Ga naar inhoud
GENEGEERD

Doomsdaypreppers op youtube


Ecoprepper

Aanbevolen berichten

Ik vind ze ook knettergek. Met die wapen oefeningen enzo. Voorbereiden op voorraden en zelfvoorzienend zijn, begrijp ik heel goed, maar dit is zo ongeveer een oorlog voorbereiden als ik dit soort filmpjes zie. Shocking eigenlijk. Ik snap de redeneringen allemaal wel, maar moet je dit willen? Ik denk dat Nederlanders dit nooit zo gaan doen, te meer daar ons land klein en dichtbevolkt is. Je bent hoe dan ook kansloos als de geschetste scenarios onverhoopt zouden uitkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb de filmpjes een tijd geleden met veel verbazing bekeken.

Wat mij opviel zijn de enorme voedselvoorraden die deze mensen hebben.

Honderden kilo's graan, mais en haver (oats).

 

Hebben jullie ook geïnvesteerd in deze producten en zo ja, waar koop je deze? Ik kan in NL alleen maar kleine consumentenverpakkingen vinden en dan nog eens voor belachelijke prijzen.

En dan heb je een aantal kilo's graan: je moet het ook nog malen: wat voor een molen hebben jullie (als je er al een hebt?)

Wij hebben voor onze voorraad ca 15 kilo meel gekocht maar ik ben echt aan het dubben of we hier moeten gaan uitbreiden in de zin van granen en een molen.

Granen schijnen 25+ jaar goed te blijven, mits goed verpakt, terwijl meel al voedingwaarde verliest zodra het gemalen is.

 

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen / preps

Link naar reactie
Delen op andere sites

je ziet wel eens van die zaakjes van ''nieuwe nederlanders'' die spullen in bulk voor gerechten wat bij hun landcultuur hoort verkopen.

die verkopen heel vaak zakken van 10,15,20,25 kilo rijst,meel, suiker etc.

bij de macro en sligro zijn ook dit soort bulkgoederen te verkrijgen.

 

graankorrels kun je misschien bij een molen verkrijgen, sommige molens hebben een winkeltje erbij waar er graanzakken worden verkocht als diervoer maar is dus ook geschikt voor menselijke consumptie.

molentje is te bestellen bij liff.nl , maar ik vind het persoonlijk stervensduur voor een ding met een zwengeltje :D

 

als je grote voorraden rijst wil is het grootste wat je in gewone winkels kan krijgen 3 kilo, onder andere bij de lidl en aldi.

 

ik heb afgelopen oktober mylarzakken en oxygenabsorbers aangeschaft bij conserva.de ik heb daar gewoon iedere keer 3 losse kilopakken rijst in gemietert, absorbers erin en met de strijkbout erover.

ben niet specifiek op zoek gegaan naar bulkgoederen, ben maar man alleen dus met 10 tot 15 kilo van elke soort droogvoer ben ik al gelukkig.

ik wist toen al dat ik op langere termijn die bulkgoederen aan zou vullen met mountainhouse,trekking mahlzeiten etc maar ik wilde eerst die buffer hebben.

 

bij supermarktketen genaamd: hoogvliet(weet niet of dat bij jou in de buurt zit), van hun merk: ''perfect'' hebben ze ook halve kilo potten met aardappels, kost €1,60 per pot maar dan heb je wel aardappels die tot 2015 zijn ingemaakt gelijk.

weet niet of het wat voor je is. ik heb er nu een pot of 8 van staan, kan er dus al gauw 16 maaltijdjes van maken. ja gewone aardappels zijn goedkoper maar ik heb geen weckpotten etc dus ik moet wel.:p als je die aardappelen in plakjes snijd en ze laat drogen kun je ze ook opbakken das echt lekker met klein beetje zout erover.

en alleen maar rijst,pannekoeken, macaroni of ingeblikt brood eten gaat ook vervelen.

 

ik heb trouwens bij lidl ook nog een grote zak paneermeel aangeschaft, die ik ook in zo,n mylarzak heb leeggestort, ik dacht als ik dat nu over die vis uit blik strooi met aangemaakte eipoeder dan kan ik er soort visstick ofzo van bakken. een mens moet maar wat proberen.

of ik er van gemalen spreeuw een bitterbal van kan draaien waag ik te betwijfelen:p, maar dat met die vis moet te doen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je DutchPrepper voor je uitgebreide antwoord.

Die potten met aardappelen ken ik: ik heb ze destijds in Duitsland gekocht. (€ 0,79 per 420 gram uitlekgewicht)

Ik gebruik ze voor (aardappel)salades en bak ze wel eens op als er niets anders meer is (inderdaad goed laten uitlekken).

Deze zomer wil ik onze eigen jonge aardappeltjes (krieltjes) wecken. Ben heel benieuwd hoe dat als smaak eruit komt: zou super zijn om het hele jaar door krieltjes te kunnen eten :)

Maar goed, dat is een ander onderwerp.

 

Betreffende die bulk hoeveelheden rijst, suiker etc.

Wij hebben die 4½ kilo zakken van de Lidl gekocht. Daar kan ons gezinnetje een aanzienlijke tijd mee toe.

Suiker koop ik vaak als ik boodschappen ga halen wat van bij.

 

Ik kan alleen nergens in Nederland een groothandel vinden die biologische graan verkoopt tegen een normale prijs.

In Duitsland zijn ze wel, maar ik weet niet of de criteria voor bio-producten net zo hoog zijn als in NL.

Bovendien is het ook daar niet echt goedkoop.

 

Makro en Sligro heb ik al eens bezocht maar het interessante 'prep' assortiment viel me een beetje tegen.

Wel bulk meel en broodbak mix maar geen graan.

Ik denk dat ik maar eens molens ga afbellen :p

 

Een handmolen ga ik denk ik (2e hands) in Duitsland kopen: die kosten daar gebruikt aanzienlijk minder dan hier. (en meer aanbod)

Ik heb een goede vriend in Duitsland waardoor het verzenden geen probleem is.

 

Ben benieuwd naar je vis experiment.

Je kunt overigens van eieren (of eipoeder), tonijn uit blik en wat fijngesneden groenten en kruiden(wat je maar hebt liggen of aan het verbouwen bent) lekkere viskoekjes bakken.

Ook kun je tonijn uit blik heel goed als vleesvervanger in pastasaus (of gewoon tomatenpuree of gezeefde tomaten van een willekeurige discounter) gebruiken. Daarmee maak je droge pasta ineens lekker. Gooi er wat kruiden door en klaar is Klara

Link naar reactie
Delen op andere sites

Check ander het kanaal van PeterPrepper: hij heeft alle nieuwe afleveringen van Doomsday Preppers geupload.

http://www.youtube.com/user/PeterPrepper?feature=watch

 

Tevens een film die schijnbaar Reagan ertoe heeft gezet om (nadat hij de film bekeken had) het gesprek aan te gaan met de Sovjet Unie om het aantal kernwapens te verminderen.

Ik moet hem nog bekijken maar ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...