose instrument. En dan heb ik het niet over schoonheid. Een slimmerik koopt een kompas met een voor meerdere doeleinden te gebruiken spiegel erin. Of je koopt deze spiegel (elders vermoedelijk goedkoper);

 

http://www.bol.com/nl/p/coghlan-s-onbreekbare-spiegel-rvs/9200000016499031/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de praktijk (lang geleden). Uiteraard moet de inhoud van een BOB zo beperkt mogelijk worden gehouden, maar van een onbreekbare spiegel ga je heel veel plezier hebben. Zonder dat we het in de gaten hebben, gaan we meerdere malen per dag door onze eigen APK. We kijken in de spiegel hoe het met ons gaat. Een shtf kan je dwingen om tot het einde van je krachten te gaan. Maar waar ligt dat punt? Kan ik nog door lopen, of moet ik nu echt rust nemen? Ben ik nu echt ziek of valt het nog mee met me? Kortom, een spiegel is een afgrijselijk belangrijk zelfdiagnose instrument. En dan heb ik het niet over schoonheid. Een slimmerik koopt een kompas met een voor meerdere doeleinden te gebruiken spiegel erin. Of je koopt deze spiegel (elders vermoedelijk goedkoper);

 

http://www.bol.com/nl/p/coghlan-s-onbreekbare-spiegel-rvs/9200000016499031/

 

Goeie reminder. Een spiegel kan je ook helpen op plekken te kijken waar je met je blik niet komt: op je rug, tussen je benen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...