Inloggen

Bekijk Volledige Versie : Grootschalige zelfmoord onder bankiers?

Sneard
04-02-14, 09:41
Geenstijl ziet een patroon. Weten de bankiers iets dat wij niet weten?

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/02/shit_topbankiers_plegen_massaa.html

ancestral-viking
04-02-14, 10:09
http://www.youtube.com/watch?v=q_uCyZyhwac
het regent Bankiers from hell :p

ancestral-viking
04-02-14, 10:20
een en ander staat met elkaar in verbinding :
http://xandernieuws.punt.nl/content/2014/02/Banken-begonnen-met-blokkeren-opnemen-eigen-geld

FincaInSpanje
04-02-14, 11:20
Ik denk dat er momenteel ook zat mensen rondlopen die een bankier wel zouden willen helpen ..... klein duwtje is genoeg.:p

Feit is dat het allemaal gewoon door gaat met een paar nieuwe regels, maar nog steeds belachelijke salarissen en bonussen totaal niet in verhouding tot de salarissen van de overige medewerkers.

zilver
04-02-14, 11:22
Wij adviseren om u niet te emotioneel gehecht te raken aan uw geld.

zie nu pas dat die GS zin helemaal niet klopt, bovendien was dit patroon al lang opgemerkt vorige week door oa dit forum en anderen

Stuudje
04-02-14, 11:25
Volgorde...

Het kwartje valt...
De bankier valt...
De bank valt..
De euro valt...

Geert
04-02-14, 12:01
Ja maar hun frank is nog niet gevallen . ( Vlaamse uitspraak ,, dat ze het nog niet snappen ,, ) .

Geert

Dreutel
04-02-14, 12:11
Wij adviseren om u niet te emotioneel gehecht te raken aan uw geld.

zie nu pas dat die GS zin helemaal niet klopt, bovendien was dit patroon al lang opgemerkt vorige week door oa dit forum en anderen

Yep ik heb al even gezocht naar het draadje, maar ik kan het -zoals wel vaker- niet meer vinden.

:cool:

FincaInSpanje
04-02-14, 12:13
En hoeveel mensen die door de banken genaaid zijn en in de problemen zijn gekomen, hebben er al een eind aan gemaakt?:mad:

Ik weet dat men in NL voorzichtig is met in het nieuws brengen van zelfmoorden, want dat zou een golf van nog meer zelfmoorden kunnen veroorzaken.

Dreutel
04-02-14, 12:15
Het was dit draadje: https://preppers.nl/forum/threads/8639-De-gekke-bankiersziekte?p=211457#post211457

:cool:

Stuudje
04-02-14, 12:21
En hoeveel mensen die door de banken genaaid zijn en in de problemen zijn gekomen, hebben er al een eind aan gemaakt?:mad:

Ik weet dat men in NL voorzichtig is met in het nieuws brengen van zelfmoorden, want dat zou een golf van nog meer zelfmoorden kunnen veroorzaken.Doet het al.
Maar daar wordt niet over gesproken. Dat is een kwestie van doodzwijgen.

Andere zelfmoorden, zelf-euthanasieen, zijn om te voorkomen dat men in verzorgingshuis terechtkomt. Er staat vandaag een mooi stuk over een echtpaar wat samen de dood in ging in de krant. http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3589845/2014/02/04/Bejaard-stel-koos-eigen-einde-en-ging-dansend-het-leven-uit.dhtml

FincaInSpanje
04-02-14, 12:27
Doet het al.

Andere zelfmoorden, zelf-euthanasieen, zijn om te voorkomen dat men in verzorgingshuis terechtkomt. Er staat vandaag een mooi stuk over een echtpaar wat samen de dood in ging in de krant. http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3589845/2014/02/04/Bejaard-stel-koos-eigen-einde-en-ging-dansend-het-leven-uit.dhtml

Ik heb het verhaal gelezen vanmorgen en vind het grote klasse van die mensen.

roelf
04-02-14, 16:47
http://wallstreetonparade.com/2014/02/a-rash-of-deaths-and-a-missing-reporter-%E2%80%93-with-ties-to-wall-street-investigations/

Hier een iets andere uitleg.

leidseprepper
04-02-14, 19:48

Ik weet dat men in NL voorzichtig is met in het nieuws brengen van zelfmoorden, want dat zou een golf van nog meer zelfmoorden kunnen veroorzaken.

Precies. Of het percentage zelfmoord plegende bankiers hoger is dan het percentage zelfmoord plegende burgers is nog maar de vraag..

In Spanje werden die cijfers wel bekend gemaakt, vorige week.
"Official figures show the number of suicides in Spain increased by 11.3 percent in 2012 from the previous year, reaching its highest level in the past years."

Na kanker de belangrijkste doodsoorzaak voor mensen tussen 25 en 34. Voor mannen van die leeftijd zelfs de belangrijkste.
In die leeftijdsgroep is 58% werkloos.

20% van alle Spanjaarden leeft onder de armoedegrens.

http://www.presstv.com/detail/2014/02/01/348672/spains-suicide-rate-at-record-high/

Stuudje
04-02-14, 20:07
In Nederland stijgt het aantal suÔcides sinds 2007. Dat jaar betrof het 1.345 gevallen tegen 1.753 in 2012.
Cijfers van 2013 niet kunnen vinden, maar het aantal stijgt, dat is wel goed te zien.

Johnny BravoNL
04-02-14, 20:10
Doet het al.

Ik las het vandaag. Wat een waardige en mooie manier om te gaan. En dapper.

Kippenvel...

lewieke
04-02-14, 21:05
Als bankiers of politici er een eind aanwillen maken dan stel ik ze graag -en gratis- de hulpmiddelen daarvoor ter beschikking. De enige voorwaarde is dat ze nog actief moeten zijn. De voorkeur gaat uit naar Dexia/Belfius bankiers en CD&V politici. Go motherfuckers, go.

Highway
04-02-14, 21:26
http://www.youtube.com/watch?v=yge311sFhC8

FincaInSpanje
05-02-14, 06:05
Bizar die stijging overal binnen de EU. Indirect is er natuurlijk geen hard bewijs dat dit komt door de crisis, maar we weten allemaal dat het ermee te maken heeft. Daarnaast vraag ik me af wanneer bijv. die twee oudjes er een einde aan maken of dit onder zelfmoord word gerekend of onder euthanasie omdat ze levensmoe waren?

Ik vermoed nl. dat steeds meer ouderen zelf de stekker eruit willen halen wanneer ze klaar zijn met hun leven.

FincaInSpanje
06-02-14, 07:00
Gisteren kregen we bericht dat een vroegere kennis van 6 hoog naar beneden is gesprongen. Zijn vrouw was 2 maanden geleden overleden en hij kon het leven niet meer aan in zijn eentje.

Het komt wel heel erg dichtbij.

Enkele jaren geleden heeft iemand zich verhangen die wij ook kenden. Hij had een goede baan maar was gescheiden en deze scheiding kostte hem heel veel. Zij wilde niet akkoord gaan met een eenmalige schikking en maandelijks haar geld krijgen. Hij heeft zich toen verhangen zodat zij niets meer krijgt nu.

Helaas zijn de bankiers dus het topje van de ijsberg, maar steeds meer mensen kiezen zelf voor hun einde. Ik moet wel zeggen, dat er erg veel lef voor nodig is.

12gauge
06-02-14, 08:56
even de gewone mensch buitenwege gelaten

maar kan mij het interesseren wat die bankiers doen, liever vandaag dan morgen dat ze springen

Sneard
06-02-14, 11:23
Inderdaad een mooi verhaal van die twee oudere mensen.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Ronin Kogaratsu
06-02-14, 11:48
Als bankiers of politici er een eind aanwillen maken dan stel ik ze graag -en gratis- de hulpmiddelen daarvoor ter beschikking. De enige voorwaarde is dat ze nog actief moeten zijn. De voorkeur gaat uit naar Dexia/Belfius bankiers en CD&V politici. Go motherfuckers, go.

Naar draadje dit. Ik heb mijzelf niet op de wereld gezet, en ga mijzelf dus ook niet van het leven beroven. Ik snap dat bijna niemand nog gelooft. Dus dan kijk je uit je eigen waarneming naar je leven.
Heel akelig vind ik het om te lezen dat mensen toe juichen hoe bankiers maar moeten springen en zelfmoord plegen! Het zijn ook gewoon mensen, en niets is zo veranderlijk dan een mens! Die zelfde bankier kan ineens een ander doel in zijn leven krijgen en een heel bijzonder mens worden! Dat is toch zonde om iemand geen tweede kans te gunnen! En een mens is niet zijn gedrag, dus moet hij om zijn gedrag maar zelfmoord plegen? Jump mothrfcker jump?! Ziek!

lewieke
06-02-14, 11:55
Naar draadje dit. Ik heb mijzelf niet op de wereld gezet, en ga mijzelf dus ook niet van het leven beroven. Ik snap dat bijna niemand nog gelooft. Dus dan kijk je uit je eigen waarneming naar je leven.
Heel akelig vind ik het om te lezen dat mensen toe juichen hoe bankiers maar moeten springen en zelfmoord plegen! Het zijn ook gewoon mensen, en niets is zo veranderlijk dan een mens! Die zelfde bankier kan ineens een ander doel in zijn leven krijgen en een heel bijzonder mens worden! Dat is toch zonde om iemand geen tweede kans te gunnen! En een mens is niet zijn gedrag, dus moet hij om zijn gedrag maar zelfmoord plegen? Jump mothrfcker jump?! Ziek!

Je bent een mooi mens. Maar die bankiers en corrupte politici hebben wel mooi mijn zuur verdiende spaarcenten letterlijk in rook laten opgaan. Dat grapje heeft me 6000Ä gekost. Ik ken er die voor minder klappen uitdelen. Dus eerst mijn centen terug, daarna praten we over mededogen. Ziekelijke criminelen zijn het die misschien in de grond niet slecht zijn. Het probleem is dat je ze er eerst in moet krijgen.

Ronin Kogaratsu
06-02-14, 12:07
Je bent een mooi mens. Maar die bankiers en corrupte politici hebben wel mooi mijn zuur verdiende spaarcenten letterlijk in rook laten opgaan. Dat grapje heeft me 6000€ gekost. Ik ken er die voor minder klappen uitdelen. Dus eerst mijn centen terug, daarna praten we over mededogen. Ziekelijke criminelen zijn het die misschien in de grond niet slecht zijn. Het probleem is dat je ze er eerst in moet krijgen.

Ik ben echt geen mooi mens, er zijn mensen die mijn bloed wel kunnen drinken, en terecht. Zo ken ik ook nog wel een paar individuen die ik wel iets kon aandoen, maar ik heb mogen ervaren dat mensen echt kunnen veranderen, en dan is het zonde om voor fouten, iemand aan te zetten zelfmoord te gaan plegen. Misschien is bewustwording wel de oplossing. ik weet het ook niet hoor, ben verre verre van perfect.

hhpp
06-02-14, 12:41
Ik vind dat Ronin gelijk heeft, maar dit draadje geeft tevens goed weer hoe gefrustreerd we zijn door de jarenlange, ongebreidelde graaizucht van een groep mensen die alleen maar meer en meer wilden en er geen moer om gaven dat dit ten koste van anderen ging. En die frustratie wordt, vind ik, op een acceptabele wijze verwoord door het aangehaalde videootje. Fijn zou zijn als de groep van graaiers en halers tot inkeer zouden komen en proberen goed te maken wat ze hebben veroorzaakt, maar de zelfmoordenaars onder deze groep hebben iig aangetoond niet over een greintje gevoel (empahtie) te beschikken, want dan waren ze niet gesprongen....

Molonneke
06-02-14, 13:01
Bankiers hebben als groep de laatste jaren, als gevolg van het graaigedrag en de exorbitante levensstijl van sommigen van hen, terecht grote kritiek gekregen. Maar het zijn ook mensen. Ik probeer, hoe moeilijk dat ook is, geen plezier te hebben in de dood van een mens. Dieren hebben bijvoorbeeld geen plezier in de dood van een ander dier (soms hebben ze er wel plezier VAN, maar dat is iets anders) en mensen zijn hoger ontwikkeld en hebben meer moreel en ethisch besef dan een dier.

Wat het oudere stel uit het AD-artikel betreft: ijzingwekkend om te lezen hoe een (volgens mij )kerngezond echtpaar de dood verkiest boven het leven. Ik kan er niet bij en dat zal ik ook nooit kunnen, ondanks dat ik vind dat die mensen het recht (moeten) hebben om dat te doen. Helemaal bizar vond ik dat van hun 4 (!) volwassen zoons er geen ťťn een probleem mee had dat zijn ouders zichzelf van kant maakten. Ze zaten erbij, lachten om het laatste malle dansje van pa en ma, en keken er naar. Uit niets bleek dat ze iets hebben gezegd in de trant van: "doe niet zo mal, stelletje ouwe gekkies, kom maar bij mij in huis wonen, wij gaan met z'n allen voor jullie zorgen en jullie worden allebei gelukkig en gezond 95 jaar."

Again: er is geen organisme op deze aardkloot dat verlangt naar de dood. Zelfs bacteriŽn proberen uit alle macht om hun voortbestaan te verlengen. Als een moslimterrorist wil sterven voor zijn godheid, verklaren we hem voor knettergek. Als een bejaard maar verder kerngezond stel besluit dat ze willen sterven, noemt men hen "moedig" en "dapper". Bedenk dit eens:

Wat moeten jongeren leren van een samenleving die haar ouderen aanmoedigt om te sterven? Wat voor perspectief biedt een samenleving die de dood verkieslijker vindt dan het leven? Beats me.

Roeier
06-02-14, 18:36
Goed, het aantal springende bankiers staan natuurlijk niet in verhouding met het aantal springende precariers..
Maar ik wordt wel een beetje naar van de toonzetting in dit topic.
Volgende keer heeft een boze woekerpolis-bezitter de dochters van zijn woekerpolis-agent ontvoerd met de bedoeling via de prostitutie zijn centen weer terug te krijgen, en dan gaan we hier ook met z'n allen proosten "Tsja, moest eens gebeuren" of "Geen greintje mededogen met dat graaigedrag"?

hhpp
06-02-14, 19:10
Natuurlijk wenst vrijwel niemand (iig ik niet) een medemens de dood toe, maar m.i. gaan de laatste postings toch wat voorbij aan de frustraties die ten grondslag liggen aan de machteloze uitingen die geslaakt worden door mensen die zwaar geraakt zijn in de portemonnee, zelfs in hun bestaansrecht worden bedreigd of die geen enkele garantie meer hebben op de vervulling van hun eerste levensbehoeftes of hun kinderen en waarvoor geen enkele compassie is vanuit de in dit topic gewraakte groep graaiende medemensen. Persoonlijk maak ik me dan ook minder druk om de toonzetting waarbij ik liever tussen de regels doorlees en "weet" dat het onmacht is wat mensen drijft zulke uitlatingen te doen. Daar heb ik begrip voor.

roelf
07-02-14, 00:39
Bankiers (en dan heb ik het niet over de lui die achter het loket zitten) zijn psychopaten. Zaten ze niet in hun huidige betrekking, dan zaten ze waarschijnlijk al lang achter de tralies. Hebben absoluut 0% medeleven met wie dan ook, en gaan alleen voor het eigen gewin. Uitstekende trek voor een zakenman zou je zeggen. Dat is juist, maar een bijkomende factor is dat deze lui dus de gehele wereld economie naar de kloten hebben geholpen en iedereen alles waar ze hard voor gewerkt hebben dat straks allemaal kwijt zijn. Mijn ouders zijn bijvoorbeeld dik in de 70. Mijn vader was een gewone arbeider en m'n moeder een gewone huisvrouw. Hebben door keihard werken 2 kinderen weten groot te brengen en hebben nu een huisje en een pensioentje en hebben eindelijk een beetje een leven. Dat is straks weg, door het psychopate gedrag van iemand anders. Als ik die verhalen lees over Griekenland dat mensen geen electriciteit meer hebben, hun auto staat te verroesten en dan hebben we het nog niet eens over de mensen op Cyprus. Die zijn lekker genaaid zeg! Ik trek een krant open en kan je nog wel 100 voorbeelden geven. Als zou blijken dat 1 persoon daarvoor aanprakelijk gesteld zou kunnen worden, nou dan wist ik het wel. Helaas moet die aansprakelijkheid gedeeld worden en is dat wat moeilijker.
Die lui denken dat het beter is om te springen. Hebben ze waarschijnlijk groot gelijk in, anders worden ze straks door een mob even onder handen genomen. Dus ik zeg, spring maar. Spaart een hele hoop tijd en moeite straks. Jump, mother-fuckers!

DickBerts
07-02-14, 00:48
Mensen die niet eens compassie hebben met iemand die zelfmoord pleegt, zijn erger dan de meest compassie loze bankier.

"De beste manier om je op iemand te wreken, is door niet te worden zoals hij is" (Marcus Aurelius).

verzamelaar
07-02-14, 01:16
een en ander staat met elkaar in verbinding :
http://xandernieuws.punt.nl/content/2014/02/Banken-begonnen-met-blokkeren-opnemen-eigen-geld

Ik heb met deze site altijd de neiging om een bulkvoorraad zout over het scherm te kieperen

2erep
07-02-14, 01:32
Mensen die niet eens compassie hebben met iemand die zelfmoord pleegt, zijn erger dan de meest compassie loze bankier.

"De beste manier om je op iemand te wreken, is door niet te worden zoals hij is" (Marcus Aurelius).
Indien ik geen gevoel voor humor had, dan zou ik al lang geleden zelfmoord hebben gepleegd.
Mahatma Gandhi

roelf
07-02-14, 01:33

Tuurlijk, allemaal leuk en aardig, maar denk jij dat als jij de Grieken en de Cyprioten even iemand aanwijst die voor hun situatie op dit moment verantwoordelijk is (voorzover ze dat zelf nog niet uitgevogeld hebben) dat ze dan even bellen en zeggen "maak je geen zorgen pik. Ik ben blij voor je dat je een leuk leven hebt gehad met je 24 auto's en 12 beach-houses en die hele rits hoeren, maar nu gaan we er samen weer tegenaan om er wat moois van te maken. No hard feelings :) Oh, en kom even langs voor de kerst.. we hebben niet veel maar misschien kunnen we wat oude verhalen oprakelen uit die goede oude tijd. lachen... Grootmoeder kan er helaas niet bij zijn.. tja.. verhongerd.. die dingen gebeuren, weet je? haha"

DickBerts
07-02-14, 01:46
roelf. Natuurlijk begrijp ik dat mensen woedend kunnen worden. Ik begrijp jouw postings ook helemaal. Toch vind ik onze menselijkheid het aller kostbaarste dat we hebben. Die kant moeten we op. Daar moeten we in groeien. Ook onder de lastigste omstandigheden. En dan is het maar zeer de vraag hoe ik het er vanaf breng hoor. Niet zelden zie je kerels die de mooiste woorden hebben, onder lastige omstandigheden de grootste schoften worden. Ik koester geen enkel illusie over mezelf. Ik heb ook absoluut niet de bedoeling om mij in moreel opzicht boven jou te plaatsen. Ik sta gewoon naast je. Twee uiterst feilbare klojo's naast elkaar. En toch blijf ik wijzen in de richting van de menselijkheid. Want daar ligt onze enige hoop. hg Dick.

hhpp
07-02-14, 13:56
roelf. Natuurlijk begrijp ik dat mensen woedend kunnen worden. Ik begrijp jouw postings ook helemaal. Toch vind ik onze menselijkheid het aller kostbaarste dat we hebben. Die kant moeten we op. Daar moeten we in groeien. Ook onder de lastigste omstandigheden. En dan is het maar zeer de vraag hoe ik het er vanaf breng hoor. Niet zelden zie je kerels die de mooiste woorden hebben, onder lastige omstandigheden de grootste schoften worden. Ik koester geen enkel illusie over mezelf. Ik heb ook absoluut niet de bedoeling om mij in moreel opzicht boven jou te plaatsen. Ik sta gewoon naast je. Twee uiterst feilbare klojo's naast elkaar. En toch blijf ik wijzen in de richting van de menselijkheid. Want daar ligt onze enige hoop. hg Dick.

Helemaal mee eens. Dus ook het begrip voor Roel. Laten we ons niet verlagen tot barbaren maar vooral ook niet roomser dan de paus worden. We zijn allemaal mensen.

Highway
07-02-14, 13:56

Aangezien ik enkel voor mezelf kan spreken, het volgende:

Bankiers, dus niet medewerkers op lagere nivo's, die grote bedragen en grote beslissingen nemen blijken vooral en alleen oog te hebben voor hun eigen doelen. Ze handelen er op los, zoals zo slim mogelijk troep verkopen.. troep, want ze zijn sinds ongeveer 2006 aan het omvallen, fuseren of staats steun aan het regelen. Hele volken zijn inmiddels in diepe armoede terug gevallen of zijn er naar onderweg, en bij wie komen regeringsleiders aankloppen om dat op te lossen? Bij ons, bij jou en mij. Hele stukken land zijn vanwege winsten onteigend en uitgeput en vervuilt. Wereld wijd is dat zo. Van Groningen tot Fukushima, alles moest wijken voor winsten, en bij schade mag de bevolking voor alle gevolgen opdraaien. En hoe vaak zag je niet dat er iemand als minister werd benoemd en iets later weer bij een bank actief was of andersom?

De wereldwijde crisis die zich aan ons liet zien rond 2006 was intern al voorzien bij banken, ze wisten dat het fout zat en gingen gewoon door. Bankiers hadden toen de kans om open kaart te spelen, de boeken open te doen, er mee te stoppen, veranderingen door te voeren oftewel hun verantwoordelijkheid te nemen. Dat hebben ze niet gedaan, regeringen ook niet. Tot op de dag van vandaag nemen ze bonussen aan van 14 miljoen euro of meer. Zorg verzekeraars/banken hebben vorig jaar dikke winsten gemaakt door de premie te verhogen terwijl ons werd vertelt dat het niet anders kon omdat ze ongeveer blut zijn.

Hoeveel gezinnen zouden er al door deze ellende verscheurd zijn geraakt? Hoeveel mensen zouden zich al die jaren al van hun eigen leven beroofd hebben omdat ze wanhopig zijn geworden of doorgedraaid? Wat is de toekomst voor onze kinderen? Want als we om ons heen kijken zien we alleen maar plastic in zee drijven en nog maar 1% eetbare vis ten opzichte van 100 jaar geleden, en dikke kans dat die vis radioactief vervuilt is. Diverse landen zijn zwaar besmet met munitie van verarmt uranium omdat er oorlog was, oorlog om dure olie of andere strategisch belang. Of er liggen nog mijnen in de grond.
Als het aan Unilever ligt, kopen ze alle drinkwater bronnen om het te verkopen in plastic, dat is dus om geld! Als het aan Monsanto ligt, krijgen ze alle patenten op alle zaden en mag jij die shit eten, dat is dus om geld! Dit is alleen mogelijk als de banken meewerken, met crediten, met beursgang en speculatie's. De vleeshandel is wereldwijd exorbitant, respect voor dieren is totaal verdwenen. De natuur en het milieu? Wie zet er nou 4 kerncentrales op de rug van een vulkaan aan een oceaan? En niemand kan het tegengaan, het gebeurd gewoon. De Middellandse zee krijgt volgend jaar proefboringen naar olie voor de kust van Spanje, dat zal de EU wel toejuigen want dat scheelt veel geld, de vervuiling en risico's boeien niet! En komt er geen winst? dan kan je dood vallen van die zelfde bank! wat nou compassie??

Nee, sorry, om die reden kan ik in dit geval geen compassie voelen als een bankier eerst ons beroofd en dan z'n eigen leven in plaats van te stoppen en het openbaar maken. Een bankier die z'n verantwoordelijkheid neemt, daar kan ik compassie voor hebben, niet voor lafaards! Ze hebben allemaal de kans om de wereld te vertellen hoe het systeem werkt, net zoals in de docu van Tegenlicht over de Duitse bankier. Als ze ballen hebben dan dragen ze hun deel, net als wij dat ook moeten doen. Maar springen? zo laf! intens laf!

De clip die ik enkele posts terug hier plaatste is geen oproep, maar een protest song. Juist wil ik dat bankiers verantwoordelijkheid nemen in plaats van springen, en met die song uitte ik mijn ongenoegens, en daag ik uit om tot inzicht te komen. Elke bankier die nu z'n kaarten op tafel legt en er mee stopt zal ik verwelkomen, want die geeft er mee aan tot inzicht te zijn gekomen dat het netjes gezegd onjuist was
Het is de mateloze hebzucht die de hele wereld en z'n toekomst om zeep helpt.

Tegen banken ben ik niet, wel tegen het huidige plunderende bankensysteem. Het zijn de mensen die dat uitvoeren en dus ook veranderen kunnen.

100% reset please!

hhpp
07-02-14, 14:17
@Kojak (@Highway :-)
Prachtig geschreven en vol begrip. En ook ongeveer de strekking van mijn posting van enkele dagen terug. Alleen ..... (altijd die verrekte maars) iemand dood wensen uit boosheid, angst, intens lijden is wat anders dan er bij wijze van spreken ook deel aan te nemen of er plezier aan beleven. Ik denk dan aan de beelden van rebellen die amerikaanse soldaten levenloos naakt achter een jeep aan trekken of palestijnse terroristen die een israelische soldaat lynchten. En dan keert mijn maag zich om. En dan denk ik aan de partner, kinderen, gezin, ouders et cetera. Die bankier die springt kan ik heel weinig compassie voor opbrengen du moment ik het hoor, maar achteraf denk ik dan dat hij/zij dus geen enkele kans meer heeft de fouten goed te maken en denk ik aan de achterblijvers. Los van het feit dat de bewuste persoon veel ellende heeft mede veroorzaakt. Ook ik ben in het verleden behoorlijk getild door banken. Voor ettelijke tienduizenden euro's. Momenteel moet ook ik vechten voor mijn bestaan, maar ik weiger een barbaar te worden. Maar de boosheid begrijp ik volledig en hebben we gemeen!

ancestral-viking
07-02-14, 14:29
Highway ik kan geen kuddo,s meer geven maar bij deze +1

Emmy
07-02-14, 14:50
Okť. We zijn al aan de vierde grote economische golf bezig sinds 1750. Bij de eerste golf bestonden er nog geen banken ...

houthe
07-02-14, 14:58
Highway ik kan geen kuddo,s meer geven maar bij deze +1
Heb ik het maar gedaan :) Kan me volledig vinden in die post, zelfs in de laatste regel (meer dan eens zelfs).

Ook ik wens natuurlijk niemand dood, en springen is misschien laf, maar het is voor die persoon misschien wel zijn manier van toegeven dat het fout was? soort van verantwoordelijkheid nemen (door je eigen leven te beeindigen), ondanks dat ik ze liever vervolgd zie voor wat ze gedaan hebben (wat toch niet gebeurd).

Het hele systeem van geld en overheden is totaal verrot, hopen op een herstel waarbij de schuldigen zich netjes melden en verantwoorden voor hun daden, kunnen we wel vergeten. De mens kan dan misschien wel veranderen zoals hierboven ook al eerder aangehaald is, maar op de schaal waar het nu gebeurd, komt nooit de bovenste steen boven en zullen de echte daders buiten schot blijven. Zelfs een bankier die miljoenen bonus krijgt, werkt uiteindelijk ook maar in opdracht van hogerhand. Een totale reset zal de enige manier zijn om dit systeem tot een einde te krijgen, hoe vervelend dit ook voor iedereen zal uitpakken.

houthe
07-02-14, 15:01
Okť. We zijn al aan de vierde grote economische golf bezig sinds 1750. Bij de eerste golf bestonden er nog geen banken ...
volgens mij bestaan er al banken sinds er op grotere schaal geld bestaat. geld is niet meer dan een papiertje/muntje welke een bepaalde waarde aan goud vertegenwoordigen (vroeger misschien niet goud maar iets anders waardevols). Muntgeld was er voor 1750 ook al wel.

Emmy
07-02-14, 15:24
volgens mij bestaan er al banken sinds er op grotere schaal geld bestaat. geld is niet meer dan een papiertje/muntje welke een bepaalde waarde aan goud vertegenwoordigen (vroeger misschien niet goud maar iets anders waardevols). Muntgeld was er voor 1750 ook al wel.

De eerste banken waren wisselbanken. Die banken gaven geen krediet en er bestonden nog geen aandelen. Als een soort eb en vloed gaan de golven in de economie door, onder steeds andere omstandigheden.

houthe
07-02-14, 15:26
De eerste banken waren wisselbanken. Die banken gaven geen krediet en er bestonden nog geen aandelen. Als een soort eb en vloed gaan de golven in de economie door, onder steeds andere omstandigheden.
dan word het eens tijd voor een tsunami om de boel weer eens lekker schoon te spoelen.

Emmy
07-02-14, 15:41
dan word het eens tijd voor een tsunami om de boel weer eens lekker schoon te spoelen.

Ja, zo zou je het kunnen noemen. De vier enorme economische golven die er sinds 1750 al zijn geweest. Ze eindigen alleen steeds in een oorlog. Daarom hoop ik nog steeds op een goede afloop (en ben intussen voorbereid, dankzij deze geweldige site).

Tom
08-02-14, 17:21
Een andere visie over de zelfmoorden op Xandernieuws.
http://xandernieuws.punt.nl/content/2014/02/Vierde-topbankier-die-zelfmoord-pleegde-staat-op-hitlist-met-tientallen-namen

Vind de uitleg van Xander Meyer en zijn team wel plausibel (http://nl.wikipedia.org/wiki/Plausibel)

Stuudje
08-02-14, 17:34
Vind de uitleg van Xander Meyer en zijn team wel plausibel (http://nl.wikipedia.org/wiki/Plausibel)Een hit-team plausibel? Gelukkig mogen alle mensen een eigen mening hebben. Hier nog wel ;)

jobs
16-02-14, 14:24
Wat uitleg uit andere bron: http://canadafreepress.com/index.php/article/61200

Daemon
25-02-14, 17:01
Update:
James Stuart Jr. Prominent Lincoln Banker Found Dead
http://journalstar.com/news/local/james-stuart-jr-prominent-lincoln-banker-found-dead/article_83eb5e00-8f16-5da6-b60b-ed151d6aa396.html

Hij was blijkbaar 70 en ik kon zo snel niet vinden of het een natuurlijke doet is of niet, dus deze is even onder voorbehoud.

Stuudje
25-02-14, 17:05
Blijft twijfelgeval natuurlijk.
Zelfs als hij van een hoog dak sprong...kon hij nog voor hij beneden was overlijden aan een hartaanval.

Daemon
13-03-14, 12:46
Het was alweer even geleden, maar er kan er weer 1 aan het rijtje worden toegevoegd:

Trader springt voor trein
http://nypost.com/2014/03/12/trader-throws-self-in-front-of-train-in-finance-worlds-latest-suicide/

lewieke
13-03-14, 12:57
Kunnen we deze methode niet promoten bij de graaiende en zakkenvullende politici ? Het lijkt me een aardig besparing op de pensioenpot en een flinke reductie van de salariskost op rug van de gemeenschap. Ik ben bereid om voor elke politicus in het Belgische parlement die er een eind aan maakt een krans te kopen (van maximaal 100€), zo blij zou ik zijn om van die graaiers af te zijn. En stel nu dat ze het allemaal doen ? Ach fuck, dan kost het met 15000€, maar dan zijn we geliek van die zeikerds af. Dat heb ik er ook nog wel voor over. Zie het maar als een vorm van ontwikkelingshulp.

Daemon
13-03-14, 13:33
Tsja, beetje extreme manier om het te zeggen maar ben het wel met de strekking van je bericht eens ja.

phaelin
13-03-14, 14:12
Die hebben gemaild met dit figuur?

https://preppers.nl/forum/threads/9093-Wie-is-Courtney-Brown

12gauge
14-03-14, 12:16
http://www.freedomsphoenix.com/Uploads/001/Graph/Wall_Street_Jump_JPEG.JPG

emmrob
18-03-14, 13:59
Ons bank- en geldsysteem heeft het einde van zijn levenscyclus bereikt. Een gedetailleerde beschrijving van deze materie is in dit artikel te lezen. http://www.economie-macht-maatschappij.com/banksysteem.html

roelf
18-03-14, 15:02
En weer eentje: http://www.rumormillnews.com/cgi-bin/forum.cgi?read=302708

Rambi
26-03-14, 22:32
Een beetje lange thread om helemaal door te lezen, maar hier is mijn korte hypothese:

De bankwereld - met name de top - trekt bovengemiddeld veel psychopaten aan.
Dit zijn vaak narcisten.
Als er bij narcisten aan hun zelfbeeld getornd wordt (bv doordat ze hun geld/status kwijtraken) hebben ze het gevoel dat ze 'verdwijnen' en dat is ondraaglijk voor ze.
Dus plegen ze zelfmoord.

http://www.kevindutton.co.uk/
The Wisdom of Psychopaths is een goed boek daarover... helpt je ook van een hoop illusies af ;)
epubje hier op tpb http://pirateproxy.net/torrent/7904876/The_Wisdom_of_Psychopaths_(2012)_-epub

deze bbc docu 'Egomania' is ook verhelderend. En ontnuchterend. https://www.youtube.com/watch?v=IrSG_vUNb74

lewieke
20-04-14, 12:53
Gezin afgeslacht in maffiastijl.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1858938/2014/04/20/Vermoorde-bankdirecteur-werd-eerder-al-bedreigd.dhtml

roelf
25-04-14, 15:57
Een Ier die even zegt waar het op staat... grappig

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151554913397745&set=vb.740737744&type=2&theater

roelf
29-04-14, 07:12
Suspicious Deaths Of Bankers Are Now Classified As "Trade Secrets" By Federal Regulator
http://www.zerohedge.com/news/2014-04-28/guest-post-suspicious-deaths-bankers-are-now-classified-trade-secrets-federal-regula

De banken hebben verzekeringen lopen op de dood van hun huidige werknemers, maar ook op hun voormalige werknemers.

creske
29-04-14, 11:21
Voor elke die springt, staan er 10 in de rij om zijn plaats over te nemen.
Als je veel kan verdienen, maakt het toch niet uit dat je 100 gezinnen in armoede zet. Als je zelf maar die nieuwste auto voor je deur kan zetten, is toch alles in orde?

Maar om dat systeem de rug toe te keren, daar heb je lef voor nodig!

FincaInSpanje
19-06-14, 18:34
Voorlopig lijkt me de enige remedie als mensen massaal hun rekeningen opzeggen bij banken die het te gortig maken.

http://www.nu.nl/economie/3807085/ook-rabo-bankiers-gaan-er-flink-vooruit.html

FincaInSpanje
20-11-14, 15:08
Geen zelfmoord maar liegen over beroep. Niemand wil meer als bankier worden gezien.

http://www.nrcq.nl/2014/11/20/bankiers-liegen-vaker-als-ze-beseffen-dat-ze-bankier-zijn

Peerke
20-11-14, 15:50
Nummer 33, met een vreemd verhaal erbij.

http://www.niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=8624:bankier-nummer-33-snijdt-eigen-keel-door&catid=15:financieel&Itemid=28

12gauge
21-11-14, 12:54
Nummer 33, met een vreemd verhaal erbij.

http://www.niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=8624:bankier-nummer-33-snijdt-eigen-keel-door&catid=15:financieel&Itemid=28

het zou mijn idee niet zijn maar waarom zou het onmogelijk zijn, niburu moet je wel met 3 ton zout nemen

vheeswijk
10-12-14, 22:03
Inmiddels zijn er al 36 dode bankiers: (http://beforeitsnews.com/alternative/2014/12/top-belgian-banker-found-dead-in-north-sea-updated-list-of-dead-bankers-3073692.html?utm_medium=verticalresponse&utm_campaign=&utm_source=direct-b4in.info&utm_content=beforeit39snews-verticalresponse&utm_term=http%3A%2F%2Fb4in.info%2FehSL)

UPDATED LIST:
1) David Bird, 55, long-time reporter for the Wall Street Journal working at the Dow Jones news room
2) Tim Dickenson, a U.K.-based communications director at Swiss Re AG
3) William Broeksmit, 58, former senior manager for Deutsche Bank
4) Ryan Henry Crane, age 37, JP Morgan
5) Li Junjie, 33, Hong Kong JP Morgan
6) Gabriel Magee, 39, age JP Morgan employee
7) Mike Dueker, 50, who had worked for Russell Investments
8) Richard Talley, 57, was the founder and CEO of American Title (real estate titles)
9) James Stuart Jr. 70, Former National Bank of Commerce CEO was found dead in Scottsdale, Ariz
10) Jason Alan Salais, 34 year old IT Specialist at JPMorgan since 2008
11) Autumn Radtke, 28, CEO of First Meta, a Singapore-based virtual currency trading platform
12) Eddie Reilly, 47, investment banker, Vertical Group, New York
13) Kenneth Ballando, 28, investment banker, Levy Capital, New york
14) Joseph A. Giampapa, 55, corporate bankruptcy lawyer, JP Morgan Chase
15) Jan Peter Schmittmann, 57, voormalig topbestuurder ANB/AMRO, Laren, Nederland
16) Juergen Frick, 48, CEO Bank Frick & Co AG, Liechtenstein
17) BenoÓt Philippens, 37, directeur BNP Parisbas Fortis Bank, Ans, BelgiŽ.
18) Lydia…, 52, bankier Bred-Banque-Populaire, Parijs
19) Andrew Jarzyk, 27, bankier, PNC Bank, New York
20) Carlos Six, 61, Hoofd Belastingdienst en lid CREDAF, BelgiŽ
21) Jan Winkelhuijzen, 75, Commissaris en Fiscalist (voormalig Deloitte), Nederland.
22) Richard Rockefeller, 66, achterkleinzoon elitebankier John D. Rockefeller, Amerika
23) Mahafarid Amir Khosravi (Amir Mansour Aria), 45, bankeigenaar, zakenman en derivatenhandelaar, Iran
24) Lewis Katz, 76, zakenman, advocaat en insider in de bancaire wereld, Amerika
25) Julian Knott, Directeur Global Operations Center JP Morgan, 45, Amerika
26) Richard Gravino, IT Specialist JP Morgan, 49, Amerika
27) Thomas James Schenkman, Managing Director Global Infrastructure JP Morgan, 42, Amerika
28) Nicholas Valtz, 39, Managing Director Goldman Sachs, New York, Amerika
29) Therese Brouwer, 50, Managing Director ING, Nederland
30) Tod Robert Edward, 51, Vice President M & T Bank, Amerika
31) Thierry Leyne, 48, investeringsbankier en eigenaar Anatevka S.A., IsraŽl
32) Calogero Gambino, 41, Managing Director Deutsche Bank, Amerika
33) Shawn D. Miller, 42, Managing Director Citigroup, New York, Amerika
34) Melissa Millian, 54, Senior Vice President Mass Mutual, Amerika
35) Thieu Leenen, 64, Relatiemanager ABN/AMRO, Eindhoven, Nederland
36) Geert Tack, 52, Private Banker ING, Haaltert, BelgiŽ

Amazing Dree
10-12-14, 22:28
Eigenlijk maakt dit wel angstwekkend duidelijk, dat geld niet gelukkig maakt.
Ze zullen toch niet allemaal uit de weg geruimd zijn ?
Ik bedoel, ze noemen het zelfmoorden, dus neem ik aan, dat ze ook niet echt zo gelukkig waren, waardoor deze er een eind aan gemaakt hebben.

Charlie
25-01-15, 12:13
vheeswijk,

Volgens mij kun jij je lijstje bijwerken. In het reguliere Nederlandse nieuws is het mij ontgaan, maar ik lees op Zerohedge dat er afgelopen maandag weer een ABN-AMRO bankier zich van het leven heeft beroofd. Chris Van Eeghen (http://www.quotenet.nl/Nieuws/ABN-Amro-bankier-Chris-van-Eeghen-pleegt-zelfmoord-144415), 42 jaar jong.

Weer geheel onverwacht en door niemand voorzien. Apart.

Charlie

Peerke
25-01-15, 12:28
vheeswijk,

Volgens mij kun jij je lijstje bijwerken. In het reguliere Nederlandse nieuws is het mij ontgaan, maar ik lees op Zerohedge dat er afgelopen maandag weer een ABN-AMRO bankier zich van het leven heeft beroofd. Chris Van Eeghen (http://www.quotenet.nl/Nieuws/ABN-Amro-bankier-Chris-van-Eeghen-pleegt-zelfmoord-144415), 42 jaar jong.

Weer geheel onverwacht en door niemand voorzien. Apart.

Charlie

En dat is nummer 3 dit jaar al.

morningglory
25-01-15, 12:58
Maar is het percentage dan veel hoger dan bij andere beroepsgroepen?

Hieronder een lijst met beroepen waarin de meeste mensen zelfmoord plegen. Ook handig om je toekomstige studie te kiezen.

http://www.jobat.be/nl/artikels/top-13-jobs-met-meeste-kans-op-zelfmoord/

FincaInSpanje
31-05-15, 06:39
En op nummer 9:

http://www.niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=9357: bankier-nummer-negen-in-2015-springt-van-dak&catid=15:financieel&Itemid=28

Longmen
04-06-15, 20:57
Belgische bankdirecteur is dode bankier nummer 12

http://www.niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=9373:belgische-bankdirecteur-is-dode-bankier-nummer-twaalf&catid=15:financieel&Itemid=28